αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Προεκλογικές σκέψεις για τις Περιφερειακές εκλογές...

 

Επτά συνδυασμοί θα διεκδικήσουν την ψήφο των Hπειρωτών στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές. 

Ο νυν Περιφερειάρχης κ. Καχριμάνης (Αξιοβίωτη Ανάπτυξη Ηπείρου) διεκδικεί την τέταρτη συνεχόμενη θητεία του ενώ έχει ως συνδιεκδικητές τους:  Γ. Στέφο (Κοινό των Ηπειρωτών) που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, τον Σπ. Ριζόπουλο (Ορίζοντες Ηπείρου), τον Στ. Ζούμπα (Ήπειρος Όλον) που στηρίζει  το ΠΑΣΟΚ, τον Γ. Πρέντζα (Λαϊκή Συσπείρωση) που στηρίζει το ΚΚΕ, τον Ζ. Γαλατά (Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο) και τον Λ. Γεωργόπουλο (ΦΩΣ).

Όσο πλησιάζουμε λοιπόν προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τόσο ξεκαθαρίζουν οι θέσεις των παρατάξεων  που θα λάβουν μέρος  σ’ αυτές αλλά και τόσο θολώνει το τοπίο όταν δεν υπάρχουν στοιχεία με βάση τα οποία κάποιος ψηφοφόρος θα μπορεί να επιλέξει την παράταξη εκείνη που νιώθει ότι θα είναι καλύτερη για την πόλη ή την Περιφέρεια. Kι επειδή το έργο μιας Περιφερειακής αρχής είναι πολυσύνθετο και  απαιτητικό το ζητούμενο είναι να βρίσκεται κάποιος στο τιμόνι της που να μπορεί να διαχειριστεί με επάρκεια τα ζητήματα και να κερδίσει το καλύτερο δυνατό για τον τόπο.

Τώρα λοιπόν είναι η σειρά των πολιτών να μιλήσουν. Να κρίνουν, να συγκρίνουν, να επικρίνουν, να προκρίνουν ανθρώπους και συνδυασμούς. Και καλό θα είναι  να βασίσουν την κρίση τους σε στοιχεία και επιχειρήματα και όχι σε πελατειακές σχέσεις, συγγένειες και προσωπικά βολέματα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι επίσης η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία, αν μάλιστα κρίνει κανείς ότι σχεδόν ένας στους δύο πολίτες απέχει απ’ αυτήν. Στη συνέχεια όμως διαμαρτύρονται για τις επιλογές που έκαναν όμως άλλοι.    

Με δεδομένο ότι οι επόμενες  αυτοδιοικητικές εκλογές θα γίνουν σε πέντε και όχι τέσσερα χρόνια όπως γινόταν μέχρι τώρα η ψήφος πρέπει να ζυγιστεί ιδιαίτερα καλά. Επίσης το ότι οι νέες αρχές θα αναλάβουν τον Ιανουάριο ενώ η κυβερνήσεις αναλαμβάνουν την επομένη των εκλογών είναι ακόμη κάτι που πρέπει να προβληματίσει για το παράλογο της απόφασης. Θυμίζουμε ότι οι προηγούμενες εκλογές έγιναν τον Μάιο του 2019 με στόχο να γίνονται κάθε πέντε χρόνια ώστε να συμπίπτουν με τις ευρωεκλογές (που γίνονται πάντα Μάιο) για να μην χρειάζεται να στήνονται δυο και τρεις φορές κάλπες. Παρόλ' αυτά η απόφαση ήταν να μην συμβαίνει αυτό αφού οι εκλογές ορίστηκαν τον Οκτώβριο! Σημειωτέον ότι το 2019 οι αρχές που προέκυψαν από τις εκλογές ανέλαβαν καθήκοντα σχεδόν έξι μήνες μετά! Άλλη μια ελληνική πατέντα…     

Οι «Σκεπτόμενοι πολίτες» από το 2011 σχολιάζουμε -με αιχμηρό πολλές φορές λόγο- τα κακώς κείμενα, προτείνοντας  όπου μπορούμε λύσεις  που θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε να κάνουμε την καθημερινότητά μας καλύτερη κι αυτό πάντα μακριά από χρώματα και παρατάξεις, έχοντας ως μόνο στόχο τα προβλήματα της πόλης. Έτσι και τώρα, ως ψηφοφόροι πια, ρίξαμε μια ματιά στα προγράμματα των υποψηφίων Περιφερειαρχών τα οποία και θέτουμε υπόψη των αναγνωστών μας. Η επιλογή όμως μπροστά  στην κάλπη είναι αποκλειστικά δική τους. Ας κερδίσει ο καλύτερος για την Ήπειρο.

Αρχίζουμε λοιπόν την περιδιάβασή μας στις προγραμματικές θέσεις των υποψηφίων από τον νυν Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη.  

Μη βρίσκοντας όμως στο διαδίκτυο κάποιο πρόγραμμά της παράταξής του για την επόμενη πενταετία (κάτι που δεν διαθέτουν ούτε τα εκλογικά του κέντρα) αλλά ούτε και έναν απολογισμό της προηγούμενης θητείας, θα σχολιάσουμε εκείνα που κατά τη γνώμη μας δεν πήγαν και τόσο καλά τα τελευταία τέσσερα χρόνια:  

@ Η Ιόνια Οδός προς Κακαβιά -όταν γίνει- θα είναι ένας δρόμος ενός και κάτι ρεύματος ανά κατεύθυνση, χωρίς καν διαχωριστικό- κι αυτό μόνο μέχρι το Καλπάκι. Από κει και πέρα θα διαπλατυνθεί απλώς η υφιστάμενη χάραξη. Ένας  διασυνοριακός δρόμος με αρκετή κίνηση, τμήμα διεθνούς άξονα, θα κατασκευαστεί με όρους επαρχιακής οδού! Βέβαια, την ίδια στιγμή αλλού ετοιμάζονται «κανονικοί» κάθετοι άξονες  όπως Ξάνθη-Σύνορα με Βουλγαρία ή Αμφίπολη-Δράμα.

@ Ο δρόμος στη Λάκκα Σουλίου που θα ένωνε την περιoχή με τη… θάλασσα,  δεκαπέντε χρόνια τώρα δεν έχει φτάσει ούτε στα μισά. Ποιο γεφύρι της Άρτας…

@ Η σύνδεση κόμβου Τερόβου-γεφυριού της Πλάκας έμεινε εκτός αρχικού  χρονοδιαγράμματος και χρειάζονται δυο –τουλάχιστον- χρόνια ακόμη μέχρι να ολοκληρωθεί (αφού αρχίσει πρώτα).

@ Η σύνδεση Φιλιππιάδας-Πρέβεζας τώρα τελευταία ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα αλλά και πάλι κινούμενη σε πολύ θολό τοπίο και χωρίς χρονοδιάγραμμα ενώ όπως διαβάζουμε είναι σε τροχιά υλοποίησης η υποθαλάσσια σήραγγα για Λευκάδα!

@ Η παραλιακή Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας πάσχει σε πάρα πολλά σημεία τα οποία και παραμένουν σε απαράδεκτη κατάσταση.   

@ Οι επαρχιακοί δρόμοι στο Ζαγόρι απαιτούν άμεσα βελτίωση χωρίς κάτι τέτοιο να συμβαίνει ενώ  η παράκαμψη της Αρίστης δεν έχει καν ξεκινήσει. 

@ Η ανάδειξη της λίμνης του  Αώου, της Ζαραβίνας, του Ζηρού ή φυσικά τοπία ιδιαίτερου κάλλους όπως στον ποταμό Γορμό ( θέση «Άγιοι») ή στον Παλαιόπυργο με το τοξωτό γεφύρι δεν απασχόλησαν καθόλου την Περιφερειακή αρχή. Η ανάδειξη επίσης των Τεμπών της Ηπείρου στον Λούρο ποταμό όχι μόνο δεν έχει προχωρήσει αλλά έχει προκαλέσει και πρόστιμα σε βάρος της Περιφερειακής Αρχής.

@ Ο εξωτερικός χώρος στην αρχαία Δωδώνη παραμένει χωράφι, τη στιγμή που ανάλογοι χώροι αλλού έχουν αναδειχτεί με εξαιρετικό τρόπο (βλ. Φίλιπποι Καβάλας ή Μεσσήνη).

@ Φαινόμενα όπως η ανεξέλεγκτη βόσκηση αγελάδων στη Δρακόλιμνη που  υποβαθμίζουν τη λίμνη και τα αλπικά λιβάδια έπρεπε να κάνουν τον γύρο της χώρας ως είδηση για να ασχοληθεί η Περιφέρεια, κάτι που συνεχίζεται να γίνεται και στη λίμνη του Αώου όπου σχεδόν όλη η λίμνη, παρά τον τουριστικό της χαρακτήρα, έχει δοθεί στους κτηνοτρόφους.

O δρόμος από Ηγουμενίτσα για Σαγιάδα είναι από τους πιο επικίνδυνους  στην Ήπειρο με στενό και κακό οδόστρωμα, απουσία πινακίδων κτλ. τον καθιστούν παράδειγμα προς αποφυγήν. Και να σκεφτεί κανείς ότι συνδέει την Εγνατία με τα σύνορα…

@ Δεν ακούσαμε επίσης τίποτε συγκεκριμένο για τη δημιουργία του ιστορικού πάρκου στο Καλπάκι αλλά και τη γενική αναβάθμιση του χώρου που συγκεντρώνει κάθε Οκτώβριο πλήθος επισκεπτών.

@ Ο κόμβος στην Εγνατία που θα έπρεπε να έχει γίνει καιρό τώρα από την πλευρά του Δρίσκου παραμένει απλώς υπόθεση αλλά  και η σύνδεση της Εγνατίας με τον Ε65 θα γίνει λίγο έξω από τα Γρεβενά και όχι στην Παναγιά, κάτι που βεβαίως θα εξυπηρετούσε την Ήπειρο.   

@ Ακόμη, το όνομα του Περιφερειάρχη συνδέθηκε -όχι με τον καλύτερο τρόπο- με το εργοστάσιο της διαχείρισης απορριμμάτων στο Ελευθεροχώρι αφού αφαιρέθηκε από την Περιφέρεια οριστικά η διαχείριση με κυβερνητική απόφαση και το πρόστιμο για αυθαίρετες παρεμβάσεις στον Λούρο (απορρίπτοντας όλα τα επιχειρήματα που η Περιφέρεια είχε θέσει στην απολογία της).

@ Η εμπλοκή της Περιφέρειας  στις καταγγελίες για αυθαιρεσίες σχετικά με την υπόθεση Λαιμού στο Πάπιγκο η οποία είναι τώρα στη δικαιοσύνη.

@ Το λυόμενο κλειστό  γυμναστήριο που ήρθε από την Αθήνα μένει ακόμη και λυόμενο και κλειστό.

@ Η αφισορύπανση στις περιοχές ευθύνης αλλά και πέριξ του κτιρίου της Περιφέρειας που θυμίζει πρώην ΕΣΣΔ, δεν φαίνεται να απασχολούν ιδιαίτερα τον κ. Περιφερειάρχη. Απλώς… ρυπαίνουν την πόλη.  

@ Το τελευταίο ατόπημα είναι η απειλή για προσφυγή στη δικαιοσύνη από το συγκρότημα της ροκ/παραδοσιακής μουσικής VIC  κατά του περιφερειάρχη για χρήση τραγουδιού κατά την «επική» του προσέλευση στο Du Lac, χωρίς να ζητηθεί η άδειά τους.

Για πολλά από τα παραπάνω, ο κ. Καχριμάνης έχει βεβαίως τα επιχειρήματά του, τα οποία και εξέθεσε προφορικά στην ομιλία του στο Du Lac. Φτάνει αυτό όμως; Και πόσο πείθουν τους ακροατές του;      

Πέραν της Λεωφόρου Νιάρχου που σχεδόν ολοκληρώθηκε σίγουρα  υπάρχουν κι άλλα έργα που έγιναν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης τετραετίας αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να τα βρει κανείς κάπου καταγεγραμμένα, ούτε καν επιγραμματικά.    

Ίσως ο κ. Καχριμάνης να θεωρεί τόσο σίγουρη την επανεκλογή του που δεν έχει ανάγκη να εκθέσει το έργο του στην κρίση των πολιτών αλλά ούτε και να τους προϊδεάσει για μια επόμενη θητεία, αφού ακόμη και σε εκείνο το βίντεο που έπαιξε κατά την παρουσίαση των συμβούλων του δεν υπήρχαν καν υπότιτλοι για τα επιδεικνυόμενα επί της οθόνης έργα. Κάτι σαν βουβή ταινία δηλαδή…

Ακόμη και η ιστοσελίδα της παράταξης του κ. Καχριμάνη ταυτίζεται με το επώνυμό του: https://kachrimanis.grΠρόγραμμα ή απολογισμό πάντως δεν θα βρείτε… 


Διαβάζoντας το πρόγραμμα του κ. Ριζόπουλου και βλέποντας τα βίντεο που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της παράταξής του διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετές εξαγγελίες που έχουν ενδιαφέρον και μπορούν να προσφέρουν στον τόπο αλλά και κάποιες που μοιάζουν αμφιλεγόμενες (έως και ανεφάρμοστες) και με οικονομικό κόστος αναντίστοιχο του αποτελέσματος.

@ Το τελεφερίκ, ας πούμε, με το οποίο όπως λέει σκοπεύει να συνδέσει το Συρράκο με τους Καλαρρύτες -χωριά που βρίσκονται στο ίδιο υψόμετρο- μοιάζει εντελώς ανεδαφικό. Καλύτερο θα ήταν να στοχεύσει σε ένα καλύτερο μονοπάτι που θα ανεδείκνυε όλα τα φυσικά προτερήματα του τοπίου, κάτι που αναζητεί πια και ο περισσότερος κόσμος.

@ Η γέφυρα που θα συνδέσει το Νησί της Παμβώτιδας με την απέναντι στεριά, κάνοντας το Νησί να μην είναι πια Νησί ενώ είναι ένα από τα λίγα κατοικήσιμα νησιά παγκοσμίως,  πόσο λογικό εγχείρημα είναι; Η διαδρομή με το καραβάκι στα 480 μέτρα υψόμετρο είναι εκείνη που δίνει στο Νησί τη μοναδικότητά του. Αλλιώς θα γίνει ένα συνηθισμένο χωριό με όλα τα προβλήματα που θα φέρει ο υπερτουρισμός.    

@ Το να συνδεθεί η Βιομηχανική ζώνη με τους άλλους οδικούς άξονες είναι κάτι αναγκαίο αλλά η  σύνδεση Ιωάννινα - Καλπάκι (διάνοιξη) και ο δρόμος Καλπάκι – Κόνιτσα (νέα χάραξη κατά τμήματα ) όπως προαναγγέλλεται, τη στιγμή μάλιστα που ετοιμάζεται ο σύνδεση με Κακαβιά τι ακριβώς θα εξυπηρετήσει;

@ Κατά τον κ. Ριζόπουλο το Ζαγόρι πάσχει βασικά από το ότι οι επισκέπτες δεν γνωρίζουν τις πύλες εισόδου, όπως εξηγεί  ο ίδιος σε βίντεο, ενώ τα Γρεβενά (που τα χαρακτήρισε κωμόπολη κι ας πλησιάζει ο Δήμος τους  τις 30.000 κατοίκους με όλες τις υποδομές παρούσες) έχουν -όπως είπε- τρεις πύλες εισόδου. Ισχύει, αλλά περνάει από κει η Εγνατία Οδός. Επίσης, χρειάζεται  να βρούμε το κέντρο βάρους των χωριών και να φτιάξουμε άξονες, εξηγεί ο ίδιος στο βίντεο, χωρίς να εννοούμε τι ακριβώς  εννοεί.

@ Η λύση για την απομόνωση κάποιων  χωριών  του Ζαγορίου είναι να φτιαχτούν παντού υποδομές- ακόμη και στα πλέον απομονωμένα- με φυσικό αέριο, υπογειοποιημένα καλώδια, κέντρο υγείας, νέους σωλήνες ύδρευσης και ψηφιακές ίνες. Επίσης, πρέπει να  δώσουμε οικονομικά κίνητρα για να έρθει κόσμος για μόνιμη διαμονή. «Τα άλλα θα γίνουν μόνα τους», ακούγεται να λέει ο κ. Ριζόπουλος από τον Μανασσή όπου βρισκόταν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του βίντεο. Θέσεις που, τουλάχιστον σε μας, ακούγονται ανεδαφικές.

@ Ακόμη, υπάρχει και ειδικό πρόγραμμα «εξίσωσης» του Ανατολικού Ζαγορίου με τα υπόλοιπα Ζαγοροχώρια που θα βάλει τέλος στα Ζαγοροχώρια «πολλαπλών ταχυτήτων». Τώρα, πώς θα εξισώσουμε το Πάπιγκο με τον Μανασσή, ας πούμε, είναι άγνωστο.                                                         

@ Για τον δρόμο Λάκα Σούλι-Λούρος που μετά από 15 χρόνια δεν βρίσκεται ούτε στο 50% είπε πως θα αλλάξει τη σύνδεση και θα τον «κουμπώσει» στην Ιονία Οδό. Οπερ έδει δείξαι…

@ Για τη  λίμνη της Ζαραβίνας ακούσαμε μόνο κάποια γενικά και αόριστα πράγματα όπως και για το θέατρο της Δωδώνης. 

@ Υπόσχεται ακόμη ο κ. Ριζόπουλος στο προεκλογικό του πρόγραμμα αυτοκινητόδρομο Άρτα – Τρίκαλα και χιονοδρομικό κέντρο στο Βουργαρέλι  παρότι οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν κάνει το χιόνι άγνωστη λέξη και τα χιονοδρομικά μια επισφαλή επένδυση.

@ Επίσης, θα συνδέσει όπως λέει όλες τις παραλίες – ναι, καλά διαβάσατε τις παραλίες- της Ηπείρου με  ποδηλατόδρομο  από τη Σαγιάδα μέχρι την Πρέβεζα και την Κορωνησία! Το πώς θα γίνει αυτό και ποια έντονη  ανάγκη θα εξυπηρετήσει ακριβώς δεν το γνωρίζουμε. 

@ Ο κ. Ριζόπουλος υπόσχεται επίσης νέο γήπεδο στον ΠΑΣ Γιάννινα (σε τοποθεσία μετά το Αυγό), με προδιαγραφές UEFA αλλά και κατασκευή προπονητικού κέντρου διεθνών προδιαγραφών. Το κόστος του όλου εγχειρήματος άγνωστο αλλά ποιος νοιάζεται για τα χρήματα. Λεφτά υπάρχουν όπως έλεγε και ο Γ.Π. Θα γνωρίζει βέβαια και ο ίδιος ο κ. Ριζόπουλος ότι  ο ΠΑΣ Γιάννινα είναι ομάδα ιδιωτικών συμφερόντων, έχει γήπεδο και προπονητικό κέντρο και κόβει το πολύ δυο χιλιάδες εισιτήρια κατά μέσο όρο.

@ Ακόμη και ειδικές «κατασκευές» για πρόσβαση κρουαζιερόπλοιων, ακολουθώντας το παράδειγμα των χωρών της Βόρειας Ευρώπης, υπόσχεται στην Πρέβεζα, πράγμα όμως που μοιάζει κάπως δύσκολο.  

Έχουμε την εντύπωση ότι καλύτερο θα ήταν –αν τον εμπιστευτούν οι πολίτες για νέο Περιφερειάρχη- ο κ. Ριζόπουλος να ολοκληρώσει τα έργα που ο νυν Περιφερειάρχης έχει αφήσει μισά ή να καταπιαστεί με εκείνα που δεν ασχολήθηκε καθόλου (όπως τα αναφέρουμε στην ανάρτησή  μας που αφορά την κριτική μας στο πρόγραμμά του).

Η ιστοσελίδα της παράταξής του με το πρόγραμμά του: (orizontesepirou.gr) 




Ιδιαίτερα επεξεργασμένο πρόγραμμα με αρχές και θέσεις  σε όλους τους άξονες διαθέτει και η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής  τον κ. Γ.Στέφο. Οι άξονες είναι: Πρωτογενούς Παραγωγής & Παραγωγικής Ανασυγκρότησης- Περιβάλλοντος Ενεργειακού Σχεδιασμού-  Ανάπτυξης & Απασχόλησης/Δίκαιος Οικονομικός Μετασχηματισμός-Τουρισμού Αθλητισμού και Πολιτισμού- Κοινωνικής Μέριμνας-Πολιτικής Προστασίας- Δεσμεύσεις και Προτεραιότητες ανά Περιφερειακές Ενότητες.

Η ιστοσελίδα της παράταξης: www. koinotonipiroton.gr


Κλείνοντας το σημείωμά μας για τα προγράμματα των υποφηφίων Περιφερειαρχών θα μείνουμε λίγο σ’ εκείνο της παράταξης «Ήπειρος Όλον» με επικεφαλής τον κ. Zoύμπα, η ιστοσελίδα της οποίας διαθέτει άρτια παρουσίαση και αρκετό πληροφοριακό υλικό για τις θέσεις της παράταξης.  Πολλές όμως από τις επισημάνσεις είναι αρκετά γενικόλογες χωρίς συγκεκριμένη στόχευση.  

Η ιστοσελίδα της παράταξης και οι προγραμματικές θέσεις: epirusolon.gr    


Για τις υπόλοιπες παρατάξεις δεν βρήκαμε κάποιο πρόγραμμα στο διαδίκτυο ώστε να σχηματίσουμε εικόνα…

Κλείνουμε λοιπόν σήμερα τα σημειώματά μας  σχετικά με την άποψή μας περί των -κατά την κρίση μας πάντα-  θετικών και αρνητικών σημείων των προγραμμάτων των υποψηφίων για τις Περιφερειακές εκλογές.

Όπως και να’χει, η κριτική είναι υποκειμενική υπόθεση, όταν όμως γίνεται με καλών προθέσεων επιχειρήματα μόνον εποικοδομητική μπορεί να φανεί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...