αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Απόψεις...


«Η βιοκαλλιεργήτρια Δήμητρα Τσακίρη σε λίγες μέρες φεύγει για την Ισπανία. Δεν θα είναι ταξίδι αναψυχής, αλλά κατά κάποιον τρόπο επιβίωσης: θέλει να δει από κοντά καλλιέργειες υποτροπικών φυτών (πιτάγια δηλαδή dragon fruit, παπάγια, λίτσι, φρούτο του πάθους, μακαντάμια κ.ά.) και να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα γι’ αυτά, ώστε να δώσει μια νέα προοπτική στα χωράφια της. 

Ο Γιάννης Μαστρογιάννης, δασοπόνος και παραγωγός σύκων, είναι σε απόγνωση. Εχει δει τη φετινή παραγωγή του μειωμένη κατά 70%. Θα προσπαθήσει να σώσει ό,τι σώζεται. Η Βίκυ Καπουτσή αναζητάει επίσης λύσεις σε ένα δύσκολο αίνιγμα: ποια φυτά θα επιβιώνουν από εδώ και πέρα στις αντίξοες καιρικές συνθήκες του θέρους στη χώρα μας; Ποια δέντρα θα καρπίζουν; 

Ο Γιάννης Βόλης, παραγωγός κηπευτικών και ελιάς, μοιράζεται τους ίδιους προβληματισμούς. Κοινός παρονομαστής στις ιστορίες που οι τέσσερις αγρότες αφηγήθηκαν στην «Κ» είναι οι δραματικές επιπτώσεις των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών στην παραγωγή – προμήνυμα και για τα επισιτιστικά προβλήματα που θα έχει να αντιμετωπίσει ένας θερμότερος πλανήτης».

                                                                (Τ. Επτακοίλη- ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

«Μετά το τέλος Αυγούστου «σβήνουν τα φουγάρα» δύο επιπλέον λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, καθώς μπαίνουν σε φάση οριστικής παύσης λειτουργίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται και το νέο business plan της για την τριετία 2024-2026, στο οποίο η εταιρεία επισπεύδει το κλείσιμο όλων των λιγνιτικών μονάδων ως το 2026 και κλιμακώνει παράλληλα την ανάπτυξη των ΑΠΕ, επιδιώκοντας συνδυαστικά να περιορίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα κατά 75% ως το 2026. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής έχουν αποσυρθεί λιγνιτικές μονάδες ισχύος 1,9 GW

Ο παράλληλος μελλοντικός διπλασιασμός των ΑΠΕ της ΔΕΗ ως το 2026 έρχεται να συμβάλλει σημαντικά στην πρσπάθεια της πλήρους απολιγνιτοποίσης. Ειδικότερα, η εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ του ομίλου αναμένεται να φτάσει τα 8,9 GW τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις αγορές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και άλλες περιοχές της ΝΑ Ευρώπης, σύμφωνα με το pipeline των έργων ΑΠΕ της εταιρείας. Οι δεσμεύσεις αυτές βάζουν τον όμιλο σε τροχιά μηδενισμού των εκπομπών της ως το 2030».

                                                                  (Μ.Ασημακοπούλου- liberal.gr)

«Πλησιάζουν δύο χρόνια από την πανηγυρική ημέρα εξαγοράς του πρώην Twitter και νυν Χ από τον Ίλον Μασκ. Με αποτίμηση στα $44 δισ., ένα κονσόρτσιουμ από τράπεζες, θεσμικούς, αλλά και ιδιώτες επενδυτές είχε χρηματοδοτήσει το εγχείρημα του Ίλον Μασκ, το οποίο φιλοδοξούσε να ανατρέψει όλα όσα γνωρίζαμε στο χώρο των ψηφιακών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Σήμερα το Χ, περισσότερο λειτουργεί σαν ένα μέσο για να προωθεί ο Ίλον Μασκ την προσωπική του πολιτική ατζέντα, παρά σαν μια επιχείρηση που παράγει κέρδη. Τα έσοδα του Χ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 έχουν υποχωρήσει στα $744 εκατ. από $982 εκατ. που είχαν φτάσει στο αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2023.Η πτώση των εσόδων κατά 24% οφείλεται στην απόφαση μεγάλων διαφημιζομένων στο πρώην Twitter, όπως είναι η United Airlines, η Unilever, η CVS Health, η Dell, η ΒΡ, η ΙΚΕΑ, η Microsoft, η Pepsico και τη Electronic Arts (EA), να διακόψουν τη συνεργασία τους με το Χ. Και αυτό διότι δεν ήθελαν οι διαφημίσεις τους να ταυτιστούν με ακραίες θεωρίες συνωμοσίας και ρητορική μίσους. 

Πρόσφατα η Walt Disney Co. και η NBC Universal αποφάσισαν και αυτές να διακόψουν τη διαφημιστική έκθεσή τους στο X, αφού διαπίστωσαν ότι οι διαφημίσεις τους έκαναν την εμφάνιση τους δίπλα σε φιλοναζιστικές αναρτήσεις».

                                                                        (Κ. Χαροκόπος-liberal.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...