αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

Απόψεις...

 

«Εχει καθιερωθεί πλέον στο τέλος των παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου και της Λυρικής Σκηνής, ηθοποιοί να σηκώνουν την παλαιστινιακή σημαία και οι συνάδελφοί τους, ανυπόδητοι, να κραυγάζουν το γνωστό σύνθημα, έτοιμοι να πορευθούν και αυτοί προς τη Γάζα. Είναι μια πράξη που μαρτυρεί το αγωνιστικό φρόνημα των καλλιτεχνών για την παγκόσμια ειρήνη με κέντρο τον Ανθρωπο – με άλφα κεφαλαίο. Συγχρόνως, αυτοί οι ηθοποιοί εγγράφουν μια υποθήκη για το μέλλον τους. Το αριστερό scouting θα τους εντοπίσει και θα τους εξασφαλίσει προστασία και θετικές κριτικές, διότι σε αυτές τις περιπτώσεις αυτό που μετράει πρωτίστως είναι το φρόνημα. Το ταλέντο έπεται. Και μια παλαιστινιακή σημαία σήμερα είναι ένα ασφαλές εισιτήριο για τη συνέχεια, ένα σοβαρό στοιχείο για το βιογραφικό του καλλιτέχνη. 

Το σύστημα ανάδειξης πάσης φύσεως καλλιτεχνών –μια καλοκουρδισμένη μηχανή που έστησε η Αριστερά μετά τη Μεταπολίτευση– θα τους φροντίσει. Από τη στιγμή όμως που οι πρωταγωνιστές είναι ηθοποιοί κρατικών σκηνών, δηλαδή τους χρηματοδοτούμε όλοι μας, το πρόβλημα αγγίζει και εμάς. Και είναι κυρίως πρόβλημα βιασμού του χώρου, είτε είναι το Ηρώδειο είτε η Επίδαυρος. Εκεί οι πολίτες πηγαίνουν για να απολαύσουν τη θεατρική παράσταση και όχι για να εκδηλώσουν τη συμπαράστασή τους στην Παλαιστίνη ή οπουδήποτε αλλού. Στο κάτω κάτω, αν το δούμε και από μια άλλη οπτική γωνία, σίγουρα θα υπάρχουν θεατές, ίσως οι περισσότεροι, που βλέπουν διαφορετικά τα όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή από τους «ανθρωπιστές» ηθοποιούς. Και δεν θέλουν να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο σόου».

                                                                    (Σ. Μουμτζής-KAΘHMΕΡINH)

 «Σύνθεση στοιχείων προηγουμένων συστημάτων αποτελεί το σχέδιο για την αλλαγή της δομής του λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο είχε επεξεργαστεί ομάδα στελεχών επί υπουργίας του Κυριάκου Πιερρακάκη στο υπ. Παιδείας (το παρουσίασε η «Κ» στις 21/6). Η βάση του είναι το σύστημα Γεράσιμου Αρσένη, με προσθήκες από μέτρα που εισήγαγαν η αείμνηστη Μαριέττα Γιαννάκου, η Αννα Διαμαντοπούλου και η Νίκη Κεραμέως. Ευφυής σύνθεση, εάν κρίνω από τα σχόλια που δέχθηκε η «Κ».

Για την ενίσχυση του λυκείου, που αυτή τη στιγμή έχει καταντήσει μόνο προθάλαμος των ΑΕΙ, με το προτεινόμενο σχέδιο η προαγωγή δεν θα είναι πλέον τόσο –όσο σήμερα– εύκολη και σε αυτό θα βοηθήσουν οι εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα με Τράπεζα Θεμάτων. Επίσης, λογικό η βάση του 10 στο απολυτήριο να λειτουργήσει ως ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ».

                                                                     (Απ.Λακασάς-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

 «Πόση «εσχάτη προδοσία» αντέχει αυτή η χώρα; Αφού απέτυχε να παραπεμφθεί ο Πρωθυπουργός για εσχάτη προδοσία, η Μαρία Καρυστιανού έκανε αντίστοιχη μήνυση στους 14 βουλευτές της ΝΔ που υπέγραψαν το πόρισμα για τον Τριαντόπουλο. Και μετά; Για πόσες «έσχατες προδοσίες» μπορείς να κάνεις μηνύσεις; Και η υπόθεση να υποβαθμιστεί τελικά από αυτό που είναι σε μια σχεδόν γραφική επανάληψη πολιτικών μικροπαιγνίων;» 

                                                                   (Μ. Δεδούση-  Protagon.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...