Κυκλοφορεί ευρέως το επιχείρημα - μύθος πως χωρίς τους
μετανάστες, θα καταρρεύσει το ασφαλιστικό σύστημα. Ας προσπαθήσουμε να
διερευνήσουμε το εν λόγω επιχείρημα με την παλιά, δοκιμασμένη μέθοδο της
μαιευτικής που μας κληροδότησε ο Σωκράτης. Εφόσον οι προβλέψεις των
αναλογιστικών μελετών μιλούν για μέχρι το 2030, πώς θα σωθεί το σύστημα όταν:
α) οι εισελθόντες παρανόμως στη χώρα, την αντιμετωπίζουν ως
ένα σταθμό στην πορεία τους προς τις πλούσιες βόρειες χώρες; Πόσοι εξ αυτών
δηλώνουν την πρόθεση της μόνιμης εγκατάστασης και πόσοι επιθυμούν να φύγουν;
β) πόσοι εξ αυτών, στους οποίους χορηγήθηκε άσυλο, εκδήλωσαν
την επιθυμία να εργαστούν, απευθύνθηκαν στον ΟΑΕΔ ή σε άλλες υπηρεσίες;
γ) πόσοι εξ αυτών εντάχθηκαν σε μαθήματα ελληνικής γλώσσας,
χωρίς την οποία είναι αδύνατον να εργαστούν;
δ) πόσοι εξ αυτών στέλνουν τα παιδιά τους στο δωρεάν σχολείο
που προσφέρει η ελληνική πολιτεία;
ε) Πόσοι εξ αυτών εργάζονται και προσπαθούν να βρουν μία στέγη
για τους ίδιους και τις οικογένειές τους;
στ) Πόσοι εξ αυτών παραμένουν ιδρυματοποιημένοι και απόλυτα
εξαρτημένοι από την επιδοματική πολιτική, την οποία αρνούνται να απαρνηθούν και
να ενταχθούν στην τοπική κοινωνία;
Και για πάμε στο ζουμί:
α) Πόσοι αριθμητικά πρέπει να ενταχτούν στο ασφαλιστικό
σύστημα προκειμένου να σωθεί και για ποιο χρονικό διάστημα;
β) Μέσα από ποιες διαδικασίες θα ενταχθούν;
γ) Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα, μετρήσιμοι και κοστολογημένοι
στόχοι αυτών των διαδικασιών; Ποιος θα τις επιβλέπει;
δ) σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να εργαστούν, όπου
υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού;
ε) Ποιες ειδικότητες χρειάζονται, με ποιες γνώσεις και
δεξιότητες, με ποια πιστοποίηση;
στ) πόσα χρόνια πρέπει να συνεισφέρουν για να σωθεί το
σύστημα;
ζ) Ποια η σχέση κόστους - οφέλους από αυτή τη διαδικασία σε
βάθος 5ετίας, 10ετίας, 20ετίας;
η) Σε ποιες περιοχές θα εγκατασταθούν, με ποια κριτήρια, με
ποιες προβλέψεις εγκατάστασης, ελέγχου ορθής και χρηστής παραμονής;
θ) Ποιες ποινές θα προβλέπονται για παραβίαση των όρων
εγκατάστασης, εργασίας, εισφοράς στο ασφαλιστικό σύστημα;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν,
αν θέλουμε να μιλάμε για μεταναστευτική πολιτική. Τα υπόλοιπα είναι λόγια του
αέρα ή μία φτηνή αποποίηση ευθυνών ή ο φερετζές του υπερευαίσθητου που πιστεύει
πως σε ξένο κώλο δεν είναι άσχημες 100 ξυλιές.
Υστερόγραφο: Πριν χρόνια ο Σαββόπουλος είχε πει: έχουμε τόσα
χωριά που ερημώνουν, τόσα νησιά, ας τους εγκαταστήσουμε εκεί πέρα για να
αναστηθεί ο τόπος κι έπεσαν όλοι να τον φάνε. Εγώ σήμερα λέω: ας το
δοκιμάσουμε. Ας διαλέξουμε μία περιοχή κι ας καλέσουμε αυτούς που έλαβαν άσυλο
να δηλώσουν την προτίμησή τους για εγκατάσταση, παροχή σπιτιού, χωραφιών, αγροτικών
εργαλείων. Είναι ένα πείραμα που πρέπει να κάνουμε για να διαλυθούν και οι
τελευταίες αυταπάτες ή η ιδιοτελής προπαγάνδα ορισμένων.
Για την αντιγραφή, ο κυρ-Νώντας, ο Έφορος
@ Υπάρχουν δύο παραδείγματα εθνοτικών ομάδων που μετανάστευσαν
στην χώρα μας τις περασμένες δεκαετίες.Ένα, είναι οι προερχόμενοι από την
Αλβανία συμπολίτες μας. Δεν θα αναφερθώ σε αυτά που γνωρίζουμε όλοι, ότι πέραν
ενός τμήματος που προερχόταν από τις φυλακές του Χότζα, οι περισσότεροι
εργάστηκαν, πρόκοψαν, έκαναν οικογένειες και κάποιοι πλούτισαν. Αυτό που ήταν
ενδιαφέρον στην περίπτωση τους ήταν η αγωνιώδης προσπάθεια τους να ενσωματωθούν
στην ελληνική κοινωνία, κάτι που φάνηκε τόσο από την αλλαγή των ονομάτων τους
όσο και από τον, σε πολλές περιπτώσεις, εκχριστιανισμό τους. Αντίστοιχα, στην
Ιταλία, έκαναν ανάλογες προσπάθειες να «εξιταλισθούν».
Το δεύτερο, αφορά μια εθνοτική ομάδα που βρέθηκε στη χώρα μας
αρκετά νωρίτερα από τους Αλβανούς. Δεν εξελληνίστηκαν, διατήρησαν την ιδιαίτερη
πολιτισμική τους κουλτούρα, δεν προχώρησαν σε μεγάλη έκταση σε μεικτούς γάμους,
δεν εγκατέλειψαν το θρησκευτικό δόγμα τους. Ωστόσο η συμβίωση τους με τους
κατοίκους της χώρας, είναι ιδανική μέσα στα πλαίσια μίας δυτικότροπης
ευρωπαΐκής κοινωνίας. Σέβονται τους νόμους και τους κανόνες, δεν έχουν
αναπτύξει ιδιαίτερη εγκληματικότητα, δε δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα στη
συμβίωση με τους άλλους. Αναφέρομαι ασφαλώς στους Φιλιππινέζους.Εννοείται πως
καμία από τις δύο παραπάνω εθνοτικές ομάδες δεν εισέπραξαν επιδόματα, δεν
εντάχθηκαν σε κανένα πρόγραμμα «Εστία», δεν τις φρόντισε καμιά ΜΚΟ.Σε ποια από
τις δύο εθνοτικές ομάδες άραγε βρίσκονται κοντά οι σημερινοί μετανάστες /
πρόσφυγες που έρχονται από τις μουσουλμανικές χώρες και την Αφρική;
ΥΓ: Ας αποδοθεί σε όλους η ιδιότητα του πρόσφυγα. Χωρίς όμως
ούτε 1 € επιδόματος και φυσικά χωρίς πρόγραμμα «Εστία». Και, εννοείται, χωρίς
να εμπλέκονται πουθενά οι ΜΚΟ. Και θα δούμε αν θα συνεχίσουν να έρχονται στους
ίδιους αριθμούς.
Ο κυρ-Νώντας, ο Έφορος
idiotes F/B
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου