@Μια μέρα μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, στη «Διαύγεια», ανέβηκε έγγραφο που ανήγγειλε προσλήψεις 73 σταθμαρχών για χρονικό διάστημα έξι μηνών οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Από το έγγραφο φαίνεται ότι η στελέχωση μιας τόσο νευραλγικής θέσης στους ελληνικούς σιδηρόδρομους (ειδικά ελλείψει ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας) γίνεται με συμβασιούχους για ένα εξάμηνο, οι οποίοι, άγνωστο πώς και πότε, πρέπει να εκπαιδευτούν για να αναλάβουν καθήκοντα σε όλο το δίκτυο της χώρας. Tο κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ».
@Αποκαλυπτικός του μοιραίου λάθους του σταθμάρχη, που οδήγησε στην αδιανόητη τραγωδία στα Τέμπη, είναι ο διάλογος που είχε ο 59χρονος με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 λίγο πριν από τη σύγκρουση με το φορτηγό τρένο.Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο σταθμάρχης είπε στον βοηθό του, κλειδούχο, να διατηρήσει το κλειδί στη θέση που ήταν, αντί να το γυρίσει στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στη σωστή γραμμή χωρίς πρόβλημα. Στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και το Intercity μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία.
@Στην ουρά βρίσκονται από νωρίς το πρωί της Πέμπτης οι
Λαρισαίοι ώστε να δώσουν αίμα για τους τραυματίες που επέζησαν από την τραγωδία
με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.Από χθες καταγράφεται τεράστιο «κύμα»
αλληλεγγύης και συμπαράστασης για τους τραυματίες από τη σύγκρουση των τρένων.
Οπως αναφέρει το larissanet.gr η υπαίθρια αιμοδοσία ξεκίνησε στις 9:00 το πρωί στην
Κεντρική Πλατεία της Λάρισας, με τους πολίτες να κάθονται υπομονετικά στην
ουρά, παρόλη τη βροχή που πέφτει ανά διαστήματα.
@ Ο Ηλίας Τρευλός, μέλος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, κατήγγειλε στο OPEN ότι μέρος της διαδρομής από τον σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας» μέχρι το αεροδρόμιο, γραμμή την οποία χρησιμοποιεί ο Προαστιακός και η Hellenic Train, δεν διαθέτει επαρκή σηματοδότηση. «Ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτό. Αλλά ακόμα και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι, δε λύνεται το πρόβλημα».
@ Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταγγείλει ότι από
τα 519 χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου που ενώνει την Αθήνα με τη
Θεσσαλονίκη, μόνο τα 160 χιλιόμετρα, στο κομμάτι Τιθορέας - Δομοκού καλύπτονται
από ηλεκτρονικά μέσα. Ακόμα και νεότερα συστήματα που δίνουν το στίγμα στους
υπολογιστές των σταθμαρχών, τα οποία αγοράστηκαν το 2008, εξακολουθούν να
βρίσκονται μέσα σε κουτιά. Αυτά τα συστήματα θα έπρεπε να έχουν τελειώσει από
το 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.
@Ο Άγγελος Τσιαμούρας, ο οποίος ταξίδευε στο έκτο βαγόνι του
μοιραίου δρομολογίου, περιέγραψε με λεπτομέρειες στο Mega το πώς αψήφησε τον
κίνδυνο και, με την αδρεναλίνη του στα ύψη, βοήθησε και κατάφερε να σωθούν 16
ακόμα συνεπιβάτες του. Συγκινεί επίσης ο 20χρονος Αντρέας, ο οποίος βγήκε
αλώβητος από το δεύτερο βαγόνι σπάζοντας το τζάμι και στη συνέχεια με δύναμη
ψυχής έσωσε δέκα νέα παιδιά -αγόρια και κορίτσια- την ώρα που στο σημείο οι
φλόγες κατέκαιγαν τα πάντα.
@ Σύμφωνα με πληροφορίες, αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι αυτή η κονσόλα λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, διαψεύδοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος μπορεί να έκανε την αλλαγή, να γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό να μη λειτούργησε.
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν κουμπώσει, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι που τον προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη – συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.
Η σύντομη συνομιλία τους φανερώνει τι πραγματικά συνέβη: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία -οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα».
Ο σταθμάρχης, αφού αρχικά
υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε
το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται
αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.
@Στο μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει υλοποιηθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης πληροφοριών, σύμφωνα με τις πληροφορίες. Παρά τις καταγγελίες, κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ έλεγαν πως το όλο έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 70%, εκτός από το 30% στο οποίο και δυστυχώς σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.
Έτσι, τα δύο κομμάτια που δεν καλύπτονται ακόμα είναι το σκέλος ανάμεσα στη Λάρισα και το Πλατύ, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, και νοτιότερα η έκταση μεταξύ Οινόης και Τιθορέας. Ωστόσο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αποδοθεί σε ολόκληρο το κομμάτι από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα, όπως και σε μεγάλο μέρος της διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λάρισα.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός ήταν προγραμματισμένο να επισκεφτεί την Τετάρτη το ανακαινισμένο και σε λειτουργία κέντρο τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης στη Θεσσαλονίκη που καλύπτει συγκεκριμένα το τμήμα Πλατύ - Προμαχώνας και να ενημερωθεί για τις εφαρμογές τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS (European Train Control System) που διαθέτει.
Η υποδομή στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα
τρία Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας που θα είναι αρμόδια για ολόκληρη τη γραμμή,
ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των αντίστοιχων δομών για τα τμήματα Οινόη - Τιθορέα
και Λάρισα - Πλατύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου