αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Να γιατί χρεωκοπήσαμε...

  

«Η μεταλλουργία ΛΑΡΚΟ είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όλων εκείνων των παθογενειών που οδήγησαν την Ελλάδα στη χρεοκοπία της προηγούμενης δεκαετίας. Συνδιοίκηση συνδικαλιστών με αποτυχημένες διοικήσεις, βουλευτές και υπουργοί να κάνουν τα στραβά μάτια και να βάζουν το στενό εκλογικό τους συμφέρον πάνω από το καλό του φορολογούμενου και της οικονομίας, πλάτες από τη ΔΕΗ για να ζει παρά τις τεράστιες σωρευμένες ζημιές, πλουμιστοί μισθοί, προνόμια που θα ζήλευαν και οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής. Ένα βαρέλι δίχως πάτο.

Αυτά όμως είναι γνωστά. Δεν ισχύει το ίδιο για το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα, τέσσερα δηλαδή χρόνια μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εντάξει τη χρεοκοπημένη εταιρεία σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, συνεχίζουμε να την πληρώνουμε ως φορολογούμενοι κάθε μήνα, με 3 - 3,2 εκατομμύρια ευρώ.Το εργοστάσιο που παρήγαγε μεταξύ άλλων σιδηρονικέλιο, την πρώτη ύλη για την παραγωγή νικελίου, του πλέον σημαντικού στοιχείου στην κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει κλείσει από τον Ιούλιο του 2023, όταν κρίθηκε ότι δεν έχει την παραμικρή ελπίδα βιωσιμότητας.

Κι όμως οι 850 περίπου εναπομείναντες εργαζόμενοι - κάποιοι εκ των οποίων εργάζονται ήδη αλλού - συνεχίζουν να εισπράττουν κανονικά τη μισθοδοσία τους. Ο κρατικός προϋπολογισμός καταβάλλει κάθε μήνα που περνάει για μισθούς, μαζί με κάποια βασικά λειτουργικά έξοδα, λίγο πάνω από 3 εκατ. ευρώ. Συνεχίζουν να πληρώνονται, χωρίς να κάνουν κάτι, καθώς εδώ και πάνω από οκτώ μήνες το εργοστάσιο έχει βάλει λουκέτο.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων διανύουμε το τελευταίο μήνα με αυτό το καθεστώς. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού λήγουν στις 31 Μαρτίου και δεν πρόκειται να ανανεωθούν ξανά, λένε οι πληροφορίες. Οι περίπου 850 εργαζόμενοι που συνεχίζουν να πληρώνονται από τη ΛΑΡΚΟ, πρόκειται να μεταταγούν σε ΟΤΑ ή όπου αλλού το Δημόσιο κρίνει ότι έχει ανάγκες. Η σχετική υπουργική απόφαση λέγεται ότι είναι σχεδόν έτοιμη. Αυτό είναι τουλάχιστον το σχέδιο.

Αθροίζοντας τη «μαύρη τρύπα» που δημιουργήθηκε μόνο μέσα στην τελευταία τετραετία, δηλαδή από τον Φεβρουάριο του 2020 που η κυβέρνηση πήρε απόφαση να τοποθετήσει Ειδικό Διαχειριστή, για να «τρέξει» τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης, μέχρι και τον Μάρτιο του 2024, βγαίνει ένα νούμερο κοντά στα 110 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν αναφερόμαστε στις σωρευτικές ζημιές της περιόδου 2008 - 2020, ούτε το γεγονός ότι σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει το περασμένο Νοέμβριο στη Βουλή ο υπ. Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, τα ληξιπρόθεσμα χρέη της ΛΑΡΚΟ ανέρχονταν σε 470 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 351 προς τη ΔΕΗ. Τα 110 εκατ. ευρώ αφορούν μόνο τα ποσά της περιόδου της Διαχείρισης.

Ο ελέφαντας βέβαια στο δωμάτιο είναι άλλος. Οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις, ύψους 135,8 εκατ. ευρώ, για τις οποίες η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και για τη μη ανάκτησή τους, το Δημόσιο πληρώνει ήδη τα πρώτα πρόστιμα».

                                (Απόσπασμα άρθρου του Γ. Φιντικάκη από το liberal.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...