αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

ΕΦΚΑ... της τεμπελιάς

 

«Οι πολίτες γνωρίζουν πολύ καλά τις παθογένειες του ΕΦΚΑ. Παθογένειες στην καθημερινή εξυπηρέτηση αλλά και στην ταχεία απονομή των συντάξεων. Βεβαίως, και υπάρχουν λειτουργικές και οργανωτικές αδυναμίες τις οποίες και προσπαθούμε να επιλύσουμε οριστικά. Ωστόσο, υπάρχουν και παθογένειες που σε σημαντικό βαθμό εκπορεύονται από δεσποτικές αντιλήψεις ορισμένων υπαλλήλων που αποφεύγουν συστηματικά να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους πολίτες που υποτίθεται ότι υπηρετούν. 

Το τελευταίο περιστατικό με τις συντάξεις του ΝΑΤ είναι εξοργιστικό. 444 γυναίκες χήρες ναυτικών περιμένουν χρόνια την οριστική τους σύνταξη διότι έπρεπε να προηγηθεί η ψήφιση νομοθετικής διάταξης. Ψηφίσαμε τον νόμο πριν από ένα μήνα (νόμος 4826/2021, άρθρο 78), κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο μια εκκρεμότητα πολλών ετών. Αλλά οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μέχρι σήμερα δεν τον εφαρμόζουν! Επικαλούνται την ανάγκη υπογραφής σχετικής εγκυκλίου, ενώ ο νόμος είναι απολύτως ξεκάθαρος - λέει ότι δεν απαιτείται κανένας επανυπολογισμός σε αυτές τις περιπτώσεις - και το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να τον πάρουν, να τον διαβάσουν και να τον εφαρμόσουν! 

Το παραπάνω περιστατικό είναι ένα μόνο από μια σειρά αντίστοιχων καταστάσεων που δείχνουν τουλάχιστον έλλειψη ενσυναίσθησης. Όπως, για παράδειγμα, η νοοτροπία ορισμένων υπαλλήλων να μην σηκώνουν τα τηλέφωνα και να προκαλούν με τη στάση τους τη δικαιολογημένη αγανάκτηση χιλιάδων πολιτών. Το αντιμετωπίσαμε δραστικά με τη δημιουργία ενός νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου, του 1555, όπου μπορεί επιτέλους ο πολίτης να βρει υπάλληλο στην άλλη άκρη του ακουστικού και να λάβει απαντήσεις. 

Και δρομολογήσαμε την άμεση διερεύνηση πειθαρχικών ευθυνών υπαλλήλων στέλνοντας 10 κραυγαλέες υποθέσεις ελλιπούς ή ανεπαρκούς εξυπηρέτησης στον Διοικητή του ΕΦΚΑ για να προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες. Τα παραπάνω παραδείγματα εικονογραφούν ποιο είναι το πρόβλημα στον ΕΦΚΑ. 

Ισχυρές μειοψηφίες υπαλλήλων έχουν συμβιβαστεί με τη μετριότητα, τη στενοκεφαλιά και τον δεσποτισμό. Αντί να βρίσκουν 1 λύση για κάθε πρόβλημα, βρίσκουν 15 προβλήματα για κάθε λύση! Και αντί να υπηρετούν στην πράξη τον πολίτη καταλήγουν να τον αντιμετωπίζουν εκδικητικά! Δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με τη μετριότητα, δεν πρόκειται να αφήσουμε τις μειοψηφίες να στιγματίσουν την πλειοψηφία των υπαλλήλων που κάνουν σωστά τη δουλειά τους. 

Αποτελεί προσωπική μου απόφαση να χτίσουμε έναν νέο ΕΦΚΑ όπου η ανθρωπιά και ο σεβασμός στον πολίτη και τις ανάγκες του θα είναι απόλυτη προτεραιότητα και θα δεσμεύει το σύνολο των υπαλλήλων».

                             (Απόσπασμα άρθρου του Κ. Χατζηδάκη από το Liberal.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...