«Σχεδόν οι μισοί 15χρονοι μαθητές στην Ελλάδα αποδεικνύεται ότι είναι ανίκανοι να κάνουν απλά πράγματα και να λύσουν απλά αριθμητικά προβλήματα της καθημερινότητας. Όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή ποσών από το ένα νόμισμα σε άλλο και η σύγκριση ομοειδών μεγεθών που παρουσιάζονται με διαφορετικό τρόπο.Το ανησυχητικό δεν είναι ότι οι μαθητές δεν ανταποκρίθηκαν με επιτυχία σε εξετάσεις που αφορούσαν προχωρημένες μαθηματικές έννοιες, ή σύνθετα προβλήματα.
Το ανησυχητικό είναι ότι απέτυχαν για παράδειγμα να βρουν το ετήσιο κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου, όταν στα δεδομένα του προβλήματος υπήρχε ο αριθμός χιλιομέτρων που θα καλυφθεί, η τιμή του καυσίμου ανά χιλιόμετρο και το ετήσιο κόστος του service. Επιπλέον, σε άλλα ερωτήματα απέτυχαν να βρουν ποσοστά, μέσους όρους ή ακόμα και να υπολογίσουν αποστάσεις.
Αν στο προαναφερθέν ποσοστό συνυπολογίσουμε και το 37% των μαθητών που αδυνατούν να εξηγήσουν, να ερμηνεύσουν ή να σχολιάσουν απλά φυσικά ή χημικά φαινόμενα με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή στην καθημερινή ζωή μας, τότε τα πράγματα αποκτούν εφιαλτικές διαστάσεις. Τέλος, το 38% δεν μπορεί να διαβάσει ένα κείμενο, να κατανοήσει το κεντρικό του νόημα, να εξάγει συμπεράσματα και πληροφορίες και να εξηγήσει τι είναι αυτό που διάβασε και τι κατάλαβε μέσα από το κείμενο. Και τα κείμενα τα οποία κλήθηκαν να διαβάσουν οι μαθητές, δεν αφορούσαν τίποτα περισσότερο από κείμενα της καθημερινής ζωής.
Πού βρίσκονται οι ενήλικοι της Ελλάδας όσον αφορά βασικές δεξιότητες όπως είναι η κατανόηση κειμένου και η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων; Πνιγμένοι στο βυθό. Μόλις το 5% των ενηλίκων εμφάνισε υψηλού επιπέδου δεξιότητες στην κατανόηση κειμένου, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος των 40 χωρών του ΟΟΣΑ βρίσκεται στο 10,6%. Δηλαδή δεν καταλαβαίνουμε τι διαβάζουμε και τι ακούμε. Δεν μπορούμε να δομήσουμε ένα συγκροτημένο διάλογο. Και προφανώς γινόμαστε ευεπίφοροι στην «ευκολία» του λαϊκισμού και της συνωμοσιολογίας.
Μόλις το 5,6% των ενηλίκων πέτυχε στο 4ο από τα συνολικά 5 επίπεδα δυσκολίας των μαθηματικών. Ποσοστό που είναι πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, που είναι στο 11,2%. Δηλαδή αδυνατούμε να αντιληφθούμε σημαντικές οικονομικές έννοιες, να προβούμε σε αριθμητικές συγκρίσεις και να υπολογίσουμε βασικές μαθηματικές και οικονομικές παραμέτρους της καθημερινής ζωής μας. Πόσω μάλλον ευρύτερα οικονομικά θέματα που αφορούν το μέλλον της πατρίδας μας και απαιτούν γνώση, αντίληψη και ευθυκρισία.
Στον ακόλουθο πίνακα
βλέπουμε τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν οι επιδόσεις των ενηλίκων στην Ελλάδα.
Η χώρα μας βρίσκεται 6η από το τέλος. Αλήθεια, τι μέλλον μπορεί να έχει μια
χώρα με γερασμένους και ημιεγγράμματους πολίτες; Πόσο μακριά μπορεί να πάει;
Για ακόμα πόσα χρόνια μπορεί να επιζήσει;»
(Απόσπασμα άρθρου του Κ.Χαροκόπου από το liberal.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου