«Θα αναφέρω πέντε πυλώνες του νόμου 4009/2011, που ψηφίστηκε
από 255 βουλευτές επί υπουργίας Άννας Διαμαντοπούλου και πρωθυπουργίας Γιώργου
Παπανδρέου:
Τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, τα οποία καταργήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ
και δεν επανήλθαν. Είναι εκείνα, που προσήλκυσαν άτομα εγνωσμένης ακαδημαϊκής
και επαγγελματικής αξίας, και τα οποία είχαν την ευθύνη του ελέγχου των πράξεων
της Συγκλήτου και του πρύτανη, την επιλογή των υποψηφίων πρυτάνεων και
κοσμητόρων, βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων, το σχεδιασμό της ανάπτυξης του ιδρύματος,
την προσέλκυση πόρων και δωρεών και την επιλογή του ΔΣ του νπιδ, το οποίο θα
διαχειριζόταν την έρευνα, την περιουσία και την αξιοποίηση της καινοτομίας.
Ο περιορισμός της περιόδου φοίτησης στα ιδρύματα και ο έλεγχος
ακαδημαϊκής προόδου, προκειμένου να συνεχισθεί η φοίτηση. Δηλαδή η απαλλαγή των
ιδρυμάτων από τους αιώνιους φοιτητές, ώστε αυτοί να διοχετεύονται σε
επαγγελματικές σχολές.
Η πρόληψη της υβριδικής αναπαραγωγής των καθηγητών. Ένας
απόφοιτος του πανεπιστημίου Α δεν μπορούσε να εκλεγεί σε οιανδήποτε θέση
διδάσκοντος στο ίδιο ίδρυμα, πριν παρέλθουν τουλάχιστον τρία χρόνια θητείας σε
άλλο ισότιμο ίδρυμα. Είναι θλιβερό να βλέπεις τμήματα πανεπιστημίων να
αποτελούνται κατά πλειοψηφία από αποφοίτους τους, οι οποίοι ουδέποτε δίδαξαν ή
ερεύνησαν σε άλλο ίδρυμα (η γνωστή ως υβριδική αναπαραγωγή).
Η ίδρυση επιχορηγούμενων εδρών και καθηγητικών θέσεων (endowed
chairs), ώστε ιδιώτες δωρητές ή μεγάλες επιχειρήσεις να χρηματοδοτούν θέσεις με
συγκεκριμένη αποστολή και γνωστικό αντικείμενο.
Οι διακριτές ακαδημαϊκές βαθμίδες πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Η
ανήθικη νομοθέτηση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ για την ανακήρυξη όλων των ΤΕΙ σε
πανεπιστήμια (νόμος Γαβρόγλου 4559/2018), παραμένει ως έχει και ουδείς τολμά να
την θίξει. Έτσι, υποβαθμισμένα τμήματα, που έπρεπε να έχουν ενταχθεί στην διετή
Επαγγελματική Εκπαίδευση, σήμερα αποτελούν πανεπιστημιακά τμήματα με τετραετείς
σπουδές, ενώ η χώρα στερείται Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Έτσι, οι συνδικαλιστές, οι μετριότητες και οι λαϊκιστές
πανηγυρίζουν και στα πρώην ΤΕΙ και νυν «πανεπιστήμια», όπου τμήματα κατασκευής
μουσικών οργάνων είναι πλέον πανεπιστημιακά, καθηγητές βιολογίας είναι μέλη ΔΕΠ
σε τμήματα ηλεκτρολόγων μηχανικών και καθηγητές ανθοκομίας μέλη ΔΕΠ τμημάτων
κοινωνικής εργασίας. Η υβριδική δε αναπαραγωγή είναι πλέον ο κανόνας στη
στελέχωση των σχολών των πρώην ΤΕΙ και ο ΣΥΡΙΖΑ επιχαίρει για την μακροημέρευση
του νόμου Γαβρόγλου.Εν κατακλείδι, βιώνουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Jackson
Pollock (Υ.Γ.2) θα εφάρμοζε τις τεχνικές του (action and drip technique) ως
υπουργός Παιδείας.
Υ.Γ.1. Γνωρίζω ότι μερικές φορές γίνομαι σκληρός απέναντι σε
ανθρώπους που εκτιμώ. Έτσι, όμως, αισθάνομαι το χρέος μου ως πολίτης. Εν
κατακλείδι, αυτή είναι η άποψη, που καταστάλαξε πλέον μέσα μου για
τη λειτουργία της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Δηλώνω δε την
απογοήτευσή μου από την αδράνεια ή την ανοχή, που δείχνει ο πρωθυπουργός, παρ’
ότι συνεχίζω να τον στηρίζω.
(Απόσπασμα
άρθρου του Ι.Γρυσπολάκη από το την ΑΤΗensvoice)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου