αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Οι Τρεις Αδελφές της κινητής...



«Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για εναρμονισμένες πρακτικές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Η πρώτη και σοβαρότερη ένδειξη είναι οι τιμοκατάλογοί τους. Μόνο στην Ελλάδα ο «ανταγωνισμός» ανεβάζει τις τιμές. «Εως και τριπλάσιες είναι οι χρεώσεις κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μελέτη της εταιρείας Empirica, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με το κόστος της κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη, εμφανίζει την Ελλάδα ως την 3η πιο ακριβή χώρα μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε.» («Καθημερινή», 3.12.2019).

Τα στελέχη των «τριών αδελφών» της κινητής παραμυθιάζουν τον κόσμο και τον πρωθυπουργό μιλώντας για τη γνωστή –από τόσες άλλες περιπτώσεις– «ελληνική ιδιαιτερότητα». Οπως έχουμε «τα καλύτερα ΑΕΙ» του κόσμου, αλλά κάποια... μυστικά χαρακτηριστικά τα αποτρέπει να εμφανιστούν στους δείκτες παγκόσμιας κατάταξης, έτσι και στην κινητή τηλεφωνία, «οι επιχειρήσεις υποστηρίζουν πως οι αξιολογήσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς γίνονται με βάση τις τιμές τιμοκαταλόγου (ονομαστικές) και όχι τις πραγματικές (χαμηλότερες) τιμές». 

Αυτό πραγματικώς αποτελεί ιδιαιτερότητα: ποτέ στην ιστορία του παγκόσμιου καπιταλισμού δεν υπήρξαν επιχειρήσεις που να διαφημίζουν σε υψηλότερη τιμή το προϊόν τους για να το πουλάνε φθηνά. Παντού και πάντα διαλαλούν τις χαμηλές τιμές για να προσελκύσουν πελάτες.

Η δεύτερη σοβαρή ένδειξη εναρμονισμένων πρακτικών είναι οι διαφημίσεις των εταιρειών, που ποτέ δεν έχουν τις τιμές. Εφτασε να είναι στην Ελλάδα «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» (και να διαφημίζεται ως τέτοιο) το γεγονός ότι μια εταιρεία δεν χρησιμοποιεί στην εξυπηρέτηση πελατών εκείνο το λογισμικό «τεχνητής ανοησίας», όπου ένα ρομπότ της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας ρωτάει: «Αν θέλετε να εξυπηρετηθείτε για την κινητή τηλεφωνία, πείτε κινητή». «Οχι, τηλεφωνώ για να αγοράσω κολοκυθάκια», απάντησε κάποιος και η συνθετική φωνή απερίσπαστη συνέχισε: «Δεν σας κατάλαβα, επαναλάβετε».

Οπως διαβάζουμε στην «Κ», ο πρόεδρος της Wind είπε σε συνέδριο τηλεπικοινωνιών ότι «το μεγάλο λάθος που έκανε αυτός ο κλάδος τα τελευταία δέκα χρόνια είναι ότι υπονόμευσε την αξιοπιστία του με συνεχείς προσφορές προς στους πελάτες». Και γι’ αυτό τις προάλλες, σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό, οι εκπρόσωποι των «τριών αδελφών» έκαναν μία ακόμη προσφορά: δίνουν περισσότερα δεδομένα στις υπάρχουσες υψηλές τιμές.

Στην Ελλάδα, το κρατικό μονοπώλιο έγινε ιδιωτικό ολιγοπώλιο. Αυτή η εξέλιξη έπρεπε να κρατάει σε διαρκή εγρήγορση την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που είναι αρμόδια και για τις χρεώσεις των «τριών αδελφών». Αλήθεια! Αυτό που είδαν οι μελετητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με το κόστος της κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη, δεν είναι ορατό στο Μαρούσι;»

                                      (Αρθρο του Π.Μανδραβέλη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...