«Οι Ελληνες που έφυγαν
κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010 δεν θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα,
μοιάζουν απογοητευμένοι σε συνδυασμό και με το τωρινό καλό βιοτικό τους
επίπεδο.Μάλιστα, οι δύο στους τρεις θεωρούν ότι οι Ελληνες που μετανάστευσαν
μετά το 2009 διαφέρουν σημαντικά ως προς τη νοοτροπία από τους συνομηλίκους
τους που παρέμειναν στην Ελλάδα», παρατηρεί στην «Κ» η επιστημονικά υπεύθυνη
του έργου κ. Ρεβέκκα Παιδή, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Διεθνών και
Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ειδικότερα, ο κύριος λόγος
μετανάστευσης είναι ο γνωστός σε όλους: οι οκτώ στους 10 (78%) όταν ζούσαν στην
Ελλάδα δυσκολεύονταν πολύ ή τα έβγαζαν πέρα οριακά. Αντίθετα, σήμερα οι 9 στους
δέκα (87%) δηλώνουν ότι είναι άνετα οικονομικά, δηλαδή έχουν σημαντικότατη
άνοδο του βιοτικού επιπέδου τους.Ομως, ακόμη κοινωνικά δεν έχουν ενταχθεί στον
νέο τόπο τους. Ο κοινωνικός κύκλος του ενός εκ των δύο (46%) αποτελείται από
Ελληνες ή μετανάστες από άλλη χώρα (28%). Μόνον ο ένας στους τέσσερις (24%)
έχει φιλικό-κοινωνικό κύκλο από ντόπιους. Δηλαδή, ο κοινωνικός κύκλος των
Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό εμφανίζεται πιο περιορισμένος από τον
αντίστοιχό τους στην Ελλάδα».
(Απ.Λακασάς-ΑΤΗensvoice)
«Πού είναι εκείνες οι ανέμελες εποχές που σου έλεγαν μια
θερμοκρασία και τέλος; Τότε, το χιόνι και η βροχή ήταν σημάδια σε έναν
μετεωρολογικό χάρτη που δεν σε τρόμαζε, δεν σε μπέρδευε, δεν είχε δεύτερα
κείμενα από κάτω, ούτε γινόταν αντικείμενο υπερ-σχολιασμού. Τουλάχιστον, έτσι
θυμάμαι την ενημέρωση για τον καιρό παλιότερα. Πιο απλή, πιο ξεκάθαρη. Σήμερα,
ο καιρός έχει γίνει έρμαιο της πληροφορίας που τρέχει και ανακυκλώνεται χωρίς
φίλτρο και φτάνει στον αποδέκτη ανερμάτιστη και αλλοιωμένη. Εχει μπει, όμως,
και σε μια τροχιά κιτρινισμού ο καιρός. Τον μετατρέψαμε σ’ ένα μετεωρολογικό
ταμπλόιντ, όπου οι τίτλοι έχουν μεγαλύτερη σημασία από το περιεχόμενο και
στοχεύουν περισσότερο στο clickbait απ’ ό,τι στην ενημέρωση. Η κλιματική κρίση
και τα έντονα καιρικά φαινόμενα που τη συνοδεύουν έφεραν οπωσδήποτε την
ενημέρωση για τον καιρό σε πρώτο πλάνο. Εμφανίστηκαν ονόματα για καύσωνες και
κακοκαιρίες, οι μετεωρολόγοι έγιναν σταρ, το δελτίο καιρού έγινε αναπόσπαστο
κομμάτι κάθε μιντιακής σκαλέτας και παρουσιάζεται με στόμφο και δραματοποίηση,
με υπερβολές που στοχεύουν κυρίως στο θυμικό σου. Κάτω απ’ όλα αυτά υπάρχει
ακόμα η αυθεντική ενημέρωση για τον καιρό. Απλώς, σήμερα πρέπει να κάνεις
μεγαλύτερο κόπο για να την ανακαλύψεις. ΥΓ. Από το Twitter του Θεόδωρου Κολυδά».
(Λ.Σταμπούλογλου- Protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου