«Η μαθησιακή διαδικασία στα σχολεία υποφέρει και σε μεγάλο αριθμό τους έχει ήδη ακυρωθεί: Η βία, η ασύλληπτη «χαλαρότητα» που καλλιεργήθηκε και η απουσία στοιχειωδών ορίων ακυρώνουν κάθε είδος αγωγής και τις διαδικασίες κατάκτησης της γνώσης. Το περιστατικό με τον νεαρό με το σώβρακο είναι η κορυφή του παγόβουνου, καθώς το πρόβλημα είναι κοινωνικό.
Τι γίνεται μέσα στις τάξεις είναι λιγότερο γνωστό, ως μη «εντυπωσιακό», αλλά και εκεί η κατάσταση είναι αφόρητη. Κινητά σε μόνιμη χρήση, απερίγραπτες συμπεριφορές και ντύσιμο (νεαρός πήγε με σώβρακο στο σχολείο), καζούρα και συνεχείς συμπλοκές την ώρα του μαθήματος, πλήρης αδιαφορία για το «τι τσαμπουνάει αυτός/η», όλα αυτά, και άλλα πολλά, ματαιώνουν ακόμα και τις πλέον φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών και τους οδηγούν στην απογοήτευση.
Επιπλέον, είναι πια κοινό μυστικό ότι μεγάλος αριθμός τους φοβάται τους μαθητές και τους γονείς τους και με δική τους ευθύνη, βέβαια, αν και παραμένουν σταθερά απροστάτευτοι από την Πολιτεία και σέρνονται σε αστυνομικά τμήματα και δικαστήρια με το παραμικρό. Και όπως αναφέρει ο Πλάτωνας, όταν οι δάσκαλοι φοβούνται τους μαθητές τους, η τυραννία είναι παρούσα.
Τα παραπάνω κρούουν εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου: η μαθησιακή διαδικασία στα σχολεία υποφέρει και σε μεγάλο αριθμό τους έχει ακυρωθεί. Η βία, η ασύλληπτη «χαλαρότητα» που καλλιεργήθηκε με ευθύνη όλων μας και η απουσία στοιχειωδών ορίων ακυρώνουν κάθε είδος αγωγής και πολύ περισσότερο τις διαδικασίες κατάκτησης της γνώσης. Αλλά εμείς δεν ακούμε τίποτα, και ας αποτελούν όλα αυτά καθημερινότητα και όχι την εξαίρεσή της.
Η συγκεκριμένη κατάσταση γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στα Γυμνάσια.
Στα Δημοτικά, οι μαθητές είναι κάπως πιο «διαχειρίσιμοι» ακόμα, αλλά και εκεί η
αρρώστια εξαπλώνεται. Στα Γενικά Λύκεια, το ενδιαφέρον μαθητών και γονέων
επικεντρώνεται στην πραγματοποίηση όσο το δυνατό μεγαλύτερου αριθμού απουσιών,
ώστε να έχουν χρόνο για το φροντιστήριο. Στα Τεχνικά Λύκεια, ας μην τα συζητάμε
καλύτερα».
(Απόσπασμα άρθρου του Ν. Σαλτερή από το protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου