αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

Σβήνουν, σιγά σιγά, τα φουγάρα...

 

«Τον δρόμο της οριστικής απόσυρσης, που ξεκίνησαν πρώτες οι λιγνιτικές μονάδες, παίρνουν και οι ντιζελομονάδες παραγωγής της ΔΕΗ στα νησιά. Τα πρώτα μάλιστα φουγάρα των αυτόνομων σταθμών παραγωγής που λειτουργεί η ΔΕΗ για την ηλεκτροδότηση των μη διασυνδεδεμένων νησιών έσβησαν σε Σύρο, Πάρο, Νάξο και Μύκονο. Θα ακολουθήσουν μέσα στη διετία 2023-2024 οι σταθμοί στα νησιά Σέριφος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σαντορίνη.

Ο δρόμος για την απανθρακοποίηση των νησιών άνοιξε με τα έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ επενδύοντας συνολικά 4,3 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2030. Τα οφέλη από την ολοκλήρωση των πρώτων διασυνδέσεων δεν περιορίζονται στους κατοίκους των νησιών αλλά επεκτείνονται στο σύνολο των καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος της χώρας, οι οποίοι μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας (ΥΚΩ) πληρώνουν το ακριβό κόστος ρεύματος για την ηλεκτροδότηση των μη διασυνδεδεμένων νησιών. 

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) αναμένει την τελική επιβεβαίωση από τον ΔΕΔΔΗΕ  που διαχειρίζεται το σύστημα των νησιών, για να επιστρέψει στην κατανάλωση τα πρώτα 50 εκατ. ευρώ μέσω της μείωσης των ΥΚΩ από το σύνολο των 70 εκατ. ευρώ που εξοικονομούνται από την ολοκλήρωση των τριών φάσεων διασύνδεσης των Κυκλάδων. 

Θα ακολουθήσει μείωση της τάξης των 150 εκατ. ευρώ από τη μικρή διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο, που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου, και επιπλέον 400 εκατ. ευρώ από την ολοκλήρωση της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική που αναμένεται μέσα στο 2023».

                  (Aπόσπασμα άρθρου της Χρ. Λιάγγου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...