αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Ακατανόητα πράγματα...

 

Είναι πραγματικά ακατανόητο αυτό που συμβαίνει με τους νέους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας. Και πραγματικά, πώς να εξηγήσεις ότι η μέγιστη ταχύτητα σε έναν δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση σαν την Ιονία Οδό είναι τα 100 χιλιόμετρα την ώρα; Και όταν ψιλοβρέχει κατεβαίνει στα 80; Ένα σημερινό αυτοκίνητο με όλα τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει μοιάζει ...σταματημένο μ’ αυτές τις ταχύτητες. Στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας -και μάλιστα χωρίς διόδια- δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Δεν λέμε να μην υπάρχει και εδώ αλλά... 100 χλμ. την ώρα; Και γι' αυτό ξοδεύτηκαν δισεκατομμύρια ευρώ; 

Και πώς να εξηγήσεις το γεγονός ότι στην Εγνατία Οδό -που είναι δρόμος ίδιων προδιαγραφών με την Ιονία- (ίσως και πιο δύσκολος λόγω πολλών σηράγγων και γεφυρών) το όριο είναι τα 130 χλμ.; (και καλώς είναι...)  

Πώς εξηγείται ακόμη το ότι στις σήραγγες της Ηπείρου το όριο ταχύτητας είναι τα 80 χλμ. την ώρα, ενώ στης Θεσσαλίας και Μακεδονίας τα 100 χλμ.; Μιλάμε για ίδιων προδιαγραφών σήραγγες. 

Και το ακόμη πιο αστείο είναι ότι σε κάποια σημεία της Ιονίας Οδού το όριο ανεβαίνει για λίγες δεκάδες μέτρα στα 110 χλμ. και μετά πέφτει πάλι στα 100.Τουλάχιστον, ας αλλάξουν τις πινακίδες... 

Ας αφήσουμε δε το γεγονός ότι με το παραμικρό (λίγη βροχή, δυο νιφάδες χιόνι, κλειστή η μία λωρίδα) η ταχύτητα πέφτει στα ...60 χλμ. την ώρα, κάτι που είναι  κωμικό και σίγουρα «επικίνδυνο» για την οδήγηση σε τέτοιους δρόμους. 

Θα θυμάται κάποιος ότι μετά το ατύχημα στα Τέμπη με το σχολικό λεωφορείο, όταν λύθηκαν οι παλέτες με τις σανίδες που κουβαλούσε η νταλίκα και χτύπησαν στο λεωφορείο που κινούνταν παράλληλα, δόθηκε εντολή -και από τότε εξακολουθεί να ισχύει- για ταχύτητες 60-80 χλμ. ανά ώρα στα σχολικά λεωφορεία, λες και έφταιγε για το ατύχημα η ταχύτητα του λεωφορείου. 

Όταν περνάει κανείς με σβηστά φώτα και με 200 χλμ. μέσα από τις σήραγγες, δεν τρέχει τίποτα, όταν όμως πηγαίνει με 120 χλμ. στην Ιονία Οδό κινδυνεύει να του πάρουν το δίπλωμα τα συνεργεία της τροχαίας που εκεί βρίσκουν να ελέγξουν την κυκλοφορία και όχι όπου υπάρχει πραγματικά πρόβλημα.

Γιατί λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά τα παράλογα; Ποιος μπορεί να μας διαφωτίσει;













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...