αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

Απόψεις...

 

«Την ώρα που το καθημερινό βάσανο των Αθηναίων περιγράφεται από τα ΜΜΕ ως «έμφραγμα, συμφόρηση, χάος, ουρές χιλιομέτρων κ.ά.» και πλέον έχει παύσει να αποτελεί είδηση, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μάς λέει (2/3), ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι δεν θα γίνει κανένα πρόσθετο συγκοινωνιακό έργο ανακούφισης της Αθήνας. 

Διαβάζουμε τις δικαιολογίες. Φταίει δήθεν η γραφειοκρατία, φταίει δήθεν η κακοκαιρία της Θεσσαλίας που απορροφά τα λεφτά. Είναι φτηνές. Ποια γραφειοκρατία, όταν συνεχίζεται μια αδράνεια 25 χρόνων; Οταν η πρόταση για τον εσωτερικό δακτύλιο υπάρχει από το 1980; Οταν η μεταφορά του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα σέρνεται 18 χρόνια; Ποια έλλειψη χρημάτων, όταν τα έργα μπορούν να κατασκευάζονται με σχεδόν μηδενική δαπάνη του Δημοσίου, μέσω της σύμπραξής του με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ);

Οι προφάσεις εν αμαρτίαις για την αδιαφορία (αν δεν πρόκειται για κάτι χειρότερο) του υπουργείου ώθησαν τον Λέανδρο Σλάβη, παλιό μηχανικό και συγγραφέα, να ανακράξει «φωνές βοόντων εν τη ερήμω», επειδή είναι πολλοί εκείνοι που προέβλεψαν τον στραγγαλισμό της κυκλοφορίας, που έκαναν συγκεκριμένες προτάσεις και που τώρα βοούν εις ώτα μη ακουόντων.

Ο κ. Μάνος ήταν παθιασμένο άτομο με αυτά που έκανε. Είχε όραμα, οργανωτικότητα, δυνατότητα εκλογής καταλλήλων συνεργατών και ασκούσε ασφυκτική πίεση προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να προωθηθούν τα έργα που υποστήριζε. Ο κ. Μάνος άξιζε περισσότερο για μια μεγάλη χώρα, πολύ μεγαλύτερη από τη δική μας. Πραγματικά, είναι δυστυχία για τη χώρα να έχει ένα τέτοιο κεφάλαιο και να μην το αξιοποιεί καθόλου. Αν αυτό είναι πολιτική απόφαση, τότε δικαιολογείται η προσωπική μου αποστροφή προς την πολιτική, παρ’ όλον ότι πάντοτε με ενδιέφεραν τα κοινά».

                                                                    (Δ.Γουσέτης-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

«Το βίντεο που παρουσίασε ο τηλεοπτικός σταθμός δείχνει ένα επιβατικό τρένο να φρενάρει στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες αφότου έχει διασχίσει κάθετα τις γραμμές μια νταλίκα. Υπάλληλος του ΟΣΕ κατεβαίνει από το τρένο για να σταματήσει τα επόμενα φορτηγά. Στο σημείο δεν υπάρχουν μπάρες και δεν λειτουργεί ο μηχανισμός αυτόματης φύλαξης της διάβασης. Σύμφωνα με περίοικους, την ημέρα κατεβαίνει ο υπάλληλος του ΟΣΕ για να κάνει τον τροχονόμο, ενώ τα βράδια τα τρένα «σταματάνε είκοσι μέτρα πιο μπροστά και κορνάρουν». 

Η εικόνα αυτή δεν είναι απλά τριτοκοσμική. Τριτοκοσμική θα την αποκαλούσαμε αν δεν είχε προηγηθεί το εθνικό έγκλημα των Τεμπών. Είναι πλέον αδιανόητη και πρέπει να σταματήσει αμέσως. Το στοιχείο που καθιστά τη σημερινή κατάσταση ακόμη πιο ανησυχητική είναι οι δικαιολογίες «φασόν» που ακούγονται και κινούνται στο ίδιο ακριβώς πνεύμα της μετάθεσης ευθυνών που ακούσαμε από τους εμπλεκόμενους φορείς στην τραγωδία των Τεμπών. Για τις αφύλακτες διαβάσεις, οι ειδικοί εκτιμούν ότι απαιτείται η τοποθέτηση νέων συστημάτων ασφάλειας τα οποία θα χρειαστούν δύο με τρία χρόνια για να λειτουργήσουν, ακόμη κι αν τα προμηθευόμασταν αύριο το πρωί. 

Μέχρι τότε τι θα γίνει; Ποιος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου μπορεί να κοιμάται ήσυχος; Στο μυαλό του απλού πολίτη, αντί οι επιβάτες να παίζουν κορώνα-γράμματα το κεφάλι τους στις αφύλακτες διαβάσεις, είναι αυτονόητο ότι το κράτος πρέπει να προσλάβει ή να μετακινήσει προσωπικό με διαδικασίες-εξπρές για τη φύλαξή των διαβάσεων».

                                                                    (Αλ.Παπαναστασίου-protagon.gr)

«Ενας πρώην εργαζόμενος της Boeing, που αυτές τις ημέρες κατέθετε κατά της εταιρείας, βρέθηκε νεκρός. Ο Τζον Μπαρνέτ, που εργαζόταν στην εταιρεία μέχρι το 2017 και μετά τη συνταξιοδότησή του είχε μιλήσει δημόσια για τις πολύ προβληματικές διαδικασίες κατασκευής των αεροσκαφών της Boeing σε εργοστάσια στα οποία είχε δουλέψει, βρέθηκε νεκρός στο αυτοκίνητό του. Επρόκειτο να καταθέσει κατά της εταιρείας για ακόμα μία φορά, δεν εμφανίστηκε και τον έψαξαν. Ο θάνατός του αποδόθηκε σε αυτοκτονία. 

Είναι πολύ σοβαρό θέμα, όχι μόνο από την άποψη της ασφάλειας των πτήσεων, αλλά και ως ένδειξη το πόσο στρεβλά είναι τα κίνητρα του κλεπτοκαπιταλισμού της εποχής μας, με συνέπειες δραματικές, μα προβλέψιμες. Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι κατά της διάρκεια μιας (πολύ καθυστερημένης) έρευνας της FAA, της αρμόδιας κρατικής αρχής, οι διαδικασίες στα εργοστάσια της Boeing και ενός από τους προμηθευτές της κρίθηκαν ακατάλληλες και προβληματικές στους 33 από τους 89 ελέγχους».

                                                          (Θ.Γεωργακόπουλος-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...