αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Αξιολόγηση...


«Αν δεν μπορείς να μετρήσεις, δεν μπορείς να διοικήσεις. Στην Ελλάδα ούτε μετράμε, ούτε διοικούμε. Ποιο είναι το αίτιο και ποιο το αιτιατό μικρή σημασία έχει. Η ουσία είναι πως κανένα σχέδιο δεν συνοδεύεται από μια, υποτυπώδη έστω, μελέτη για το πώς υλοποιείται και πόσο κοστίζει. Πάρτε για παράδειγμα την «αξιολόγηση». Είναι η καραμέλα της μόδας. «Θα γίνω υπουργός της αξιολόγησης» είπε, μόλις ανέλαβε, ο Κυριάκος. Μακάρι. Όμως για να το πετύχει, θα χρειαστεί τη μακροβιότητα του πατέρα του επί πέντε, τουλάχιστον. 

Η αξιολόγηση σε όλες τις σοβαρές επιχειρήσεις δεν είναι κάτι που το ξεκινάς σήμερα, εκ του μηδενός. Είναι μια μόνιμη διαδικασία που συνδέεται με στόχους: ατομικούς, ομαδικούς, εταιρικούς, με συμπεριφορές, με πρωτοβουλίες, με δημιουργικότητα, με σχέσεις με συναδέλφους και πελάτες και με καμιά δεκαριά ακόμα κριτήρια που θέτει κάθε εταιρεία ανάλογα με το αντικείμενό της. 

Κι επειδή πάντα καιροφυλακτεί το υποκειμενικό στοιχείο, τα συστήματα αξιολόγησης εξελίσσονται (ενσωματώνοντας και εφαρμογές της πληροφορικής, όπως π.χ. ηλεκτρονικό πρωτόκολλο) με σκοπό να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας, ώστε το τελικό αποτέλεσμα για κάθε εργαζόμενο, οποιασδήποτε βαθμίδας, να αποτυπώνει κατά το δυνατόν ακριβέστερα την πραγματική του επίδοση.

Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν ανάλογη κουλτούρα, αλλά και επίγνωση της αυταπόδεικτης αλήθειας ότι ένας μόνιμα ακατάλληλος, ανεπαρκής ή τεμπέλης «συνάδελφος», στην πραγματικότητα υπονομεύει την πορεία όλων.

Όμως, το σύστημα που θα εφαρμοστεί θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα και δίκαιο και αποτελεσματικό. Ας ξεκινήσω με μερικά κριτήρια που θεωρώ λογικά: 

1. Οι, γνωστοί άγνωστοι, επίορκοι. Όχι μόνον όσοι καταδικάστηκαν τελεσίδικα από τη Δικαιοσύνη. Αλλά και όσοι κατά την κρίση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης έχουν πέσει σε βαριά παραπτώματα σε σχέση με την υπηρεσία. Απολύονται, χωρίς αποζημίωση, και αν το δικαστήριο κάποτε δικαιώσει κάποιον, ας προσληφθεί τότε κι ας τα πάρει αναδρομικά.

2. Όσοι δεν έχουν εμφανιστεί στη δουλειά τους, αδικαιολόγητα, για περισσότερο από 15 μέρες. (Νομίζετε ότι είναι λίγοι;)

3. Όσοι, μετά τη σύσταση του ΑΣΕΠ, το παρέκαμψαν υπογράφοντας συμβάσεις έργου ή εργασίας ορισμένου χρόνου και μονιμοποιήθηκαν με τον πελατειακό νόμο Παυλόπουλου.

4. Όσοι, ανεξάρτητα απ’ τον τρόπο που προσελήφθησαν (διότι και το ΑΣΕΠ με τη γνωστή «συνέντευξη» που πολλαπλασίαζε τα μόρια, δεν ήταν αδέκαστος κριτής) σε σύντομο διάστημα (π.χ. 3 μήνες) άλλαξαν «πόστο». Αν προσλαμβάνεσαι, έστω και με ΑΣΕΠ, ως τραπεζοκόμος και σε 3 μήνες γίνεσαι γραμματέας διευθύνσεως, κάτι μυρίζει άσχημα, ε;

5. Όσοι προσελήφθησαν σε προσωποπαγείς θέσεις, χωρίς δηλαδή να υπάρχει οργανική ανάγκη, αλλά, «φυτευτοί» και αργόμισθοι, όπως γίνεται, ακόμα και σήμερα, με τους συγγενείς πολιτικών που διορίζονται υπάλληλοι της Βουλής.

6. Όσοι είναι υπάλληλοι γραφείου και δεν γνωρίζουν τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Πρόκειται για συνδυασμό ανικανότητας και τεμπελιάς – με τη βούλα! Δεν έχει σημασία αν προβλέπεται από την υπηρεσία, αν σου έχουν δώσει υπολογιστή, αν, αν… Είσαι σε γραφείο (δεν μιλάμε για συντηρητές οχημάτων, μολονότι και εκεί χρειάζεται ο υπολογιστής) και δεν μπορείς να στείλεις ένα e-mail ή να γράψεις μια αράδα στο word; Αδιαφορείς για μια επανάσταση που έχει αλλάξει τον κόσμο, εδώ και 30 χρόνια, και έχεις την απαίτηση να συμμετάσχεις στον εκσυγχρονισμό του Δημοσίου;

7. Κλητήρες, θυρωροί, καθαρίστριες. Οι πρώτοι δεν χρειάζονται, κι οι άλλοι δεν χρειάζεται να είναι μόνιμοι υπάλληλοι.

8. Όσοι έχουν αποσπασθεί περισσότερο από το μισό του χρόνου υπηρεσίας τους σε γραφεία βουλευτών, υπουργών, πολιτευτών. Βύσματα περιωπής.

9. Όσοι έχουν οργανική θέση στην περιφέρεια και απόσπαση σε μεγάλα αστικά κέντρα χωρίς να συντρέχουν οικογενειακοί λόγοι. Βύσματα περιωπής, επίσης.

10. Όσοι έχουν ειδικότητα που δεν δικαιολογείται από την Υπηρεσία στην οποία ανήκουν: π.χ. κηπουροί χωρίς κήπο, οδηγοί χωρίς αυτοκίνητο.

11. Όσοι έχουν πλαστογραφήσει τίτλους σπουδών. (Νομίζετε ότι είναι λίγοι;)

12. Όσοι έχουν υπογράψει πλαστές βεβαιώσεις για τη χορήγηση συντάξεων σε ψευτοανάπηρους.

13. Όσοι έχουν κάνει κατάχρηση σε αναρρωτικές άδειες, επί σειρά ετών, εκτός αν έχουν αποδεδειγμένα (με γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής) μόνιμο πρόβλημα υγείας. Διότι κι αυτή ήταν μια «φάμπρικα» στην οποία το Δημόσιο μεγαλούργησε.

Πιθανόν σε κάποια από τα παραπάνω να κάνω λάθος. Πολύ πιθανόν να υπάρχουν και άλλα που θα υποδείξετε. Όμως, αυτόν το χαρακτήρα πρέπει να έχει κάθε σχετική συζήτηση: τεχνικό, με λεπτομέρειες και μετρήσιμα μεγέθη. 

Ας ξεκινήσουμε να την κάνουμε, γιατί η απραξία θα οδηγήσει το σύνολο των Δ.Υ. στην εξαθλίωση. Κι αυτό είναι, σίγουρα, και άδικο και αναποτελεσματικό».

                            (Απόσπασμα άρθρου του Θ. Τζήμερου-Δημιουργία Ξανά)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...