αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Η «φάμπρικα» των καταλήψεων...

 

«Ξεκίνησε η φάμπρικα με τις καταλήψεις σχολείων, με αφορμή αυτή τη φορά, το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα μας.  Συνήθως, πρόκειται για τους γνωστούς ολιγάριθμους καταληψίες, οι οποίοι ισχυριζόμενοι πως εκπροσωπούν το σύνολο των μαθητικών κοινοτήτων, αυθαιρέτως, χωρίς κανένα έρεισμα και νομιμοποίηση, «καταλαμβάνουν» τα σχολικά κτίρια και εμποδίζουν τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσει τα μαθήματα. Πρόκειται για νέα παιδιά, γόνους οικογενειών κομμουνιστών ή αριστεριστών που θεωρούν πως όπου να ‘ναι ο καπιταλισμός θα καταρρεύσει και πως απλά χρειάζεται μία μικρή «επαναστατική βοήθεια» για να γίνει αυτό. 

Ως εκ τούτου, οι ίδιοι ακκιζόμενοι μπροστά τον θολωμένο καθρέφτη, φαντάζονται τους εαυτούς τους ως σωτήρες του λαού και της χώρας. Έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν, αφού ένας σαν κι αυτούς κατάφερε μετά από πολλά χρόνια να γίνει πρωθυπουργός της χώρας και να την φέρει στο χείλος του γκρεμού με την ανερμάτιστη, επικίνδυνη πολιτική του.

Πόθεν αντλούν αυτή την αυθάδεια τα νέα αυτά παιδιά, τα οποία δεν γνωρίζουν τίποτα ακόμη για τη ζωή, δεν έχουν συνεισφέρει το παραμικρό στο κοινό καλό και μοναδική τους φροντίδα είναι να διαταράσσουν τη ζωή των άλλων; Από πότε μικρές και ανυπόληπτες ομάδες υποτιθέμενων επαναστατών αποφασίζουν για τους υπόλοιπους και προσπαθούν με την βία να επιβάλλουν τις απόψεις τους; 

Από πότε και με ανοχή ποιων, μικρές ομάδες καθοδηγούμενες από εξωσχολικούς παράγοντες, καταπατούν τη δημόσια περιουσία, απαγορεύουν στους υπόλοιπους να συνεχίσουν ομαλά την εκπαιδευτική διαδικασία;Ας μη ξεχνάμε και τους βανδαλισμούς, τις καταστροφές και τις ζημιές που γίνονται σε πολλά σχολεία κατά τη διάρκεια των «καταλήψεων». 

Ποιος πληρώνει το μάρμαρο τελικό; Όλοι εμείς οι υπόλοιποι, οι οποίοι μέσω των φόρων μας χρηματοδοτούμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και προβάλουμε διάφορες απαιτήσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις να σεβαστούν τον κάματό μας και να αποκαθιστούν γρήγορα τη νομιμότητα. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία άγραφη παράδοση που ξεκίνησε από τις καταλήψεις το μακρινό 1977 και κορυφώθηκε δραματουργικά, συναισθηματικά και πολιτικά το 1991 με το κύμα καταλήψεων για το νόμο Κοντογιαννόπουλου. 

Πιστοί αυτής της παράδοσης είναι μία μερίδα εκπαιδευτικών, συνήθως συνδικαλιστών που εκλέγονται με μερικές δεκάδες ψήφων, λόγω της πάνδημης αδιαφορίας των υπολοίπων. Αυτοί, πολλές φορές, ενθαρρύνουν τις καταλήψεις, έχοντας ως Βίβλο τη μαοϊκή φράση «Μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση», ενώ ταυτόχρονα κολλούν τα αναγκαία κομματικά, επαναστατικά ένσημα για την ανέλιξη τους στην κομματική επετηρίδα.

Τι κι αν χρόνο με το χρόνο η επαναστατική τους εικόνα ξεθωριάζει διαρκώς και αποξενώνονται από την κοινωνία. Επιμένουν λες και πάσχουν από ναρκισσιστική διαταραχή ή διακατέχονται από τον φανατισμό ενός νεοφώτιστου ζηλωτή μιας κοσμικής θρησκείας, η οποία μπορεί να ευαγγελίζεται ένα φωτεινό, κόκκινο μέλλον, στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι τίποτα άλλο από περιφερόμενα πολιτικά ράκη που παρασιτούν σε βάρος της κοινωνίας.

Η «παράδοση» των καταλήψεων είναι ένα κατάλοιπο μιας άλλης εποχής και σήμερα δεν προσφέρει τίποτα στην κοινωνία. Μοναδική τους συνεισφορά, είναι η περαιτέρω υπονόμευση και υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ως τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας».

(Απόσπασμα  άρθρου του Δ.Τριανταφυλλίδη  από το liberal.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...