αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024

Πρωτόγονες πρακτικές...


Η αισθητική υποβάθμιση του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος με την άναρχη και ανεξέλεγκτη τοποθέτηση κάθε είδους διαφήμισης στους δρόμους και τους κοινόχρηστους χώρους είναι, δυστυχώς, κανόνας στην πόλη μας.

Αν προσπαθήσει κάποιος να βρει κάπου στην Ευρώπη διαφημιστικά πλακάτ να κρέμονται από φωτιστικά δρόμων, θα δυσκολευτεί πολύ. Μόνον εδώ στα «οπισθοδρομικά» Βαλκάνια γίνεται κάτι παρόμοιο γιατί στα κανονικά Βαλκάνια δεν θα το δει κανείς πια. Αν όμως δεν έχεις πολιτική για τη διαφήμιση και αυτή γίνεται με τον τρόπο που το βλέπουμε γύρω μας καθημερινά, αυτό είναι το αποτέλεσμα. Τότε όμως μη λες ότι έχεις όραμα, σχέδιο ή ότι η πόλη θυμίζει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα...

Οπουδήποτε στον πολιτισμένο κόσμο οι Δήμοι ορίζουν τις προδιαγραφές και οι διαφημιστές τα ακολουθούν κατά γράμμα. Θέλεις να βάλεις διαφήμιση στον κεντρικότερο δρόμο της πόλης; Δεν θα κρεμάσεις όπου θέλεις- ό,τι θέλεις. Αλλος μικρό, άλλος γιγάντιο πανό- άλλος ψηλά, άλλος χαμηλά, άλλος στα φανάρια ή πάνω στις οδικές πινακίδες και όπου αλλού. Θα υπάρχει μεταλλικό πλαίσιο έτοιμο, οριοθετημένο και εκεί μέσα θα τοποθετήσεις τη διαφήμισή σου η οποία θα απομακρύνεται μετά το πέρας της εκδήλωσης. Αυτό βέβαια που γίνεται εδώ, δεν έχει προηγούμενο. 

Πέρα από το ότι είναι αντιαισθητικό είναι και επικίνδυνο για τους οδηγούς που προσηλώνονται στα γιγαντοπλακάτ, αντί να κοιτούν τον δρόμο. Και μετά από βροχή ή ισχυρό αέρα πολλά από αυτά τα αεροπανό κρέμονται δεξιά και αριστερά, χτυπώντας πάνω σε λεωφορεία, φορτηγά κτλ. 

Αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τους τοπικούς μας άρχοντες που, ως φαίνεται, δεν έχουν σκοπό να αλλάξουν οτιδήποτε απαιτεί μια προεργασία και μας φέρνει πιο κοντά στη σύγχρονη Ευρώπη. Καλά είμαστε και στην εγγύς Ανατολή μας. Αλλά και στο Πακιστάν που θα βρει κανείς κάτι παρόμοιο, αισθητικά είναι πολύ πιο αναβαθμισμένο από την εδώ κατάσταση.

Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2020 που συμμορφώνεται πλήρως με το άρθρο 4 της Σύμβασης της Βιέννης για την οδική κυκλοφορία που κυρώθηκε με τον ν. 4266/2014 (Α’ 135) και με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει -πέραν των πολλών άλλων- ότι οι διαφημίσεις πρέπει να μην εξέχουν από την επιφάνεια πλαισίων – στοιχείων καθ’ οποιονδήποτε τρόπο. Στην πόλη μας, μόνο η διαφήμιση ενός Μεσιτικού γραφείου πληροί αυτές τις προδιαγραφές...











                                                 Η καθ' ημάς ...κατάσταση







        Τι γίνεται στον πολιτισμένο κόσμο

                                       
                     Υπαίθρια διαφήμιση στο Πακιστάν... ακόμη κι εδώ υπάρχει σχέδιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...