@ Σταθερά άνω του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυμαίνεται η
τιμή του ψωμιού και των σιτηρών στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της
ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής (Eurostat) για το 2020. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα
διαθέτει την 12η υψηλότερη τιμή ανάμεσα στις χώρες – μέλη της Ε.Ε., με τον
σχετικό δείκτη να βρίσκεται στις 110 μονάδες. Η εν λόγω επίδοση είναι 10
μονάδες υψηλότερη σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (100
μονάδες).Το ακριβότερο ψωμί συναντάται στη Δανία, όπου ο δείκτης τιμών
εκτινάσσεται στις 153 μονάδες, δηλαδή σχεδόν τριπλάσιος σε σχέση με τον
αντίστοιχο δείκτη της Ρουμανίας (56 μονάδες), η οποία θεωρείται η φθηνότερη
χώρα.
@ Mία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η
Γερμανία στη μάχη για την κλιματική αλλαγή είναι να έχει ρεύμα. Καθώς η
μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης κλείνει τον τελευταίο πυρηνικό αντιδραστήρα
της το επόμενο έτος και η εταιρεία κοινής ωφελείας RWE προειδοποιεί ότι οι
μονάδες παραγωγής ενέργειας με λιγνίτη θα κλείσουν νωρίτερα απ' ό,τι είχε
προγραμματιστεί, πληθαίνουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι η πράσινη ενέργεια
δεν θα μπορέσει να καλύψει τα κενά αυτά σε άμεσο χρονικό διάστημα. Συνεπώς, η
ικανότητα της Γερμανίας να καλύψει τη ζήτηση θα δοκιμαστεί τα μέγιστα την
προσεχή διετία, αυξάνοντας τον κίνδυνο blackouts.
@ Το πράσινο φως αναμένεται να λάβει τη Δευτέρα, εκτός
απροόπτου, το εμβόλιο της Pfizer/BionTech από τον FDA για να κυκλοφορήσει στις
ΗΠΑ σύμφωνα με πληροφορίες των New York Times. Όπως σημειώνει η εφημερίδα,
ουσιαστικά πρόκειται για μια επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος της πλήρους
έγκρισης που προβλεπόταν μέσα στον Σεπτέμβριο.
@ Σε μια απόφαση σταθμό προχώρησε δικαστήριο Κιλκίς καθώς
έκρινε συνταγματικό τον υποχρεωτικό εμβολιασμό απορρίπτοντας αίτηση
ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε εργαζόμενη στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»
του δήμου Παιονίας.
@ Τουλάχιστον 12.000 άνθρωποι, ξένοι και Αφγανοί που εργάζονται
για πρεσβείες και διεθνείς οργανώσεις αρωγής έχουν απομακρυνθεί από την Κυριακή
από το Αφγανιστάν. Όπως μεταδίδει ο Guardian οι τρεις βαλκανικές χώρες, οι
οποίες πρόκειται να λάβουν συμφωνημένο αριθμό Αφγανών είναι οι πρώτες
ευρωπαϊκές χώρες που δεσμεύτηκαν σε μία συμφωνία χώρας διέλευσης με τις ΗΠΑ.
@ Δεδομένου ότι ο δυτικός κόσμος δεν διανοείται να συνεργαστεί
με τους Ταλιμπάν, οι χώρες που ετοιμάζονται να εκμεταλλευθούν τον ορυκτό πλούτο
του Αφγανιστάν είναι κυρίως η Κίνα, η Ινδία και το Πακιστάν.
@ Προς δημοπράτηση οδεύει το έργο της αποκατάστασης του θερινού
ανακτόρου στο κτήμα Τατοΐου. Το υπουργείο Υποδομών μάλιστα ενέκρινε ειδικούς,
επιπρόσθετους όρους για την οικονομική επάρκεια και την τεχνική εμπειρία της
εταιρείας που θα το αναλάβει, καθώς οι εργασίες που θα εκτελεστούν θεωρούνται
εξαιρετικά εξειδικευμένες. Το κτίριο γλίτωσε την τελευταία στιγμή από την
καταστροφική πυρκαγιά, η οποία κατέκαψε δύο κοντέινερ ακριβώς μπροστά του αλλά
και γειτονικά κτίρια, όπως το διευθυντήριο του κτήματος.
@ Μία ευρωπαϊκή πόλη κατάφερε να αφήσει πίσω τις ασιατικές που
τα προηγούμενα χρόνια κατακτούσαν τις πρώτες θέσεις της λίστας του Economist
Intelligence Unit με τις ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο. Πρόκειται για την
Κοπεγχάγη, πρωτεύουσα της Δανίας, η οποία απέσπασε 82,4 βαθμούς στους 100 και
κατέκτησε την κορυφή στον Safe Cities Index. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το
Τορόντο του Καναδά με 82,2 μονάδες. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι «συνήθεις
ύποπτοι» Σιγκαπούρη, Σίντνεϊ και Τόκιο.
@ Η πρακτικά άγνωστη στο ελληνικό κοινό, αλλά ιδιαίτερα γνωστή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, πολυτελής μάρκα του Hyundai Group που ακούει στο όνομα Genesis, επιβεβαίωσε ότι το νέο της μοντέλο Genesis GV60, το οποίο είναι και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα που θα παράγει η εταιρία, θα διαθέτει και τη δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης, γεγονός που αποτελεί μία τεχνολογική πρωτιά – για αυτοκίνητα παραγωγής - στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
@ Το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects πρόκειται να αναδειχθεί ως ο προτιμητέος επενδυτής για την διάρκειας 35 ετών παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, εάν δεν υπάρξει ανατροπή. Το Δημόσιο εκτός από το καταβλητέο τίμημα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, θα εισπράττει ετησίως ποσό που αντιστοιχεί στο 7,5% των ετήσιων εσόδων.
Το έργο είχε κατασκευαστικό κόστος 5,5 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε., με τους πόρους να έχουν προέλθει κατά 55,32% από το Δημόσιο και κατά το υπόλοιπο ποσοστό από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την ΕΤΕπ και το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου