«Η αλήθεια είναι ότι νιώθω μια αμηχανία. Πώς να αντιμετωπίσει κανείς τον Στέφανο Τσιτσιπά; Σαν έναν 23χρονο –τον Αύγουστο του ’98 γεννήθηκε– ή σαν τον τρίτο καλύτερο τενίστα του κόσμου; Σαν έναν από εμάς –στην Καρδίτσα γεννήθηκε– ή σαν έναν πολυεκατομμυριούχο υπεραθλητή που ζει στο Μόντε Κάρλο;
Μας έχετε κουράσει, Στέφανε. Μιλώ για σένα και όλους τους άλλους, επώνυμους και ανώνυμους, που παίζετε με τα νεύρα μας, λέγοντας το μακρύ και το κοντό σας για τα εμβόλια και τον κορωνοϊό. Ζούμε τη σοβαρότερη υγειονομική κρίση της γενιάς μας και εσείς μας τσαμπουνάτε φτηνές σοφιστείες. Στην Ελλάδα, μέχρι τις 20 Αυγούστου έχουν πεθάνει από τον κορωνοϊό 13.265 άνθρωποι. Διάβασε ξανά το νούμερο: 13.265. Και στον κόσμο όλοι οι νεκροί πλησιάζουν τα πέντε εκατομμύρια.
Και το
κακό δεν σταματά εδώ. Το 10% όσων έχουν
περάσει COVID-19 –είτε έχουν νοσηλευτεί είτε όχι– θα έχει για μήνες ή και χρόνια
σοβαρές επιπλοκές και ανεπανόρθωτες βλάβες· από ανοσμία μέχρι χρόνια κόπωση.
Στην Ελλάδα αυτοί οι άνθρωποι είναι περίπου εκατό χιλιάδες! Και εσείς λέτε ό,τι
σας κατέβει, βάζοντας ανάμεσα στις εγωιστικές σκέψεις σας και κάποιες λέξεις
που μπορούν να μας συγκινήσουν. Και κυρίως την πολύπαθη λέξη «δικαίωμα».
Ναι, καλά κατάλαβες. Δεν μιλώ για τους αρνητές της πανδημίας. Δεν μιλώ γι’ αυτούς που λένε ότι ο ιός είναι έργο του σατανά ή των πολυεθνικών ή των Εβραίων. Δεν μιλώ δηλαδή για τους ψυχάκηδες των πολιτικών και των θρησκευτικών άκρων. Αυτούς τους έχουμε ξεγραμμένους, όπως μας έχουν ξεγραμμένους. «Ο Έλβις ζει. Η Γη είναι επίπεδη. Ο καρκίνος φεύγει με καλό εξορκισμό. Ο Γκέιτς και ο Σόρος είναι μετενσαρκώσεις του σατανά. Τα εμβόλια είναι μικροτσίπ. Και τα αεροπλάνα μάς ψεκάζουν».
Θλιβόμαστε ή γελάμε με όλα αυτά, αλλά στην
τελική δεν μας αγγίζουν. Πώς να απαντήσει, δηλαδή, κανείς σοβαρά σε αυτόν που
λίγες ημέρες πριν φώναζε στο Σύνταγμα «Κορωνοϊέ – Μολών Λαβέ»; Ή τι να πεις γι’
αυτούς που κολλούσαν αφίσες τον Ιούλιο, συνδέοντας τα εμβόλια με τον σεξισμό;
«Όχι στα δήθεν εμβόλια της φαρμακομαφίας, όχι στον σεξισμό, στον εθνικισμό,
στον ρατσισμό»!
Ας αφήσουμε, λοιπόν, τους ψεκασμένους να σκιαμαχούν με τους εφιάλτες τους και ας έρθουμε σε εσάς, τους «κανονικούς». Εσάς που λέτε «ναι, ιός υπάρχει, αλλά το εμβόλιο δεν είναι απαραίτητο». Αυτό λέτε σε διάφορες παραλλαγές. Και όλοι σκέφτεστε το ίδιο πράγμα: «Αν όλοι οι άλλοι κάνουν το εμβόλιο, η επιδημία θα σταματήσει. Άρα εγώ γιατί να το κάνω;».
Πονηρό, κουτοπόνηρο, γιατί σκέψου όλοι
να κάναμε ανάλογες σκέψεις; Όχι μόνο για τα εμβόλια, αλλά για όλα αυτά που
απαιτούν υπευθυνότητα. «Άσε τους άλλους να διαχωρίσουν τα σκουπίδια τους και να
ανακυκλώνουν, εμείς τα θάβουμε στην άμμο». «Μην πετάτε αναμμένα τσιγάρα στους
δρόμους, αλλά σιγά μη λερώσω εγώ το τασάκι του αυτοκινήτου μου που μόλις χθες
το έπλυνα». Αν το καλοσκεφθείς, είναι ο ίδιος συλλογισμός. «Εσείς όλοι υπεύθυνα
για να μπορώ εγώ ανεύθυνα».
Ναι, είναι αλήθεια, Στέφανε, ότι το εμβόλιο μπορεί
να έχει και ανεπιθύμητες παρενέργειες. Όπως όλα τα φάρμακα. Στατιστικά –τώρα
έχουμε τεράστιο δείγμα και το ξέρουμε– ένα στα 300.000 εμβόλια μπορεί να
προκαλέσει σοβαρές –όχι ανεπανόρθωτες όμως– παρενέργειες. Αυτό είναι το ρίσκο
που παίρνουμε όλοι. Γιατί όχι και εσύ; Γιατί εσύ νομίζεις ότι είσαι ξεχωριστός; Και να σε ρωτήσω και κάτι: εκεί που μένεις, εκεί που τρως,
εκεί που γυμνάζεσαι, εκεί που κολυμπάς, εκεί που διασκεδάζεις, θα σου άρεσε να
περιστοιχίζεσαι από ανθρώπους που δεν θα έχουν κάνει το εμβόλιο; Όχι βέβαια.
Αρα την ελεύθερη ζωή σου και την καλοκαιρινή
ανεμελιά σου τις οφείλεις σε εκείνους που άκουσαν την επιστήμη και
εμβολιάστηκαν. Και εδώ προστίθεται η «εξυπνάδα»: «Κανείς δεν μπορεί να με
υποχρεώσει να κάνω στο σώμα μου κάτι που δεν θέλω». Μωρέ τι μας λες; Και το
κράνος γιατί είναι υποχρεωτικό; Το δικό μου κεφάλι θα σπάσει. Τι φοβάστε; Μήπως
πιτσιλίσω με αίματα την άσφαλτο; Και η ζώνη γιατί είναι υποχρεωτική; Η ανορεξία
είναι δικαίωμα ή είναι αρρώστια; Η βουλιμική παχυσαρκία; Η μετάγγιση αίματος σε
ένα βρέφος απαιτεί την άδεια των γονιών; Οχι βέβαια. Οι σύγχρονες κοινωνίες τα
έχουν απαντήσει όλα αυτά. Και εσύ, Στέφανε, θα έπρεπε να ξέρεις μέχρι πού
φτάνει το πάπλωμά σου.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη σού άφησε –κακώς κατά τη γνώμη μου– το δικαίωμα να αποφασίζεις εσύ για την υγεία της κοινότητάς σου. Πάγωσαν οι «ηγέτες» με το πρώτο κύμα της πανδημίας και λειτούργησαν αμυντικά. Δεν θέσπισαν ως όφειλαν υποχρεωτικό τον εμβολιασμό για όλους αυτούς που είναι σε συνεχή επαφή με τους πολίτες. Υγειονομικούς, παπάδες, εργαζομένους στην εστίαση, εκπαιδευτικούς μεταφορείς. Τα παιδικά εμβόλια είναι υποχρεωτικά για να πάει ένα παιδί στο σχολείο, αλλά το εμβόλιο για τον κορωνοϊό δεν είναι υποχρεωτικό για έναν υγειονομικό που μπαίνει στο χειρουργείο! Παράλογο δεν είναι; Η υποχρεωτικότητα θα απάλλασσε από το άγχος και τους δειλούς και τους αναποφάσιστους.
Με την αντιεμβολιαστική συμπεριφορά σου, αναπαράγεις το
πρότυπο του κακορίζικου νεοέλληνα που ζητάει από όλους τους άλλους να τον
σέβονται και να τον υπολογίζουν ενώ αυτός δεκάρα δεν δίνει για κανέναν. Και μη
σε επηρεάζουν αυτοί που σε επαινούν στα social media. Μπες στον κόπο να δεις τα
προφίλ τους. Κουκούλες, μαίανδροι, κατάρες, μαγγανείες, όλα μπερδεμένα. Ό,τι
του φανεί του Λωλοστεφανή. Και, τέλος πάντων, μην αρκείσαι στην «ενημέρωση» από
τα social media – αυτοί, λέει, που διστάζουν με τα εμβόλια έχουν ως κύρια πηγή
ενημέρωσης τα social media και τα blog. Άνοιξε, λοιπόν, καμιά εφημερίδα ή
κάποιες έγκυρες ιστοσελίδες.
Μη συνεχίσεις να βαθαίνεις το
ρήγμα που δημιούργησες ανάμεσα σε εσένα και στους θαυμαστές σου. Σου έχω,
λοιπόν, μια πρόταση. Να εμβολιαστείς. Να βγάλεις και μια σέλφι, από αυτές που
σου αρέσουν, και να πεις απλά «το ξανασκέφθηκα». Αρκεί αυτό».
(Απόσπασμά άρθρου του Στ. Θεοδωράκη από το protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου