«Προσπάθησαν να σβήσουν κάθε ίχνος. Πρώτα διέγραψαν τη σελίδα με το επαγγελματικό προφίλ της εταιρείας τους στην πλατφόρμα LinkedIn, έπειτα μετέτρεψαν τον λογαριασμό τους στο Instagram σε ιδιωτικό περιορίζοντας την πρόσβαση μόνο σε λίγους εκλεκτούς, εξαφάνισαν και το περιεχόμενο που είχαν αναρτήσει στο Facebook. Διατήρησαν μόνο την ιστοσελίδα τους, στην οποία δεν αναφέρουν διεύθυνση, ούτε εταιρική δομή, έχουν κρύψει οτιδήποτε μπορεί να τους συνδέσει με κάποιο πρόσωπο ή κάποια χώρα. Ήταν όμως αργά, τους είχαν ήδη αποκαλύψει.
Η μυστηριώδης εταιρεία Fazze, η οποία φερόταν να έχει ως βάση της το Λονδίνο, είχε προηγουμένως προσεγγίσει influencers (άτομα με μεγάλο αριθμό ακολούθων σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) στη Γαλλία και στη Γερμανία, επιχειρώντας να τους στρατολογήσει σε μια διεθνή αντιεμβολιαστική εκστρατεία. Τους προσέφερε χρήματα (σε κάποιες περιπτώσεις 2.000 ευρώ) προκειμένου να συκοφαντήσουν το εμβόλιο της Pfizer για τη νόσο COVID-19. Τους προέτρεπε να προβούν σε δημοσιεύσεις στο Twitter, στο TikTok, στο YouTube και στο Facebook, στις οποίες θα ισχυρίζονταν ψευδώς ότι το εμβόλιο είναι θανατηφόρο.
Στις οδηγίες που έδωσε η Fazze προς τους διαδικτυακούς ντελάληδες ήταν να
δείχνουν παθιασμένοι με το θέμα, να δίνουν την εντύπωση ότι τους ενδιαφέρει
πραγματικά και να παρουσιάζουν το μήνυμα σαν να είναι η δική τους άποψη, όχι
κάτι που τους είχε υποδείξει ένας αόρατος υποβολέας».
(Γ. Παπαδόπουλος-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
«Τα «τσικό» του
εγκλήματος Σύμφωνα με τη στατιστική κάθε δύο ημέρες συλλαμβάνεται και ένας
ανήλικος για παραβατική συμπεριφορά που, τις περισσότερες φορές, συνδέεται με
βία. Πιτσιρικάδες στιγματίζονται, παίρνουν την κάτω βόλτα και εν τέλει αυτές οι
συμμορίες που ανθούν τελευταία, ίσως λειτουργούν και ως ακαδημίες του
οργανωμένου εγκλήματος».
(Κ. Γιαννακίδης-protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου