Ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους σε όλη την Ήπειρο είναι
η Εθνική Οδός από την Πρέβεζα μέχρι τη διασταύρωση για Κανάλι πριν το χωριό Λούρο.
Σε πολλά σημεία της μάλιστα δεν υπάρχουν όχι μόνο κολωνάκια δεξιά και αριστερά
αλλά ούτε καν διαγράμμιση. Σκοτάδι παντού! Σε έναν δρόμο που αφορά χιλιάδες
κόσμο που κινείται εκεί καθημερινά, ειδικά το καλοκαίρι. Κατά τα άλλα, ενδιαφερόμαστε για την ασφάλεια των οδηγών και φτιάχνουμε κυκλικούς κόμβους στη
μέση του πουθενά.
Το χαρακτηριστικό των δρόμων μας είναι ότι δεν υπάρχει μια ενιαία
γραμμή. Σε κάποια σημεία τους θα δει κανείς διαγραμμίσεις και στη μέση του δρόμου αλλά και
στις άκρες ή μεταλλικούς φωσφορίζοντες ανακλαστήρες που
βοηθούν πολύ τους οδηγούς τη νύχτα, ενώ σε άλλα σημεία δεν θα υπάρχει τίποτε από όλα αυτά. Άλλα σημεία είναι σε αρκετά καλή
κατάσταση, όπως από τη διασταύρωση της
Πάργας μέχρι εκείνη για Εγνατία και άλλα εντελώς αφημένα στην τύχη τους και μέσα στα σκοτάδια. Αλλά κι εκεί που τα πράγματα φαίνονται καλά, πρέπει να προσέχει κανείς διπλά.
Φτάνοντας κανείς από Πάργα στο Καρτέρι, πριν τη διασταύρωση προς Εγνατία, αντί να υπάρχει μια μεγάλη πινακίδα που να ειδοποιεί τους οδηγούς για στροφή δεξιά υπάρχει απλώς μια μικρή πράσινη
ζώνη στην μπλε πινακίδα λίγα μέτρα πριν τη στροφή ( εδώ ΔΕΝ υπάρχει κόμβος, αν και θα χρειαζόταν). Κάποιοι σίγουρα προσπερνούν το σημείο. Στη Γλυκή, η πινακίδα προς “Σκάλα Τζαβέλαινας” δείχνει
προς την αντίθετη κατεύθυνση, χρόνια τώρα.
Και μένει έτσι.
Και ενώ κάποιοι δρόμοι θα έπρεπε να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, δεν έχει ασχοληθεί κανείς όπως θα έπρεπε μαζί τους. Όπως, για παράδειγμα, με την Εθνική Οδό από Ηγουμενίτσα για Σαγιάδα που είναι και διασυνοριακός δρόμος (οι Αλβανοί έχουν πολύ καλύτερο από τη μέσα πλευρά).
Ο δρόμος από τη
Φιλιππιάδα μέχρι την Πρέβεζα είναι ακόμη ένα τέτοιο παράδειγμα. Και δεν
εννοούμε τη μελλοντική χάραξη. Ενώ θα
μπορούσε ο τωρινός δρόμος σε πολλά σημεία, με κύριο εκείνο από το χωριό Λούρο μέχρι τη διασταύρωση
για Κανάλι (αλλά ακόμη και μέχρι την Πρέβεζα) να έχει διαπλατυνθεί ώστε να
δώσει ένα βοηθητικό ρεύμα κυκλοφορίας -και γιατί όχι και δύο- παραμένει όπως ήταν
τη δεκαετία του ‘80.
Έτσι, ενώ αλλού έχουμε διπλούς δρόμους για την ίδια ή παραπλήσια
διαδρομή (βλ. από Κλειδωνιά για Αρίστη) αλλού δεν έχουμε ούτε έναν της προκοπής.
Εκεί που θα έπρεπε να υπάρχουν κυκλικοί
κόμβοι δεν υπάρχουν (Αεροδρόμιο, Πράκτικερ) και εκεί που είναι εντελώς περιττοί
φτιάχνονται δυο-δυο.
Στα καθ' ημάς, τριαξονικές νταλίκες χρησιμοποιούν τον παλιό δρόμο για να βγουν στην Ιόνια Οδό και ελίσσονται ανάμεσα σε στενούς κυκλικούς κόμβους που δεν έχουν καν διαγράμμιση αντί να κάνουν τη διαδρομή Εγνατία- κόμβος Ιονίας.
Η πινακίδα
που απαγόρευε στα τουριστικά λεωφορεία να κάνουν τη διαδρομή προς τη λίμνη μέσω Δωδώνης
– Αβέρωφ αφαιρέθηκε (όχι ότι έπαιζε δηλαδή και κάποιο ρόλο, αφού ήταν σαν να μην
υπήρχε) και δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για διαδρομή μέσω Κενάν Μεσσαρέ –Βογιάννου.
Έτσι, όλη η κίνηση στέλνεται στο κέντρο. Κατά τα άλλα, γίνονται ...μελέτες για να δει η Δημοτική Αρχή τον φόρτο που δέχονται οι
δυο- τρεις λεωφόροι ενώ είναι η ίδια που επιτρέπει να συμβαίνει ακριβώς αυτό.
Ένα ερώτημα ακόμη είναι γιατί δεν διαπλατύνεται ο δρόμος στο μεσοδιάστημα από τον κόμβο του Εpirus Ρalace μέχρι την αρχή της ανακατασκευασμένης
οδού από Μπιζάνι μέχρι κόμβο Βρέλλη. Ή μήπως πρέπει να περιμένουμε καμιά
δεκαριά χρόνια ακόμη μέχρι να βγει κανα κονδύλι, πόσων άραγε εκατομμυρίων, για
να γίνει το… έργο. Θυμίζουμε ότι το τωρινό έργο των 1200 μέτρων κόστισε κοντά
στα επτά εκατομμύρια ευρώ. Και στο κάτω κάτω για όποιον θέλει διπλά ρεύματα κυκλοφορίας και κλειστούς δρόμους υπάρχει η δυνατότητα μέσω Εγνατίας- κόμβου Ιονίας. Γιατί άλλωστε φτιάχτηκαν αυτοί οι δρόμοι; Για να πηγαίνουν οι τριαξονικές από τος παλιούς;
Υπάρχει λοιπόν μια αναντιστοιχία αναγκών και έργων που συνεχίζεται
ακάθεκτη. Τώρα διαβάζουμε για νέους κυκλικούς κόμβους στο δρόμο για Κόνιτσα ενώ
ετοιμάζεται η σύνδεση Ιονίας Οδού–Κακαβιάς.
Και ενώ πριν λίγες μέρες μπήκαν –επιτέλους- διαγραμμίσεις στον κόμβο του Πανηπειρωτικού, σταμάτησαν λίγα μέτρα μετά. Όλη η υπόλοιπη Είσοδος της πόλης που θα έπρεπε να είναι παράδειγμα προς μίμηση, θυμίζει δρόμο του ’80 χωρίς καμία διαγράμμιση. Ακόμη και ο κόμβος Βελισσαρίου παραμένει “τυφλός” και επικίνδυνος, λες και οι διαγραμμίσεις είναι απλώς …ντεκόρ. Χωρίς διαγραμμίσεις είναι εδώ και καιρό και όλοι κόμβοι στη λεωφόρο Νιάρχου. Οι οδηγοί απλώς… αυτοσχεδιάζουν. Ο δε συνδετήριος δρόμος από τον κόμβο Νιάρχου-Πεδινής προς Praktiker, ενώ είναι διπλής κατεύθυνσης δεν έχει καμία διαγράμμιση. Πόσο επικίνδυνο είναι αυτό;
Μπορεί λοιπόν να δίνουμε εκατομμύρια για κόμβους στο Γοργόμυλο και το Πολυστάφυλο αλλά δεν έχουμε λίγη λευκή μπογιά που θα βοηθήσει τους οδηγούς να κινηθούν με ασφάλεια. Ο αρχοντοχωριατισμός ...στο μεγαλείο του!
Λούρος - Πρέβεζα (καμία διαπλάτυνση)
Epirus Palace - Μπιζάνι (καμία διαπλάτυνση)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου