αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2018

Με κόκκινους και πράσινους κόκκους...


«Για να καταλάβει ο αναγνώστης, ο καθηγητής, ο γονιός, ο φοιτητής, ο μαθητής τι κάνει ο κ Γαβρόγλου, πρέπει να σπουδάσει αλχημεία. Και μικροπολιτική ψηφοθηρία. Με κριτήρια παιδείας αποτυγχάνει.Ο υπουργός χωρίζει τις πανεπιστημιακές σχολές σε πράσινες και κόκκινες! Οι κόκκινες θα είναι οι σχολές μεγάλης ζήτησης και οι υποψήφιοι θα μπαίνουν με κανονικές πανελλήνιες εξετάσεις. Οι πράσινες θα είναι οι σχολές χαμηλής ζήτησης. Εδώ οι υποψήφιοι θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις αν το απολυτήριο λυκείου πληροί τα κριτήρια που θα μπουν! 

Και τι γίνεται αν μια σχολή χαμηλής ζήτησης μετατραπεί σε υψηλής ζήτησης; Ε, θα αλλάξει χρώμα και θα γίνει κόκκινη για την επόμενη χρονιά!Εδώ η λογική σηκώνει τα χέρια. Αλλά, και το υπουργείο επίσης: Πώς θα μετατραπεί από πράσινη σε κόκκινη, και τούμπαλιν, μια σχολή αφού η ζήτηση δεν θα καθορίζεται από τα ίδια κριτήρια; Αφού στη μια σχολή οι μαθητές μπαίνουν με εξετάσεις και στην άλλη τζάμπα! 

Αν η σχολή καλλιεργητών αμπαρόριζας γεμίσει με 3.500 φοιτητές επειδή μπαίνεις χωρίς εξετάσεις θα είναι του χρόνου μια κόκκινη σχολή; Οι 3.500 δεν θα σημαίνουν ζήτηση; Και αν δύο ή περισσότερες διαφορετικές σχολές περίπου ισοβαθμούν σε «ζήτηση» κατά τα κριτήρια (που ακόμα είναι στον αέρα!), πού θα υπαχθούν; Στις κόκκινες ή στις πράσινες; Ή μήπως στις ροζ με πράσινα αστράκια;

Επιπλέον, ο υπουργός θα μπουκώσει με αδιάφορους φοιτητές αποδεδειγμένα αδιάφορες σχολές. Αποδεδειγμένα, από τη στιγμή που δεν τις προτιμούν οι υποψήφιοι. Και θα τις μπουκώσει χωρίς κανένα αντίκρισμα στην πραγματική Παιδεία, γιατί οι αδιάφοροι αυτοί θα πάνε για να έχουν πάσο, φτηνή σίτιση, φοιτητικά δικαιώματα και απολυτήριο ΑΕΙ για μοριοδότηση στο δημόσιο και κάτι πιο σημαντικό: Την ευκαιρία να μεταπηδήσουν σε μια άλλη, κόκκινη σχολή, με κατατακτήριες εξετάσεις ή όποιες καθορίσει το ψηφοθηρικό υπουργείο.

Να σημειώσει ο αναγνώστης ότι η ιατρική σχολή δεν έχει μικροσκόπια ούτε για το ένα δέκατο των φοιτητών στα εργαστήρια, ότι το φυσικό πάσχει από όργανα εργαστηρίου, όπως και το Χημείο, που είναι διαρκές θύμα κλοπών. Για να μη μιλήσουμε για τις υποδομές στις εστίες, στις αίθουσες, σε μηχανογραφικό υλικό, σε κομπιούτερς σε όλα τα ΑΕΙ. Και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.

Ο υπουργός που έχει καταργήσει 4 φορές τις εισαγωγικές εξετάσεις χωρίς να τις καταργήσει και έχει φέρει δυο φορές ανατροπή στη διδακτέα ύλη και το σύστημα ενδοσχολικών εξετάσεων, που έχει αποδειχτεί αστραπιαίος μάστορας μόνο σε ό,τι αφορά στον αφελληνισμό της διδακτέας ύλης με διαστροφή και κατάργηση ιστορίας και αρχαίων, αλλά και λατινικών, έχει αφήσει σύξυλους τους μαθητές της Β και Γ λυκείου, που δεν ξέρουν αν θα δώσουν εξετάσεις, με ποιο σύστημα και σε πόσα και ποια μαθήματα, εκπέμπει με τις νέες εξαγγελίες του σε μαθητές και γονείς το μοναδικό σαφές μήνυμα από τις αρλούμπες του: Ψηφίστε μας για να μοιράσουμε πτυχία από το 2020 και μετά. Ικανοποιώντας έτσι και τη φιλοδοξία των γονιών «να πάρει ένα χαρτί το παιδί, ό,τι νάναι».   

Και εμπαίζει και τους καθηγητές ο υπουργός. Γιατί, υπόσχεται 15.000 προσλήψεις- από το 2020 κι αυτές!- με ένα σύστημα παρα- ΑΣΕΠ, χωρίς γραπτές εξετάσεις, με ένα διαγωνισμό μοριοδοτήσεων. Στον οποίο θα λαμβάνονται υπ΄όψιν η προϋπηρεσία (μέχρι 120 μήνες), πτυχία, μεταπτυχιακά και άλλα επιστημονικά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια! 

Μόνο που ο υπουργός δεν έχει πάρει υπ όψιν του ότι το ΑΣΕΠ προβλέπει ρητά και πρώτιστα ΓΡΑΠΤΕΣ εξετάσεις, ως το μόνο αδιάβλητο και αντικειμενικό κριτήριο. Με όλα τα υπόλοιπα να έπονται. Και δεν έχει υπολογίσει ότι το ΑΣΕΠ είναι υποχρεωτικό και κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα ως Ανεξάρτητη Αρχή. Και δεν παρακάμπτεται.   

Αλλά, κάνει και κάτι ακόμα πιο τραγικό ο υπουργός. Απαγορεύει σε κάθε φοιτητή που αποφοίτησε από το 2008 και μετά από σχολή που δίνει το δικαίωμα εργασίας σε διδασκαλική ή καθηγητική θέση να πιάσει δουλειά σε δημόσιο σχολείο! Γιατί, διαγωνισμός ΑΣΕΠ για προσλήψεις στα σχολεία έχει να γίνει από το 2008. Έκτοτε, τα σχολεία λειτουργούν χάρη στους χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιους, που καλύπτουν τα κενά της κρατικής ανικανότητας.

Αν όλοι αυτοί οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι πάρουν μέρος στο διαγωνισμό του κ. Γαβρόγλου από το 2019 ως το 2022, δεν θα αφήσουν περιθώριο για κανέναν που δεν έχει προϋπηρεσία. Δηλαδή για κανέναν νέο άνθρωπο που θα έχει βγει από το πανεπιστήμιο τα τελευταία 10 χρόνια! Και για να μετρήσουμε κυνικά τα σχέδια Γαβρόγλου, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, για τις πρώτες 4.500 θέσεις από το 2019 αναμένεται να ενδιαφερθούν 35.000- 38.000 πολίτες. Και για τις επόμενες 10.500 θέσεις, πάνω από 100.000 υποψήφιοι!Είναι πολλές οι ψήφοι Άρη. Με κόκκινους και πράσινους κόκκους».

                                                   (Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης –Liberal.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...