Παρατηρώντας το «νέο» αεροδρόμιο της πόλης μας, αυτό που συμπεραίνει κανείς είναι ότι ελάχιστα ανταποκρίνεται πια στις σύγχρονες ανάγκες. Μόνο αν το δει κανείς υπό το πρίσμα των δύο-τριών καθημερινών δρομολογίων προς Αθήνα και σε τοπικό πάντα επίπεδο μπορεί να το κρίνει επαρκές. Από τη στιγμή όμως που τα μεγάλα έργα κατασκευάζονται με προοπτική κάποιων δεκαετιών, σαφώς και το συγκεκριμένο έργο υστερεί σε πολλά.
Τώρα πια δύσκολα μπορεί να διαχειριστεί έστω και τις λίγες -σχετικά με άλλα αεροδρόμια- πτήσεις τσάρτερ των βορειο-ευρωπαϊκών χωρών γιατί ακόμη και σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση δεν έχει αλλάξει κάτι ιδιαίτερα. Οι ωφέλιμοι χώροι -εσωτερικοί και εξωτερικοί- εξακολουθούν να παραμένουν πολύ μικροί για τις σύγχρονες ανάγκες. Και όσο οι δρόμοι θα φέρνουν τις παραλίες πιο κοντά, τόσο θα αυξάνεται και η ανάγκη των επισκεπτών για μια πιο φθηνή και γρήγορη πρόσβαση σε αυτές.
Ο αρχικός του, βέβαια, σχεδιασμός (με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης εργασιών το -μακρινό πια- 2004) προέβλεπε κάτι εντελώς διαφορετικό, με το κυρίως κτίσμα να έχει συνολική επιφάνεια 10.500 τ.μ., όταν το σημερινό μόλις φθάνει τα 2.100 τ.μ. Και φτάσαμε σήμερα, εν έτει 2020, να παρατηρούμε ουρές επιβατών των ξένων εταιρειών δεκάδων μέτρων έξω από το κτίριο αναχωρήσεων. Το allnews-epirus.blogspot.com κατέγραψε πέρυσι με ρεπορτάζ του την κατάσταση. Διαβάζουμε:
«Εικόνες ντροπής με δεκάδες επιβάτες που φθάνουν στο αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» για να ταξιδέψουν στην Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη, Όσλο, Γκέτεμποργκ, Μπιλούντ κ.λπ. Ουρές δεκάδων μέτρων έξω από το κτίριο αναχωρήσεων, μέχρι να μπουν σε αυτό και να προσεγγίσουν τους χώρους ελέγχου εισιτηρίων και αποσκευών. Κάτω από τον καυτό ήλιο -ή την βροχή- είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν – εξοργισμένοι αλλά πώς να αντιδράσουν – για να εξυπηρετηθούν.
Ίδια και χειρότερη εικόνα και στην άλλη πλευρά του κτιρίου, στην αίθουσα αφίξεων, όπου κι εκεί υπάρχουν ουρές επιβατών για την παραλαβή των αποσκευών τους κάτω από μεγάλες τέντες». Κι όλα αυτά «λόγω των μικρών διαστάσεων των αιθουσών αναμονής και αναχώρησης, λύση που επελέγη πριν από έξι χρόνια, έναντι της αρχικής μελέτης του έργου».
Δείτε πώς ήταν η αρχική μελέτη κατασκευής από γερμανική εταιρεία:
και η σημερινή κατάσταση...
Πλήρες ρεπορτάζ με όλο το σήριαλ κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο allnews-epirus.blogspot.com στο:
https://allnews-epirus.blogspot.com/2017/03/blog-post_729.html
και το:
https://typos-i.gr/article/aerodromio-iwanninwn-megalwse-swsta
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου