«Έχουμε τους περισσότερους δικηγόρους αναλογικά με τον πληθυσμό μας
από κάθε άλλο ευρωπαϊκό κράτος! Στην Αυστρία η αναλογία είναι 1 δικηγόρος σε
1.600 άτομα, ενώ στην Ελλάδα είναι 1 ανά 250! Αλλά και σε απόλυτους αριθμούς...
θριαμβεύουμε. Μόνο η Θεσσαλονίκη (6.300) έχει μιάμιση φορά τους δικηγόρους της
Σουηδίας (4.500). Οι εν ενεργεία δικηγόροι στην Ελλάδα (περίπου 45.000) είναι
όσοι οι δικηγόροι της Τσεχίας, της Ουγγαρίας, της Σουηδίας, της Ελβετίας και
της Ολλανδίας αθροιστικά! Όμως ο Υπ. Παιδείας ανήγγειλε ακόμα μια σχολή Νομικής
στην Πάτρα, η οποία (όταν ιδρυθεί) θα ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον αριθμό των
εισακτέων στις νομικές σχολές που φέτος είναι 1283! (371 ΑΠΘ, 477 Παν. Θράκης,
435 ΕΚΠΑ) Παραπάνω από το ¼ του συνόλου των δικηγόρων της Σουηδίας!
Άλλοι 204 νέοι θα γίνουν φαρμακοποιοί, στη χώρα που έχει περισσότερα
φαρμακεία κι από περίπτερα. Και ως απόφοιτοι θα ανοίξουν νέα φαρμακεία, διότι
τα 96 φαρμακεία ανά 100.000 κατοίκους που έχουμε μάς φαίνονται λίγα. Συγκριτικά
στη Σουηδία η αναλογία είναι 5 φαρμακεία ανά 100.000 κατοίκους! Μόνο ο νομός
Θεσσαλονίκης έχει τόσα φαρμακεία (1.250) όσα ολόκληρη η Αυστρία.
Γιατί το κάνουμε αυτό, χρόνια τώρα; Γιατί στραγγαλίζουμε τα παιδιά μας αργά και βασανιστικά; Για να συντηρείται ένα ακαδημαϊκό προλεταριάτο χιλιάδων διδασκόντων σε ΤΕΙ και ΑΕΙ που φέρουν φιλάρεσκα τον τίτλο του "Καθηγητή Πανεπιστημίου" και διασυνδέονται οι περισσότεροι με τους κομματικούς μηχανισμούς οι οποίοι και τους προώθησαν, για να ξεκοκκαλίζονται τα ευρωπαϊκά κονδύλια σε "ερευνητικά προγράμματα", για να πουλάει το πολιτικό σύστημα σε γονείς και νέους ελπίδα κοινωνικής ανέλιξης και επαγγελματικής αποκατάστασης με ένα "χαρτί στο χέρι" και για να πουλάει μούρη ο τοπικός βουλευτής στους ψηφοφόρους του: "σας έφτιαξα και πανεπιστημιακή σχολή". Ήγουν θα νοικιάζετε γκαρσονιέρες και δυάρια και θα έχουν κίνηση τα τοπικά μαγαζιά, κυρίως σουβλατζίδικα, μπαρ και καφετέριες.
Μια σοβαρή κυβέρνηση, με σοβαρό σχεδιασμό για την Παιδεία και με
έγνοια για το μέλλον των νέων, θα έκλεινε εντελώς δεκάδες σχολές και θα μείωνε
κατακόρυφα τη δραστηριότητα άλλων, απολύοντας καθηγητάδες, γραμματείς και
φαρισαίους και στρέφοντας τα παιδιά σε δεξιότητες κυρίως πρακτικού χαρακτήρα ή
σε σπουδές θετικών εφαρμοσμένων επιστημών που θα σχετίζονται με την αγορά και
τις ανάγκες του αύριο.
Όλοι διαβάζουν τις στατιστικές του υπερκορεσμού, όλοι
αντιλαμβάνονται ότι αν σε ένα επάγγελμα χρειάζεσαι 10 και έχεις 100, ή οι 90 θα
είναι άνεργοι και οι 10 θα αμείβονται καλά ή οι 50 θα είναι άνεργοι και οι
υπόλοιποι 50 θα μοιράζονται τη δουλειά των 10, φυτοζωώντας. Εκεί φτάσαμε, σε
δεκάδες επαγγέλματα. Έχω κουραστεί να λέω πως η Παιδεία χρεοκόπησε πρώτη, σ΄
αυτή τη χώρα. Όλες οι άλλες χρεοκοπίες – και η κοινωνική και η ηθική και η
οικονομική - ήταν νομοτελειακή συνέπεια. Αν θέλουμε πραγματικά να ξεκολλήσουμε
από τον βούρκο ως έθνος, θα πρέπει πρώτη η Παιδεία να δείξει τον δρόμο,
αλλάζοντας και χαρακτήρα και περιεχόμενο και διάρθρωση».
(Απόσπασμα άρθρου του Θ.Τζήμερου - Δημιουργία ξανά)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου