αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023

Ποιος ευθύνεται λοιπόν;

  

«Το μοιραίο ψαροκάϊκο, δεν έφυγε από Ελλάδα. Δεν κατευθυνόταν προς ελληνικό λιμάνι Και δεν βούλιαξε μέσα σε ελληνικά χωρικά ύδατα.  Βούλιαξε σε διεθνή ύδατα, 47 μίλια από τις ελληνικές ακτές καθ’ οδόν προς Ιταλία… 

Στο χώρο «επιχειρησιακής ευθύνης» (για έρευνα και διάσωση) της Ελλάδας. Πράγματι. Αλλά οι Ελληνικές αρχές βρέθηκαν εγκαίρως επί τόπου (όπως και παραπλέοντα εμπορικά πλοία που ειδοποιήθηκαν από τις ελληνικές αρχές να συνδράμουν). Πλην, ο κυβερνήτης του δουλεμπορικού αρνήθηκε κάθε βοήθεια!

Οι ελληνικές αρχές δεν είχαν δικαιοδοσία να «σώσουν» το σκάφος με το ζόρι!Κάτι τέτοιο θα ήταν εντελώς παράνομο. Οι αρχές κάθε χώρας στη δικαιοδοσία των οποίων ανήκει μια θαλάσσια περιοχή, έχει ευθύνη να ανταποκρίνεται όταν λαμβάνει «σήμα κινδύνου» από σκάφος. Το μοιραίο δουλεμπορικό ΔΕΝ εξέπεμψε distress signal. Κι όταν κατέφθασαν πλοία του Ελληνικού Λιμενικού αρνήθηκε ότι βρισκόταν σε κίνδυνο, αρνήθηκε βοήθεια σε τρόφιμα, αρνήθηκε βοήθεια σε καύσιμα. 

Κανένα «πρωτόκολλο διάσωσης» δεν προβλέπει οι αρχές μιας χώρας να σώζουν ένα σκάφος που ο κυβερνήτης του αρνείται ότι κινδυνεύει. Φυσικά ένα σκάφος του Λιμενικού έχει δικαίωμα να κάνει νηοψία σε σκάφος που θεωρείται ύποπτο για παράνομη δραστηριότητα (λαθρεμπόριο κλπ.). Αλλά καμία αρχή δεν έδωσε εντολή στο Λιμενικό να κάνει νηοψία. Κι αν την επιχειρούσε το Λιμενικό, χωρίς εντολή, αυτό θα ήταν παράνομο εξ αρχής. 

Βεβαίως το εμφανές γεγονός ότι είχε υπεράριθμους ήταν παρανομία. Που διαπιστώνεται επί τόπου. Αλλά αν το Λιμενικό προσεγγίσει σκάφος με “υπεράριθμους”, τότε κινδυνεύει να προκαλέσει την ανατροπή του! Και να κατηγορηθεί ότι “προκάλεσε” την ναυτική τραγωδία που θα ακολουθήσει… Πράγματι, αν συμβεί κάτι σε σκάφος που προσεγγίσει το Λιμενικό για να το «δέσει»,  χωρίς τη θέληση του καπετάνιου του, τότε τις ευθύνες τις έχει το Λιμενικό. (Αυτό είχε συμβεί στο Φαρμακονήσι, πριν λίγα χρόνια…)

Αν το Λιμενικό απλώς παρακολουθεί και κάτι συμβεί στο σκάφος, τις ευθύνες τις έχει… πάλι το Λιμενικό; Κι αν δεν πάει καθόλου το Λιμενικό, τις ευθύνες τις έχει πάλι το Λιμενικό! Δηλαδή ό,τι κι αν συμβεί (ή δεν συμβεί) τις ευθύνες τις έχει πάντα το Λιμενικό. Αυτό μας λένε! Στήνουν συνεχώς σκηνικά θανάτου, που ό,τι κι αν κάνει το Λιμενικό, πάντα αυτό φταίει! Τελικά, εκτός από δουλέμποροι είναι και στυγνοί εγκληματίες – είναι και επιτήδειοι προβοκάτορες. 

Εκφράζεται πλέον η βάσιμη υποψία, ότι κάποιοι άνοιξαν τις βαλβίδες νερού (τα λεγόμενα sea valves), το σκάφος άρχισε να μπάζει νερά και να γέρνει και τελικά τους έπνιξαν! Δεν ξέρουμε τι ακριβώς έγινε. Το πιο πιθανό όμως, ήταν πως τους είχαν κλειδωμένους στο αμπάρι. Αν αληθεύει αυτό το τελευταίο, δεν πρόκειται για πολλαπλή «εγκληματική αμέλεια» των λαθροδιακινητών.

 Πρόκειται για προμελετημένο και ειδεχθές έγκλημα! Οι λαθροδιακινητές προσπαθούν ατιμώρητα να δημιουργήσουν φρίκη και ενοχές στους Ευρωπαίους, για να χαλαρώσουν τα – ατελή και ανεπαρκή – μέσα φύλαξης των συνόρων, θαλασσίων και χερσαίων. Αλλά κυρίως θαλασσίων στην περίπτωσή μας. Και ουδείς αντιδρά! 

Αν γνώριζαν όλοι εξ αρχής ότι κανείς δεν θα φτάσει κι ότι όποιος φτάσει θα συλληφθεί και θα επαναπατριστεί, η διακίνηση αυτή θα σταματούσε «στην πηγή» της.  Κι αν οι διακινητές γνώριζαν ότι θα έχουν την πιο σκληρή αντιμετώπιση, η διακίνηση θα παρέλυε. Κι αν γνώριζαν οι υποστηρικτές της διακίνησης κι όλο το γνωστό «λόμπυ» των ΜΚΟ, ότι θα ερευνηθούν εξονυχιστικά οι δραστηριότητές τους και οι πηγές χρηματοδότησής τους, όλο αυτό το μακάβριο εμπόριο θα σταματούσε. 

Αλλά εμείς δεν το σταματάμε στην “πηγή”, δεν κλείνουμε τις “χαραμάδες”, δεν τιμωρούμε τους αυτουργούς, δεν κυνηγάμε τους υποστηρικτές των δουλεμπόρων. Ούτε όσους τους ξεπλένουν…Μόνο αφήνουμε να δημιουργούνται… «ενοχικά πλέγματα» σε όσες χώρες αντιστέκονται στη διακίνηση, και στις νόμιμες αρχές που προσπαθούν να την παρεμποδίσουν. 

Και κανείς μας δεν αναρωτιέται, γιατί άραγε οι άνθρωποι από μουσουλμανικές χώρες της Κεντρικής Ασίας που δεν θέλουν να ζήσουν στον τόπο τους, δεν πάνε στις πλούσιες μουσουλμανικές χώρες που βρίσκονται δίπλα τους, όπως στα Αραβικά κράτη του Κόλπου;Γιατί απλούστατα εκεί ΔΕΝ μπορούν να περάσουν παράνομα!

Γιατί οι άνθρωποι της υποΣαχάρειας Αφρικής που δεν μπορούν να ζήσουν στον τόπο τους δεν πάνε στην Αίγυπτο ή στη Τυνησία; Γιατί και εκεί δεν μπορούν να περάσουν παράνομα. Τους φέρνουν εδώ γιατί εδώ έχουμε… «ανοίξει» και τους «περιμένουμε»!

Και γιατί έχουμε επιτρέψει στους διακινητές και στις ΜΚΟ που τους υποστηρίζουν να γίνουν «κράτος έν κράτει», να οργανώνουν κάθε τόσο μακάβρια σκηνικά θανάτου, και να μας δημιουργούν και τύψεις που δεν έχουμε ανοίξει τα σύνορά μας ακόμα περισσότερο. Γι’ αυτό το κατάντημα όμως, δεν ευθύνονται οι σύγχρονοι δουλέμποροι. Γι’ αυτό ειδικά, ευθυνόμαστε εμείς!»

(Απόσπασμα άρθρου του Θανάση Κ από την dailypost.gr )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...