«Το κράτος, όμως, έδωσε το 2021 περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ για τα τυπωμένα συγγράμματα (κυρίως) των καθηγητών των φοιτητών. Ο μέσος φοιτητής συνεχίζει να λειτουργεί ως μαθητής λυκείου, που προσπαθεί να πάρει το πτυχίο του με λίγη προσπάθεια πάνω στα θέματα SOS των εξετάσεων, την ίδια στιγμή που διεθνώς τα πανεπιστήμια φροντίζουν να μάθουν τους φοιτητές τους να αναζητούν τη γνώση στη διεθνή βιβλιογραφία.
«Οι φοιτητές αντιμετωπίζονται πρωτίστως ως καταναλωτές γνώσης, ως παθητικοί ακροατές, ενώ η σχέση πολλών από αυτούς με το αντικείμενο των σπουδών τους εξαντλείται στην εμφάνισή τους σε κάποιες εξετάσεις», αναφέρει το «σχέδιο δράσης για το πανεπιστήμιο του 2030», που καταρτίστηκε από επιστημονική επιτροπή στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Η ηγεσία του
υπουργείου αιδείας μοιάζει να αγνοεί τα ουσιώδη προβλήματα των ελληνικών
πανεπιστημίων, έστω κι αν η υπουργός Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Άγγελος
Συρίγος με τις δηλώσεις τους –επίσημες ή ανεπίσημες– προσπαθούν να πείσουν περί
του αντιθέτου. Προς το παρόν, το υπουργικό δίδυμο δεν αγγίζει τη μεγάλη πληγή
του μέσου ελληνικού πανεπιστημίου: τη «λυκειοποίησή» του και την υποβάθμιση των
σπουδών».
(Απ. Λακασάς-Athensvoice)
«Όσοι οραματίζονταν μια κοινωνία χωρίς τράπεζες μάλλον τώρα πρέπει να φοβούνται περισσότερο. Οι τράπεζες αντικαταστάθηκαν από άλλους, δεν είναι ισχυρές όσο στο παρελθόν, παίζουν μικρότερο ρόλο στην κοινωνία. Το πρόβλημα είναι ότι υποκαταστάθηκαν από χειρότερους.
Οι 25 εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις
έχουν αναλάβει σε χαμηλή αποτίμηση μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους πάνω από 100
δισ. ευρώ. Εκτιμάται πως τους επόμενους μήνες θα ξεπεράσουν τα 130 δισ., ενώ το
σύνολο των δανείων των τραπεζών προς τον ιδιωτικό τομέα είναι 190 δισ. Ευρώ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου