αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Μα τι θέλουν ακριβώς;

Διαβάσαμε το δελτίο τύπου με την κατεπείγουσα πρόσκληση κάποιων κατοίκων της  Βογιάννου για να πάει η υπόθεση στο ΣτΕ και ομολογούμε ότι δεν καταλάβαμε ακριβώς τι θέλουν. Το ίδιο διαβάζαμε πριν λίγο καιρό και για την Κενάν Μεσαρέ, έναν από τους πλέον ασφαλείς και καλά ασφαλτοστρωμένους δρόμους της πόλης, εκεί που πριν ήταν καρόδρομοι. Γιατί δηλαδή δε μπορούν να περάσουν απέναντι οι κάτοικοι; Κουράζονται να περπατήσουν δύο τρία λεπτά μέχρι την επόμενη διάβαση πεζών; Είναι υψηλές οι ταχύτητες που αναπτύσσονται; Αν και δεν έχουμε διαπιστώσει κάτι τέτοιο θα μπορούσαν κάλλιστα  να μπουν κάμερες, όπως γίνεται σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο, οι οποίες να ελέγχουν όλο το 24ωρο άνετα και ωραία πιθανές παραβάσεις ώστε αφενός να πέφτουν τα πρόστιμα αι αφετέρου να μειωθεί η παραβατικότητα.


Στην Κενάν Μεσαρέ υπάρχουν άνετα πεζοδρόμια, διαχωριστική μπάρα , φωτισμός το βράδυ, παράλληλος δρόμος και προς τις δυο κατευθύνσεις . Μακάρι κι άλλοι δρόμοι αυτής της πόλης που θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο  να ήταν έτσι. Και η Βογιάννου; Τι έχει η Βογιάννου; Πάει να γίνει ένας δρόμος κόσμημα για την πόλη της λακούβας  και των καρόδρομων και διαμαρτύρονται και γι' αυτό; Όσοι τέλος πάντων διαμαρτύρονται. Σε μια πόλη που στενάζει από αυτοκίνητα, οι αποσυμφορητικοί δρόμοι αυτόν ακριβώς  το ρόλο παίζουν. Αλλιώς όλοι θα έπρεπε να κατεβαίνουν από Δωδώνης προς πλατεία. Όπως στο χωριό. Ένας δρόμος , μια κατεύθυνση. 

Επανέρχονται δυστυχώς νοοτροπίες και  αντιλήψεις περασμένων δεκατιών σε πόλεις που έχουν μείνει αρκετά πίσω σε σημαντικά πράγματα της καθημερινότητας αλλά και υποδομές. Και μάλιστα τη στιγμή που οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι απαράδεκτες ενώ η συνήθεια του αυτοκινήτου, έστω και ακριβού πια δεν λέει να ξεπεραστεί. Δυστυχώς.


Δεν ήθελαν κάποιοι τα πεζοδρόμια στην Αβέρωφ παλιότερα, ούτε εκείνα της Ανεξαρτησίας (που θα έπρεπε να είναι ολόκληρη πεζοδρομημένη προς όφελος και των καταστηματαρχών και του κόσμου), δεν ήθελαν ούτε το κάγκελο στη λίμνη, (πολλές ελληνικές πόλεις έχουν πια κάγκελα σε όλο το εσωτερικό δίκτυο και για ασφάλεια των πεζών και για αισθητικούς λόγους ) ούτε το ΚΤΕΛ ήθελαν να φύγει από το κέντρο, ούτε καν την Εγνατία δεν ήθελαν κάποιοι στο Μέτσοβο αλλά και αλλού.


Αυτό που θα είχαμε εμείς να παρατηρήσουμε για την Κενάν Μεσαρέ είναι ότι θεωρείται απαραίτητη η διάβαση στα πρώτα φανάρια ανεβαίνοντας από τη Δωδώνης, αλλά  και να μπουν κολονάκια και πλακόστρωτο μπροστά στην Εθνική τράπεζα όπου γίνεται χαμός από παραβάσεις και διπλο-τριπλοπαρκαρίσματα με τα χαλίκια και τις πέτρες να εκτοξεύονται στο οδόστρωμα.

Τα επιχειρήματα του κειμένου  για τερατώδη αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας ή ότι η πόλη θα κοπεί στα δύο δεν αντέχουν σε κριτική. Ίσα ίσα που θα πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα και οι υπόλοιπες συνδέσεις προς Σεισμοπληκτα, Ανατολή, Κατσικά.  Όσο για την πόλη "των 20 νεκρών και των πολλών δεκάδων σακατεμένων από τροχαία το 2012", όπως γράφει το κείμενο,  σίγουρα δεν ευθύνεται η Κενάν Μεσαρέ γι' αυτό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...