«Όσα ψηφιακά άλματα κι αν γίνουν, όσες μεταρρυθμίσεις κι αν προχωρήσουν στην οικονομία, μπροστά διαγράφεται ένα αχανές τέλμα εάν παραμείνει ως έχει το επίπεδο της εκπαίδευσης και των γνώσεων που παρέχουν τα ελληνικά σχολεία. Δημόσια και ιδιωτικά.
Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό της PISA είναι χωρίς υπερβολή, «τραγικές και επικίνδυνες» όπως τις χαρακτήρισε στο άρθρο του ο Κωνσταντίνος Χαροκόπος κάνοντας μια ευθεία προβολή στο μέλλον. Όταν οι σημερινοί 15χρονοι θα προσπαθούν ως πολίτες και εργαζόμενοι, να επιβιώσουν, να σταθούν και να πετύχουν με λίθινα εργαλεία σε ένα κόσμο υψηλής τεχνολογίας τον οποίο δεν κατανοούν.
Για δεκαετίες εν τω μεταξύ η πολιτική συζήτηση για την εκπαίδευση άρχιζε και τελείωνε συνήθως στην πλειοδοσία για το ποσοστό του ΑΕΠ που διατίθεται για την Παιδεία, στο debate για το αν είναι καλό το δημόσιο ή το ιδιωτικό σχολείο. Οι μόνες ειδήσεις δε, που φιλοξενούνται σε τηλεοπτικά δελτία και αφορούν την εκπαίδευση είναι εάν έπεσε κάποιος φουσκωμένος σοβάς από το ταβάνι και οι απεργίες των καθηγητών.
Φίλη εν ενεργεία καθηγήτρια μέσης εκπαίδευσης, διδάκτωρ ιστορίας προ λίγων ημερών αποκωδικοποίησε ένα μέρος του «συστήματος» ώστε να το καταλάβει και ο πλέον αδαής περί της εκπαίδευσης. «Από τις μεγαλύτερες πληγές της εκπαίδευσης πάντως, με την ευγενική χορηγία των συνδικαλιστικών πάντα, είναι οι αναθέσεις. Αποτελούν τη μεγαλύτερη απόδειξη ότι το σύστημα υπάρχει για το βόλεμα των εκπαιδευτικών και την αριθμητική των ωρών και σε καμία περίπτωση προς όφελος του περιεχομένου της εκπαίδευσης.
Μια άλλη διαχείριση των ωρών που δεν θα είχε ως επίκεντρο τη σχολική μονάδα αλλά τα όμορα σχολεία, θα χάλαγε τη βολή των παλιών όμως και τις παρεούλες στα σχολεία, θα έλυνε θέματα ειδικοτήτων στον βαθμό βέβαια που δεν αποφασίζει η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει στις συνενώσεις σχολείων και στη δημιουργία μεγάλων εκπαιδευτικών μονάδων. Θα αποδείξει όμως και την ανεπάρκεια πολλών να διδάξουν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό κι αν αποτελεί αξιολόγηση…ποιος το βλέπει όμως;»
Το γενικό συμπέρασμα πάλι
διά του πληκτρολογίου ενός πανεπιστημιακού: Το σχολείο χωρίς κανένα έλεγχο και
αξιολόγηση θα φροντίσει πρώτα τους εκπαιδευτικούς και μετά τους μαθητές. Το
ίδιο συμβαίνει και στο πανεπιστήμιο.Αν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας δεν
πάψει να λειτουργεί προς χάριν του εαυτού του, οι επόμενοι διαγωνισμοί της PISA
θα είναι προκαταβολικοί …θρίαμβοι της καταστροφής μας».
(Απόσπασμα άρθρου της Κ.Γαλανού από το liberal.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου