αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Απόψεις...

 

 «Πρόωρες εκλογές την Κυριακή στη Χειμάρα της Αλβανίας, για την ανάδειξη νέου δημάρχου, μετά τις περιπέτειες του Φρέντι Μπελέρη. Ο ένας εκ των υποψηφίων, ο Βαγγέλης Τάβος, καταγγέλλεται ως υποψήφιος - εντεταλμένος του Αλβανού πρωθυπουργού Έντι Ράμα. Θα μπορούσε να είναι προβοκάτσια των αντιπάλων του, οπαδών του Μπελέρη, και θα έτειναν ευήκοον ους σε αυτή οι εδώ «αντιεθνικιστές». Άλλωστε ο Μπελέρης τους κάθεται στο στομάχι. Όμως τους διαψεύδει ο ίδιος ο υποψήφιος. 

Κατά την ομιλία του στους συγκεντρωμένους στα χωριά Τρεμπάτς και Βρανίστι, ο παραστεκόμενος πρώην διευθυντής της πολεοδομικής υπηρεσίας Αυλώνας Simbol Pazaj, είπε όπως αποτυπώθηκε σε δημοσιευμένο βίντεο: «Στις 4 Αυγούστου ψηφίζουμε όλοι Τάβο, ώστε στις 5 Αυγούστου να μη μιλάει κανείς ελληνικά στη Χειμάρα». Και ο Τάβος το αποδέχτηκε ατάραχος, δεν τον διέκοψε, δεν τον διέψευσε, δεν το αρνήθηκε! Ούτε και ο έτερος παραστεκόμενος, βουλευτής του σοσιαλιστικού κόμματος περιφέρειας Αυλώνας, Vullnet Sinaj.

Με τέτοιες διαθέσεις και στοχεύσεις είναι πολύ φυσικό η πόλωση που δημιούργησε η στημένη υπόθεση Μπελέρη να έχει εκτοξευθεί σε εκρηκτικό σημείο. Η διχόνοια στην ομογένεια έχει βαθύνει, και τμήμα της μειονότητας πνέει μένεα κατά του Έντι Ράμα και των τσιρακιών του. Και η Χειμάρα έχει μεν συμπαγή ελληνισμό, αλλά δεν είναι π.χ. Αργυρόκαστρο, δεν εντάσσεται στη μειονοτική ζώνη με όλα τα διεθνώς κατοχυρωμένα δικαιώματα. Και αυτό αποτελεί ευκαιρία για τον Ράμα, ο οποίος θέλει να απωθήσει, να εκδιώξει, το ελληνικό στοιχείο από μια περιοχή όπου ζει επί αιώνες. 

Ο λόγος είναι διττός. Αφενός εθνικιστικός. Θέλει να συρρικνώσει τον ελληνισμό και θεωρεί την Χειμάρα ως αδύνατο κρίκο της ελληνικής μειονότητας, ακριβώς γιατί δεν ανήκει στη μειονοτική ζώνη. Αφετέρου θέλει να υφαρπάξει τις περιουσίες τους, και εκμεταλλευόμενος το φυσικό κάλλος της περιοχής, να εγκαθιδρύσει τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες. Όχι μόνο χάριν της τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και για πιο προσωπικούς λόγους… 

Οι ιδιοκτήτες των μεγάλων τουριστικών συγκροτημάτων θα είναι γαλαντόμοι  προς τον ευεργέτη τους.Ας ελπίσουμε να έχουν μεριμνήσει τόσο οι ίδιοι οι Χειμαριώτες της Ελλάδας, όσο και το ελληνικό κράτος. Ώστε από Δευτέρα να μην… πάψουν να μιλούν ελληνικά εκεί».

                                                                            (Γ. Σιδέρης- liberal.gr)

«Η πλωτή παρέλαση των αθλητών μακριά από τις όχθες του Σηκουάνα, τους στέρησε το χειροκρότημα, την επαφή με το κοινό. Η απουσία τους στην κεντρική σκηνή, το Τροκαντερό, ήταν μεγάλο φάουλ. Οι θεατές, που πλήρωσαν έως και 2.700 ευρώ για ένα εισιτήριο, είδαν μόνο ένα μικρό μέρος της τελετής. Και το άναμμα του βωμού έγινε... σε στενό κύκλο. Ολα για την τηλεόραση».

«Όχι ότι περίμενα κάτι διαφορετικό από αυτό που είδα, ήμουν σίγουρη ότι θα ήταν γεμάτη με σκοτεινά σύμβολα. Η μυστήρια μαύρη φιγούρα χωρίς πρόσωπο, που κυριάρχησε σε όλη τη διάρκειά της, μεταφέροντας τη φλόγα μέσα από όλα τα γνωστά μνημεία της πόλης, αναφέρεται όπως μάθαμε στον Άρχοντα του Κακού από τον Πόλεμο των Άστρων. Tο όνομά του είναι Ντάρθ Βέιντερ, προέρχεται από τα Ολλανδικά και σημαίνει 'Σκοτεινός Πατέρας' (ως φαίνεται, μόνο συνοδευόμενη από το προσδιοριστικό επίθετο 'σκοτεινός' επιτρέπεται αναφορά στη λέξη Πατέρας στην πεφωτισμένη σύγχρονη κουλτούρα μας).

Φρικιαστικές εικόνες με αμέτρητα αποκεφαλισμένα σώματα της Μαρίας Αντουανέττας να τραγουδάνε άριες. Ο μαύρος άγγελος την Αποκάλυψης πάνω στο σκελετωμένο σιδερένιο άλογο. Και εννοείται παντού drag queens κ.λπ..

Η καθ' υπερβολήν παχύσαρκη γυναίκα με το μεγάλο φωτοστέφανο στο τραπέζι, στη μέση της αλλοπρόσαλλης παρέας, δεν μπορούσα να καταλάβω τι ρόλο έπαιζε, μέχρι που κάποια στιγμή, έχοντας πια εμφανιστεί και ο... Διόνυσος μέσα στην πιατέλα με τα εδέσματα, οι παριστάμενοι στράφηκαν ο ένας προς τον άλλον με μια κίνηση και σε μια στάση που παρέπεμψε άμεσα στον πασίγνωστο πίνακα με τον Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι. Όπως είδα τώρα, σχολιάστηκε από πολλούς και διεθνώς ως 'αναπαράσταση' του Μυστικού Δείπνου, άρα δεν ήταν μόνο δική μου αίσθηση. Ήταν φανερό πλέον ότι η πολύ χοντρή γυναίκα αντικαθιστούσε το Χριστό, και η πιατέλα με το Διόνυσο μέσα, τον άρτο και τον οίνο του μυστικού δείπνου. 

Συνειδητοποίησα όμως απόψε, για πρώτη φορά μέσα στα τελευταία χρόνια, ότι όσοι από εμάς στεναχωρούμαστε και ταραζόμαστε με τα εντεινόμενα φαινόμενα αυτά, υπάρχει κάτι για το οποίο μπορούμε να χαιρόμαστε και μάλιστα  πάρα πολύ: Το ότι δεν είμαστε μέρος αυτής της κατάστασης. Όλο αυτό συμβαίνει μπροστά μας, αλλά έξω από μας. Είμαστε παρατηρητές αλλά όχι θεατές ούτε ζητωκραυγάζοντες ανίδεοι ή έστω εντυπωσιασμένοι οπαδοί.Είμαστε εκτός, απόβλητοι αλλά ελεύθεροι, ελεύθεροι στην ψυχή μας, ελεύθεροι να αγαπάμε το φως, τις γνήσιες αξίες, την αληθινή αλήθεια, την αληθινή υγεία και την ανθρώπινη ανθρωπιά».

                                                                              (Μαρίνα Αγγελή- f/B)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...