αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

Απόψεις...


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Μια λέξη τόσο πολύ χρησιμοποιούμενη και διαδεδομένη αλλά ταυτόχρονα και τόσο άγνωστη από σημαντική μερίδα των πολιτών! Πολλοί πιστεύουν ότι Δημοκρατία είναι να ψηφίζουμε κάθε 4 χρόνια και να κάνουμε και να λέμε ότι θέλουμε ελεύθερα και αυτό είναι όλο! Για υποχρεώσεις, όρια, υπευθυνότητα και αυτοκριτική, κουβέντα καμία! Συχνά ακούμε το κλισέ "Η Δημοκρατία του ενός σταματά εκεί που αρχίζει η Δημοκρατία του άλλου". Το λέμε αλλά το εφαρμόζουμε σπανίως!

Είμαι 69 ετών και μου έτυχε να δω ξώφαλτσα το ανελεύθερο καθεστώς της δικτατορίας σε μια ηλικία που δεν ήμουν πολιτικοποιημένος. Θυμάμαι έναν μεγαλύτερο από εμένα φίλο μου που τον έσπασαν στο ξύλο οι ασφαλίτες γιατί πήγε τα παπούτσια του στον τσαγκάρη, τυλιγμένα μέσα στην εφημερίδα "Ελεύθερος Κόσμος" που ήταν το προπαγανδιστικό όργανο της Χούντας.

Δεν κατάλαβα τότε το γιατί! Μόνο στο Πολυτεχνείο κατάλαβα τι εστί βερύκοκο αλλά και αυτό αντί να γίνει σύμβολο Δημοκρατίας έγινε όχημα για πολιτικές καριέρες και πολιτική εκμετάλλευση, όπως και κάθε σημαντικό στην Ιστορία της Πατρίδας μας. 

Έτσι μετά την μεταπολίτευση χάθηκε το μέτρο! Τα πανεπιστήμια αλώθηκαν από την Αριστερά που επέβαλε την δική της δικτατορική αναρχία! Όποιος διαμαρτυρόταν ή όποια κυβέρνηση ήθελε να πάρει κάποια μέτρα. αυτομάτως ήταν χουντική! Μεγαλώσαμε με άσματα του στυλ "Είμαι άνδρας και το κέφι μου θα κάνω" και "πάρε το μαχαίρι και την ζωή μου κόψε" για ερωτικές απογοητεύσεις! Οι πατεράδες μέχρι να βαπτιστούν τα αγόρια τους, τους έδιναν ονόματα όπως ο γιατρός μου, ο δικηγόρος μου, ο μηχανικός μου και ο ψ@λαράς μου!

Σήμερα με την τραπ "μουσική"  οι νέοι διασκεδάζουν και κτυπιούνται στον χορό με στοίχους που θεωρούν το γυναικείο φύλο σκουπίδι και αντικείμενο ηδονής και τίποτε άλλο. Μετά απορούμε γιατί σήμερα βλέπουμε φαινόμενα οικογενειακής βίας , γυναικονίες, bullying!

Kαι οι γονείς; Εάν δεν τους αφορά το θέμα ή δεν τους έχει αγγίξει ακόμη, κάνουν τουμπεκί ακόμη και εάν το βλέπουν δίπλα τους! Εάν το πρόβλημα κτυπήσει την πόρτα τους, τότε ξυπνούν αλλά πάντα ψάχνουν τα αίτια βγάζοντας έξω τους εαυτούς τους!  Αναζητούν ενόχους στην κοινωνία και στα πιθανά ελλιπή μέτρα της Πολιτείας! 

Όχι, φίλοι μου, αυτό δεν είναι Δημοκρατία όπως την εννοείτε και την θέλετε. Όσο τζάμπα φαίνεται να είναι σήμερα η Δημοκρατία, τόσο πανάκριβο είναι να τη διατηρούμε ατόφια!

Τον νου μας λοιπόν στην Οικογένεια και το περιβάλλον μας και μην περιμένουμε από κανένα λαϊκιστή να τα φτιάξει όλα με ενα μαγικό ραβδί! Πονάει η πραγματικότητα αλλά που και πού ας την βλέπουμε κατάματα! Καλό θα μας κάνει!

Η σωστή Δημοκρατία μόνο από τους ίδιους τους πολίτες φτιάχνεται και συντηρείται! Η Δημοκρατία δεν είναι απλά ένα πολιτικό σύστημα. Είναι τρόπος ζωής!

                                                 (Athanasios Kamilaris-ευρωπαϊστές f/B)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...