αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Tα ελληνικά μας έχουν... πρόβλημα

 

«Ακούς το ρεπορτάζ το μεσημέρι για μια διαδήλωση περίπου χιλίων ατόμων που έχουν κλείσει το κέντρο. Κι ακούς το απόγευμα τον παραγωγό μεγάλου ραδιοφωνικού σταθμού να αναφέρεται στο «πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο» που έγινε το μεσημέρι. Ακροατής επισημαίνει ότι χίλιοι συγκεντρωμένοι δεν κάνουν πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Και ο παραγωγός απαντά με τη χαρακτηριστική άνεση: «Τι να κάνουμε; Έτσι συνηθίσαμε να το λέμε». Κι αν μαζευτεί ένα εκατομμύριο κόσμος, πώς θα το πεις; Σούπερ πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο; 

Παίζουμε με τις λέξεις; Όπως ο Τσίπρας που αποκάλεσε τη στοιχειώδη επιτήρηση των πανεπιστημίων «οργουελιανή»; Παιχνίδι εκ του πονηρού. Λέει «πατέντα για τα εμβόλια» και στο μυαλό σου έρχεται η πατέντα του υδραυλικού. Δεν σε ενδιαφέρει η πραγματικότητα και τα μεγέθη της. Σε ενδιαφέρει ο τρόπος που θα την παρουσιάσεις. Το 2008, όταν δυο-τρεις χιλιάδες κουκουλοφόροι κατέστρεψαν το κέντρο της Αθήνας, οι καλοθελητές μιλούσαν για «εξέγερση της γενιάς των 700 ευρώ». 

Πώς ταυτίζεις μια ολόκληρη γενιά με δυο-τρεις χιλιάδες κουκουλοφόρους; Όπως ταυτίζεις και την ανομία στους χώρους των πανεπιστημίων με το «άσυλο». Και τις συμμορίες των τραμπούκων με τη «διακίνηση των ιδεών». Ε ναι, και οι μολότοφ και οι προπηλακισμοί μια ιδέα είναι. Εξαρτάται πώς τη βλέπεις.Ο Βασιλικός τις προάλλες απεφάνθη πως «αν συμβεί το μοιραίο, οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν». Αναφερόταν στην απεργία πείνας του καθάρματος, του Κουφοντίνα. 

Σε ποιον θα λογοδοτήσουν, φίλε Βασίλη; Στους διακόσιους που του συμπαρίστανται και αυτοαναγορεύονται σε λαό; Στη Δικαιοσύνη που τον καταδίκασε σε ισόβια; Ή μήπως στη μάνα του Αξαρλιάν; Η αδιαφορία για τη σημασία των λέξεων δεν είναι φιλολογικό ζήτημα. Παράγει πολιτική υπεραξία. Οι Αγανακτισμένοι έγιναν κυβέρνηση αποκαλώντας τη Βουλή «μπ….λο» και ζητώντας να την κάψουν. Κοινώς, βρίζοντας τη δημοκρατία η οποία όμως τους τίμησε με την ψήφο της. Όταν εγκαταστάθηκαν στο Κοινοβούλιο, σταμάτησαν να θέλουν να το κάψουν. Κανείς τους δεν αναρωτήθηκε πότε έλεγαν αλήθεια. Όταν ήθελαν να το κάψουν ή όταν εγκαταστάθηκαν στα έδρανά του; Αν οι λέξεις δεν είχαν χάσει τη σημασία τους, κανείς δεν θα μιλούσε για «πρώτη φορά Αριστερά» η οποία, για να σταθεί, συνεργάστηκε με το εθνικιστικό έκτρωμα του Καμμένου και του Τέρενς Κουίκ.

Όταν αναφερόμαστε στην πολιτισμική ηγεμονία της Αριστεράς, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον τρόπο με τον οποίο διαμόρφωσε τον δημόσιο λόγο. Επέβαλε τη νεογλώσσα της. Την επέβαλε στην εκπαίδευση, στη δημοσιογραφία, στην πολιτική. Το καλοκαίρι συμμετείχα σε μια εκδήλωση διαμαρτυρίας των κατοίκων της πλατείας Βικτωρίας για την εισβολή των μεταναστευτικών πληθυσμών. Απέναντί μας ήταν η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, που μας φώναζαν φασίστες και επαναλάμβαναν Black lives matter – matters κατά τον Τσίπρα. 

Το σύνθημα αυτό, καλοκαίρι του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, αν έχεις διατηρήσει κάποια σχέση με την κοινή λογική, είναι βλακώδες. Ποιος νοιάζεται; Πάντως όχι οι συνάδελφοι που την επομένη μετέδιδαν σε όλα τα μέσα πως «ακροδεξιοί» κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν για το προσφυγικό. Πώς το ’χε πει ο Χατζιδάκις όταν κάποιοι τον είχαν πει «φασίστα»; «Ας είμαι και φασίστας, φτάνει να μην είμαι σαν και σας».Βγαίνει ο κ. Μπαμπινιώτης και μας λέει ότι η εισαγωγή ξένων εκφράσεων στην καθημερινότητά μας είναι πρόβλημα. 

Αν αντί click in shop λέγαμε «μολών λαβέ», η «ελληνικότητα» των ελληνικών μας δεν θα τραυματιζόταν. Όμως το πρόβλημα είναι τα ίδια τα ελληνικά μας. Όταν αποκαλείς «πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο» μια συγκέντρωση χιλίων ατόμων ή «άσυλο διακίνησης ιδεών» το λαθρεμπόριο των Νιγηριανών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, η «ελληνικότητα» των ελληνικών μας δεν παθαίνει τίποτε. Τα ελληνικά μας έχουν πρόβλημα».

 (Απόσπασμα άρθρου του Τ. Θεοδωρόπουλου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...