αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

Απόψεις...

 

 «Κανένα αντιπλημμυρικό έργο δεν θα μπορούσε να σταματήσει αυτό που έγινε στον Βόλο (Λέκκας). Καμία χώρα δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτό που έγινε στην Ελλάδα με τις πλημμύρες (Επίτροπος Λένερτσιτς). Στη Ζαγορά Πηλίου έπεσε το μεγαλύτερο ύψος βροχής που έχει καταγραφεί ποτέ στη χώρα (Ζιακόπουλος). Τέτοιες πλημμύρες συμβαίνουν μια φορά στα 300 χρόνια (Ζερεφός). Στη Θεσσαλία, σε δύο ημέρες, έπεσε τόσος όγκος βροχής όσος στη Γερμανία σε ένα χρόνο (Γερμανός μετεωρολόγος). Όλα κατανοητά. Οι τυμβωρύχοι κάθε είδους ας σωπάσουν για λίγο.Υπάρχουν όμως και πολλά αρνητικά.

Η κατάρρευση των περισσότερων υποδομών στη Θεσσαλία (γέφυρες, φράγματα, αναχώματα, δρόμοι) θέτει υπό αμφισβήτηση τα αντανακλαστικά της κεντρικής και τοπικής αυτοδιοίκησης. Ποιος φταίει που σπίτια χτίζονται στα ρέματα, χείμαρροι τσιμεντώνονται, οι μελέτες είναι της πλάκας; Όταν, εκτός από ακραία φαινόμενα κλιματικής αλλαγής, υπάρχουν και κακοτεχνίες ή κακοδιαχείριση, ποιος εγγυάται ότι τα επόμενα έργα θα αντέξουν στους κατακλυσμούς που έρχονται; 

Παράδειγμα: Κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας στον χείμαρρο Ξηριά στον Αλμυρό Βόλου. Ο δρόμος ήταν δίπλα/μέσα στον χείμαρρο. Ο «Ιανός» τον παρέσυρε. Το κράτος, με δικά σου λεφτά, τον ξανάφτιαξε, στην ίδια θέση. Ο Daniel τον ξαναπαρέσυρε. Κλασική Ελλάδα. «Από το 2019, ο Δήμος Αθηναίων έχει πάρει έγκριση για την εκπόνηση μελέτης αντιπλημμυρικής θωράκισης του αστικού ιστού. Και δεν την έχει προχωρήσει. Ούτε ο Δήμος Αθηναίων ούτε η Περιφέρεια. Ο,τιδήποτε άλλο είναι για το θεαθήναι». [Χάρης Δούκας, 7/9]. 

Αυτή τη φορά, ο κρατικός σχεδιασμός αιφνιδιάστηκε, δοκιμάστηκε και απέτυχε σε ένα μεγάλο βαθμό. Αυτό μαρτυρούν οι εικόνες από τα πνιγμένα χωριά της Θεσσαλίας, με τις σκεπές των σπιτιών ίσα να ξεχωρίζουν από την επιφάνεια του νερού. Άργησαν οι επιχειρήσεις διάσωσης του στρατού; Δεν αρκεί πλέον το 112 των εκκενώσεων; Οι υποδομές μετά τον «Ιανό» στήθηκαν πρόχειρα; Αμείλικτα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις από τους εμπλεκόμενους υπουργούς και περιφερειάρχες. Αμφιβάλλω αν εν έτει 2023 υπάρχει ένας που να γνωρίζει επακριβώς ποιες είναι οι αρμοδιότητες και τα όρια ευθύνης μεταξύ δήμου, περιφέρειας και υπουργείου στην Ελλάδα».

                                                                             (Σ.Γιαννακά-iefimerida.gr)

«Καμία υποδομή δε θα μπορούσε να υποδεχθεί και να απομακρύνει τέτοιον όγκο βροχής, σύμφωνα με όσα έγραψαν και δήλωσαν οι ειδικοί.Όλα όσα είδαμε αυτό το καλοκαίρι του 2023 με τον καύσωνα, τις πυρκαγιές και τώρα με την κατακλυσμιαία νεροποντή, αποδεικνύουν πως τα στατιστικά μοντέλα και οι προβλέψεις για τον καιρό, έχουν πλέον ξεπεραστεί. Έχουν ξεπεραστεί και οι τρόποι αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων, που οδηγούν σε μεγάλες ανθρωπιστικές και οικονομικές κρίσεις. Η αποσταθεροποίηση του κλίματος, απαιτεί να κινηθούμε πέρα και έξω από το «κλειστό κουτί» των όποιων σχεδιασμών υπήρχαν μέχρι σήμερα. 

Η γύμνια των παρεμβάσεων που επιχειρήθηκαν μέσω της χρήσης ελικοπτέρων, απέδειξε την παθογένεια και τον ωχαδερφισμό που κατατρώγουν την αποτελεσματικότητα και ευνουχίζουν την αμεσότητα ανταπόκρισης που απαιτείται όσον αφορά τη λειτουργία των υποδομών. Έτσι πληροφορηθήκαμε πως από τα 12 ελικόπτερα της 384 Μοίρας Έρευνας - Διάσωσης μόλις 2 ήταν δυνατόν να σηκωθούν και να βοηθήσουν στις προσπάθειες διάσωσης και απεγκλωβισμού των αποκλεισμένων συμπολιτών μας. Τα υπόλοιπα έχουν «κανιβαλιστεί». Δηλαδή από τα υπόλοιπα έχουν αφαιρεθεί ανταλλακτικά τα οποία απαιτούντο για τη συντήρηση των ικανών προς πτήση ελικοπτέρων. 

Έχουμε ακούσει για «κανιβαλισμό» των λεωφορείων στα αμαξοστάσια. Έχουμε ακούσει για «κανιβαλισμό» των τρόλεϋ, ώστε να μπορούν τα υπόλοιπα οχήματα να εκτελούν το μεταφορικό τους έργο. Όμως ο κανιβαλισμός οπλικών συστημάτων είναι αδιανόητος.Είναι δυνατόν να λέμε πως από το 2013 έχουμε 12 Super Puma, και να έχουμε μόλις 2 ή 4; Διαβάζουμε ότι από το 2017 έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη συντήρηση αυτών των ελικοπτέρων, τα οποία σταδιακά καθηλώνονταν και απενεργοποιούνταν από την ενεργό δράση. 

Διαβάζουμε πως ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε τελικά το 2022, μετά από αναβολές και επαναπροκηρύξεις. Πως χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος για να επικυρωθεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού από τη Βουλή. Και διαβάζουμε πως ακόμα τα ελικόπτερα δεν πετούν, καθώς υπάρχουν εκκρεμότητες.Δηλαδή έχουν περάσει σχεδόν 10 έτη από τη διαπίστωση του προβλήματος και δεν έχει βρεθεί λύση. Και χρειάστηκε να φτάσουμε στο χρονικό σημείο μηδέν, για να φανεί το μέγεθος της παράνοιας που συνοδεύει τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού σε αυτό το συγκεκριμένο παράδειγμα. 

Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Οι παθογένειες του κρατικού μηχανισμού έχουν πάψει να προκαλούν το γέλιο ή να είναι γραφικές. Οι άνθρωποι που τις υποστηρίζουν, είτε διότι μόνο αυτό ξέρουν να κάνουν ή διότι σιτίζονται από αυτές, δεν έχουν πλέον την παραμικρή δικαιολογία για τις πράξεις τους. Η πάταξη των παθογενειών είναι ύψιστης σημασίας. Διότι αν δεν τις εξαφανίσουμε, θα μας αφανίσουν».

                                                                               (Κ.Χαροκόπος- liberal.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...