αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Η «κακιά η (Χ)ώρα»...


« Φταίει η κακιά η (Χ)ώρα”, είναι το νέο σύνθημα που ακούγεται πια στους δρόμους. Συμφωνώ απολύτως! Μόνο που καιρός είναι να πάψουμε πια να καταγγέλλουμε “την κακιά την(Χ)ώρα” αφού γίνει το κακό…Και να αρχίσουμε να την πολεμάμε – την “κακιά τη Χώρα” – εκεί που βρίσκεται! ΠΡΙΝ θρηνήσουμε θύματα.   Γιατί “η κακιά η Ώρα” δεν βρίσκεται πουθενά. Έρχεται ξαφνικά κι ύστερα εξαφανίζεται αφήνοντας πίσω της συντρίμμια. 

Αντίθετα, η “κακιά η Χώρα”, βρίσκεται παντού, γύρω μας. Και ΜΕΣΑ μας. Είναι όλα όσα ξέρουμε ότι συμβαίνουν γύρω μας και προϊδεάζουν ότι κάτι κακό θα συμβεί κάποια στιγμή. Κι εμείς τα ξέρουμε, και δεν κάνουμε τίποτα. Τα ανεχόμαστε ή και τα συντηρούμε κάποιες φορές. Όλοι μας έχουμε “συναντηθεί” κάποια στιγμή της ζωής μας με την “κακιά τη Χώρα”. Κάποιοι την έχουμε πολεμήσει κι όλα. Κι έχουμε πέσει πάνω σε τοίχο…

* Σκηνή πρώτη: Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, είχε εμφανιστεί το φαινόμενο να κλέβουν κάποιοι μεταλλικά αντικείμενα – χάλκινα, μπρούτζινα, τσίγκινα – από όπου τα έβρισκαν: Από πινακίδες ονομάτων σε παλαιές πολυκατοικίες, μέχρι εξαρτήματα από φανοστάτες, από παγκάκια στους δρόμους, μανουάλια εκκλησιών, ακόμα και από υλικά του σιδηροδρομικού δικτύου. Επρόκειτο για συμμορίες λαθρομεταναστών που είχαν οργανωθεί κυρίως από “Ρομά”, οι οποίοι τα μάζευαν, τα προωθούσαν σε παράνομα χυτήρια κι ύστερα τα πούλαγαν (στη μαύρη αγορά υλικών). 

Όταν κάποια στιγμή, κάποιοι τολμήσαμε να πούμε ότι αυτό το παράνομο εμπόριο έπρεπε να σταματήσει, μας είπαν…”ρατσιστές”!Όταν αντιτείναμε ότι, πέρα από την παρανομία, μπορούσε να συμβεί και κάποιο ατύχημα – ιδιαίτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο – μας απάντησαν ότι αυτό είναι “ακραίο” – σιγά να μην εκτροχιαστεί τρένο επειδή κάποιοι κλέβουν ό,τι περισσεύει ή έχει σκουριάσει από τις σιδηροδρομικές γραμμές. 

Συμπέρασμα: μάθαμε να θεωρούμε “αποδεκτό” και “ακαταδίωκτο μικροπαράπτωμα”, κάτι που μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την δημόσια ασφάλεια των συγκοινωνιών. Αν ψάχνετε να βρείτε την “κακιά της Χώρα”, μόλις είδατε μια πλευρά της.

* Σκηνή δεύτερη: όταν ρωτούνταν οι πάσης φύσεως εργολάβοι που αναλάμβαναν έργα συντήρησης υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο – και όχι μόνο – γιατί υπάρχουν καθυστερήσεις και υπερτιμολογήσεις – η μόνιμη απάντηση όλων ήταν ότι εγκαθιστούν τα υλικά κι ύστερα από λίγο πάνε “κάποιοι” και τα κλέβουν!Και σε αυτό είχαν δίκιο…Όμως οι ίδιοι δεν είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα. Γιατί ύστερα έπαιρναν πρόσθετες “πιστώσεις” (και πρόσθετες μίζες) για να τα αντικαταστήσουν. Αυτό βέβαια δεν το έλεγαν. 

Κι ακόμα χειρότερα, κάποιους “εργολήπτες” πολύ τους βόλευε αυτό. Γιατί έβαζαν “σκάρτα” υλικά, μετά τα έκλεβαν οι συμμορίες, κι οι ίδιοι τα είχαν πληρωθεί για “καλά” – κι ύστερα έπαιρναν πρόσθετες πιστώσεις για να εγκαταστήσουν καινούργια. Μια περίεργη συμπαιγνία είχε δημιουργηθεί ανάμεσα σε παράνομες συμμορίες και νόμιμους εργολήπτες για τη λεηλασία των δημοσίου χρήματος και την ανοιχτή υπονόμευση της δημοσίας ασφάλειας. Το ήξεραν όλοι, αλλά δεν το σταματούσε κανείς!Κι όποιος τολμούσε να πει ότι “κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό”, τον αντιμετώπιζαν ως… “ακραίο”!Αν ψάχνετε να βρείτε την “κακιά τη Χώρα”, μόλις αντικρίσατε μιαν ακόμα πλευρά της…

* Σκηνή τρίτη: επί δεκαετίες το ελληνικό δημόσιο λειτουργούσε ως χαοτικό χαρτοβασίλειο. Που όσο πήγαινε και χειροτέρευε. Η γραφειοκρατία οργίαζε, το “γρηγορόσημο” κυριαρχούσε και οι πολίτες βλαστημούσαν την ώρα και την στιγμή. Όποτε πήγε να εφαρμοστεί η πιο στοιχειώδης καινοτομία, για να οργανωθεί το χάος και να εξαπλουστευθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη, οι “εργαζόμενοι” του Δημοσίου βρίσκονταν “στα κάγκελα”. Διότι κάθε μέτρο εκσυγχρονισμού, μηχανογράφησης και μηχανοργάνωσης θα μείωνε τη γραφειοκρατία, θα καταργούσε θέσεις εργασίας (στο Δημόσιο) και θα καταργούσε – ή θα ελαχιστοποιούσε – τα “γρηγορόσημα”. 

Όποιος τόλμησε ποτέ να προωθήσει τέτοια μέτρα τεχνολογικής αναβάθμισης του Δημοσίου ήλθε σε “μετωπική σύγκρουση” με τις πανίσχυρες συντεχνίες της δημοσιοϋπαλληλίας. Όπου παραδοσιακά κυριαρχούσε η ΠΑΣΚΕ, η συνδικαλιστική οργάνωση του ΠΑΣΟΚ. Η οποία συνέχισε να κυριαρχεί στο Δημόσιο, ακόμα κι όταν το ΠΑΣΟΚ καταποντίστηκε εκλογικά. Οι συνδικαλισμένοι στην ΠΑΣΚΕ ψήφιζαν πια ΣΥΡΙΖΑ! Ακόμα και όπου κυριαρχούσε η ΔΑΚΕ (η συνδικαλιστική οργάνωση της ΝΔ) κατά κανόνα ευθυγραμμιζόταν κι αυτή με την “αριστερή” ΠΑΣΚΕ! Το συντεχνιακό  συμφέρον ήταν πάνω από την κομματική προτίμηση…

* Το 2014 με την περιβόητη “Σύμβαση 717”, η τότε κυβέρνηση, κατάφερε να βάλει μια τάξη στο χάος. Και προχώρησε σε μια συμφωνία με την οποία θα αναβαθμιζόταν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Και από πλευράς εξυπηρέτησης του πολίτη και – το κυριότερο – από πλευράς ασφαλείας. Με τη γενικευμένη εφαρμογή της τηλεματικής…

Η συμφωνία εκείνη συνόδευε την – ξεχωριστή – πρόσκληση για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ με τίμημα 300 εκατομμύρια. Αλλά η ιδιωτικοποίηση εκείνη καταγγέλθηκε από την τότε Αντιπολίτευση. Δηλαδή από τον ΣΥΡΙΖΑ! Ο οποίος λίγους μήνες αργότερα ήλθε στην κυβέρνηση, ακύρωσε την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ για 300 εκατομμύρια (που του είχαν φανεί “λίγα”) και τρία χρόνια αργότερα προχώρησε εκείνος σε ιδιωτικοποίηση μέρους του ΟΣΕ για 45 εκατομμύρια (στην πραγματικότητα για 39).

Την ίδια εποχή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε τη σύμβαση 717 για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και στη συνέχεια προχώρησε στην υλοποίηση του ενός τρίτου, της σύμβασης – που είχε προηγουμένως “παγώσει”.Στο μεταξύ το κόστος της αρχικής συμφωνίας (που επρόκειτο να είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016), ανέβηκε κατά μερικά εκατομμύρια, προχώρησε κατά… το ένα τρίτο και δεν εφαρμόστηκε ποτέ!Τα συνδικάτα ματαίωσαν μερικώς την ιδιωτικοποίηση και καθυστέρησαν την εφαρμογή της αναβάθμισης. Μόλις αντικρίσατε μιαν ακόμα πλευρά της “κακιάς της Χώρας”.  

Αν είχαν εφαρμοστεί όσα συμφωνήθηκαν το 2014 και πληρώθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, δεν θα είχε γίνει ΚΑΝΕΝΑ απ’ αυτά αιματηρά δυστυχήματα. Ούτε από “άπειρους”, ούτε από “έμπειρους”. Μια συμπαιγνία συνδικαλιστών που ΔΕΝ θέλουν την εφαρμογή της τηλεματικής – που αναβαθμίζει την ασφάλεια αλλά καταργεί θέσεις εργασίας – συνεπικουρούμενοι από συμμορίες παρανόμων, που εξακολουθούν να λεηλατούν τα δίκτυα και τον εξοπλισμό τους, σε αγαστή συνεργασία με εργολάβους – και με πολιτικούς που είτε τα ανέχονται όλα αυτά είτε δεν τολμούν να τα βάλουν με τα κακοήθη “κυκλώματα”, εξακολουθούν και ακυρώνουν κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού. 

Όλοι όσοι ξέρουν από τρένα βεβαιώνουν ότι ακόμα κι αν είχε ολοκληρωθεί “στα χαρτιά” η σύμβαση, σε λίγο θα είχε αχρηστευθεί, αφού οι συμμορίες που λεηλατούν τον εξοπλισμό παραμένουν πάντα ακαταδίωκτες. Και η συντεχνία που ματαίωσε ως τώρα τα πάντα, ζητάει απλώς περισσότερες …”προσλήψεις”. Προσοχή! Όχι “μετατάξεις” – προσλήψεις. Για να διοριστούν, ει δυνατόν, όλοι στο δημόσιο…

Σε μια εποχή που οι νέες τεχνολογίες ΜΕΙΩΝΟΥΝ το προσωπικό και ΑΥΞΑΝΟΥΝ τα όρια ασφαλείας, προσπαθούν με κάθε τρόπο, να ματαιώσουν τις νέες τεχνολογίες και να αυξήσουν το προσωπικό (στο Δημόσιο) μειώνοντας την ασφάλεια των τρένων. ν θέλετε να καταγγείλετε την “κακιά των Χώρα” έχετε δει κάμποσες πλευρές της. Μεταξύ άλλων, είναι αυτοί που τώρα φωνάζουν περισσότερο και προσπαθούν να επωφεληθούν από την τραγωδία, αν και οι ίδιοι έχουν πολύ μεγάλες ευθύνες που έφτασαν τα πράγματα ως εδώ…

Η “κακιά η Χώρα” είναι ακόμα όσοι ονειρεύονται ένα νέο “κίνημα Γρηγορόπουλου”, όπως εκείνο του 2008. Και επιδιώκουν να “εργαλειοποιήσουν” μια τραγωδία και τα θύματά της για να καεί – ξανά – η Αθήνα!Κι όλα αυτά, όχι για να ΦΥΓΟΥΝ οι υπεύθυνοι για την καταστροφή, αλλά για να ΕΛΘΟΥΝ οι πραγματικοί “ολετήρες”. 

Ναι η σημερινή Κυβέρνηση Μητσοτάκη ΔΕΝ μπόρεσε να χτυπήσει την “παθογένεια” στα τρένα – και όχι μόνο!Ίσως και συμβιβάστηκε με την “παθογένεια”. Ναι είναι εξοργιστικό να καμαρώνουν για την “ψηφιακή αναβάθμιση” του 112, που μας πληροφορεί ότι έρχεται… κακοκαιρία, αλλά δεν μπορεί να εμποδίσει δύο τρένα να συγκρουστούν μετωπικά…

Ναι, όλα αυτά δείχνουν αποτυχία της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την παθογένεια. Αλλά αυτοί που σήμερα φωνάζουν ΕΙΝΑΙ η παθογένεια! Και ζητάνε από πάνω και τα ρέστα.Κι αυτή είναι η χειρότερη εικόνα της “κακιάς της Χώρας”. Όχι μόνο δεν μας αφυπνίζει η τραγωδία, αλλά κοντεύει να μας βυθίσει πιο βαθιά στο τέλμα».

(Απόσπασμα άρθρου του Θανάση Κ. από την dailypost.gr)  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...