«Μεγαλώνουμε παιδιά που δεν έχουν απαιτήσεις από τον εαυτό τους. Και δεν κάνουμε παιδιά επειδή εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε απαιτήσεις από τον εαυτό μας. Μας ενδιαφέρει μόνον η επιβίωση.Ο δημογραφικός μαρασμός είναι συνυφασμένος με την εθνική ταυτότητα. Με την ταυτότητα αυτού του έθνους που κράτησε τη συνείδηση της κοινότητας χάρη στη γλώσσα του και κατάφερε να γίνει κράτος στις αρχές του 19ου αιώνα.
Γιατί οι παλαιότερες γενιές γεννούσαν περισσότερα παιδιά απ’ όσα οι
σημερινές; Ησαν πλουσιότερες; Εζησαν πολέμους που εμείς δεν ζήσαμε. Εζησαν στην
Ψωροκώσταινα, όμως κάτι τους γοήτευε σ’ αυτόν τον τόπο και ήθελαν να τον κάνουν
καλύτερο. Ο φτωχός αγρότης που ξυπνούσε αξημέρωτα το έκανε γιατί πίστευε ότι τα
παιδιά του θα γίνουν καλύτερα απ’ αυτόν. Θα είναι μορφωμένα και θα μιλούν
καλύτερα. Τα παιδιά του, που έφτασαν να γίνουν μεσαία τάξη, τι περιμένουν από
την Ελλάδα; Ερήμωση της υπαίθρου, δημογραφικό. Η Ελλάδα έχει πάψει να γοητεύει
τους Ελληνες. Πόσο ρόλο παίζει η απογοήτευση στο δημογραφικό;»
(Τ.Θεοδωρόπουλος-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
«Τη συμπάθειά του στην αστική αταξία ο δήμαρχος την εξέφρασε από την προεκλογική ακόμη περίοδο. Ο Χάρης Δούκας, παρά τη θεσμική του ιδιότητα, δεν αναγνωρίζει τον παράνομο χαρακτήρα της μπογιάς στα μάρμαρα, ούτε βέβαια το αντιδημοκρατικό στοιχείο που εμπεριέχει η επιβολή της αισθητικής του ενός στον δημόσιο χώρο των πολλών. Οταν ρωτήθηκε σχετικά, συνέδεσε τα γκραφίτι με την τέχνη, χωρίς καν να διακρίνει ανάμεσα στο έργο και στη μουντζούρα.
Οχι ότι θα είχε κάποιο νόημα μια
τέτοια διάκριση· ακριβώς επειδή ο καθένας έχει διαφορετική άποψη σχετικά με το
τι θα έπρεπε να κοσμεί τον δημόσιο χώρο, η αστική αισθητική υπάγεται σε
κανόνες, την τήρηση των οποίων αναθέτουμε σε δημοτικές αρχές με εκλογές. Η
παρούσα αρχή έχει αποφασίσει ότι το ζήτημα δεν την ενδιαφέρει. Ξέρει ότι
εξελέγη μεταξύ άλλων χάρη στην εύνοια όσων οικειοποιούνται την παρηκμασμένη
πόλη προς ίδιον πολιτικόν όφελος και πάει με τα νερά τους. Θέλουν να γράφουν
στους τοίχους; Η πόλη τούς ανήκει! Η καταστροφή είναι δημιουργία! »
(Ά. Αλεξανδρής-liberal.gr)
«Το
καλό με τον ΚΜ είναι πως ό,τι λέει εμπιστεύεσαι ότι είναι δρομολογημένο να
γίνει. Είναι κοστολογημένο στη διαχρονία του. Eχει χρονοδιάγραμμα. Δεν πετάει
ποτέ λόγια του αέρα, ούτε προσαρμόζει το βήμα του σε άλλων ευκαιριακή
περπατησιά. Αυτό ισχύει από την πρώτη μέρα της εκλογής του .Η ομιλία του
Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ενείχε σοβαρότητα, μεθοδικότητα, ευθύτητα και σωστή
στόχευση, κυρίως γιατί γνωρίζουμε ότι δεν ήταν «ομιλία», αλλά ενημέρωση για όσα
θα γίνουν. Να θυμόμαστε τι ήταν η ΔΕΘ… Ο τόπος φρούδων υποσχέσεων. Ο τόπος των
«θα». Κάτι άλλαξε, κάτι αλλάζει… Αρκεί να θυμόμαστε, αρκεί να διαφυλάσσουμε,
αρκεί να αντέχουμε και το καλό.
Υ.Γ.
Η λατρεμένη Μαρία Ευθυμίου είχε πει κάποτε κάτι εξαιρετικά αποκαλυπτικό. «Λέει
κάποιος ξένος κάτι κακό για την Ελλάδα, πέφτουμε αγριεμένοι κατά πάνω του να
τον μαλώσουμε. Λέει αντιστοίχως ένας Ελληνας κάτι καλό για την Ελλάδα σε μια
ομάδα Ελλήνων, πέφτουμε κατά πάνω του αγριεμένοι να τον μαλώσουμε».
(Ρέα
Βιτάλη-protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου