Κατά την τριετία 2012-15 όταν η τιμή του πετρελαίου ήταν πάνω
από τα 100 δολάρια το βαρέλι η Ελλάδα πλήρωσε για εισαγωγές καυσίμων (17,4 δισ.
Ευρώ το 2012+16,4 δισ. το 2013+15,3 δισ. Ευρώ το 2014) περί τα 49,1 δισ. Ευρώ.
Κατά την τριετία 2015-17 όταν η τιμή έπεσε κάτω από τα 50 δολ.
από την ελληνική οικονομία έφυγαν (10,9 δισ. Ευρώ το 2015 + 8,9 δισ. Ευρώ το
2016 + 11,6 δισ. Ευρώ το 2017) περί τα 31,4 δισ. Ευρώ. Σε μια τριετία έμειναν δηλαδή
στη χώρα περί τα 17,7 δισ. Ευρώ.
Αν προσθέσουμε και τη βελτίωση των εισροών από την αύξηση της
τουριστικής κίνησης συν τη μικρή αύξηση των εξαγωγών έχουμε ένα όφελος πάνω από
20-25 δισ. ευρώ σε μια τριετία, η οποία δεν οφείλεται σε βελτίωση των συνθηκών
της ελληνικής οικονομίας ή του πολιτικού περιβάλλοντος αλλά σε εξωγενείς
παράγοντες που δεν επηρεάζονται από ελληνικές αποφάσεις.
Προκειμένου να αντιληφθεί κάποιος τη σημασία
της "ένεσης” της ελληνικής οικονομίας με 7-8 δισ. ετησίως αρκεί να
αναλογιστεί πως το ποσό αυτό ξεπερνά τα ποσά που εισπράττει το ελληνικό δημόσιο
από φόρους όπως ο ΕΝΦΙΑ και η φορολογία των επιχειρήσεων».
(Κ.Στούπας- capital.gr)
Στοιχεία της Eurostat, που δημοσίευσε την Τετάρτη η «Κ»,
έδειξαν ότι η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες στην Ευρώπη στη λίστα που
καταγράφει την ηλικία κατά την οποία οι νέοι αφήνουν την οικογενειακή εστία.
Στη σχετική έρευνα που αφορά άτομα μεταξύ 25 και 34 ετών, ο ελληνικός μέσος
όρος σχεδόν αγγίζει τα 30 χρόνια όταν ο ευρωπαϊκός κινείται στα 26.
Με τους
Σουηδούς και τους Δανούς να φεύγουν από το «πατρικό» περίπου στα 21 τους και
τους Ολλανδούς, Γερμανούς, Γάλλους και Βρετανούς πριν από τα 25 τους. Μαζί με
τους Ελληνες βρίσκονται οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι και οι Ιταλοί, που κόβουν
τον... ομφάλιο λώρο γύρω στα 30 τους.
(Ν.Παπαδόπουλος-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου