-Είμαστε ζώα. Αυτό σκέφτεται ο ποδηλάτης κοιτάζοντας την
διαδήλωση που κλείνει τον δρόμο.Και αμέσως μετά συνεχίζει με την παρέα του την
ποδηλατάδα τους κλείνοντας μια λωρίδα του διπλανού δρόμου.
Τον βλέπει ο ταξιτζής
και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά σταματάει στη μέση του δρόμου να πάρει
μια κούρσα ενώ μπορούσε να σταματήσει 10 μέτρα πιο εκεί που είχε κενό.
Τον
βλέπει ο δρομέας και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά συνεχίζει την
προπόνησή του κλείνοντας άλλη μια λωρίδα με τους 30 φίλους του.
Τους βλέπει ο
φορτηγατζής και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά σταματάει με αλάρμ να
ξεφορτώσει γάλατα στο μπακάλικο κι αφήνει όλους τους πίσω να κορνάρουν.
Τον
βλέπει το μηχανάκι και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά καβαλάει το
πεζοδρόμιο για να περάσει το φορτηγό και παραλίγο να πατήσει έναν πεζό.
Τον
βλέπει ο θαμώνας του καφενείου και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά
ανάβει μια τσιγαρούκλα αδιαφορώντας για την παρέα που κάθεται στο διπλανό
τραπέζι.
Τον βλέπει ο περαστικός και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά
σταματάει τον σκύλο του να κάνει κακά στο πεζοδρόμιο.
Το βλέπει ο οδηγός στο
φανάρι και σκέφτεται «Είμαστε ζώα». Κι αμέσως μετά παρκάρει πάνω στη διάβαση
αναπήρων για να κατέβει για ψώνια.
Τα βλέπει τελικά όλα αυτά ο θεός και
σκέφτεται «Πόσο ζώα σας έκανα»;
Σε αυτή τη χώρα, το δικό μας κουσούρι είναι
πάντα πλήρως δικαιολογημένο. Κανένας ποδηλάτης δεν θα σκεφτεί ποτέ πως ενοχλεί
τους οδηγούς. Ίσα ίσα θεωρεί πως εκείνος είναι σωστός και μοντέρνος αλλά ζει σε
ένα κράτος παλαιολιθικό.
Κανένας οδηγός δεν θα σκεφτεί πως είναι ανάγωγος που
παρκάρει όπου γουστάρει. Ίσα ίσα θα σου πει «Τι να το κάνω δηλαδή το αμάξι, να
το πάρω στην πλάτη μου;».
Κι αν τύχει να κάνεις παρατήρηση σε όλους αυτούς, θα
σε βρίσουν κι από πάνω.- Το σκυλάκι σας έκανε τα κακά του στο πεζοδρόμιο.- Κι
εσένα τι σε νοιάζει ρε; Σπίτι σου είναι. Α, φύγε από δω!Γενικά σε αυτή τη χώρα,
υπάρχει πάντα η απάντηση «άλλο εγώ» ή ακόμα χειρότερα «κι εσύ ποιος είσαι;».
Οι
αντικοινωνικές συμπεριφορές μας που ενοχλούν τους διπλανούς είναι πάντα πλήρως
αιτιολογημένες και έχουμε οδηγηθεί εκεί από την «δίκαιη ανάγκη» μας. Άρα δεν
φταίμε σε κάτι. Οι άλλοι φυσικά είναι πάντα ζώα».
(Αρθρο του Αλ. Παπαδόπουλου από το liberal.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου