αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Οχτώ χιλιάρικα με τις εισφορές... αξιοπρεπώς...


«-Εμένα που με βλέπεις Άρη, ένα έχω να σου πω. Έχω υποστεί 70% μείωση σύνταξης! -70%? Πώς είναι δυνατόν, όχι και 70! -Δεν το πιστεύεις ε? Κι όμως, είναι αλήθεια! Εγώ βγήκα στη σύνταξη το 2009 από την Αγροτική τράπεζα. Με σύνταξη κάτι παραπάνω από 4000 ευρώ τον μήνα. -Τι? 4000 ευρώ σύνταξη, εννοείς ότι κάθε μήνα εισέπραττες αυτό το ποσόν? Σχεδόν 50 χιλιάδες τον χρόνο δηλ?

-Και βέβαια, τόσα έπαιρνα. Πάνω από 50 χιλιάδες το χρόνο. Έπαιρνα 14 μισθούς τον χρόνο μαζί με τα δώρα. Γιατί σου κάνει εντύπωση? Ξέρεις τι εισφορές πλήρωνα όσο εργαζόμουν? 3000 ευρώ το μήνα! -Μισό λεπτό γιατί έχω μπερδευτεί, πώς είναι δυνατόν να πλήρωνες 3000 το μήνα? Ποιος ήταν ο μισθός σου? -Γύρω στις 5000 το μήνα. -Δηλαδή προσπαθείς να μου πεις ότι εισέπραττες 5000 και απ' αυτά πλήρωνες 3000 εισφορές και σου έμεναν 2000?

-Όχι βρε Άρη, δεν καταλαβαίνεις! Οι 5000 ήταν ο Καθαρός μισθός μου. Αλλά κάθε μήνα μου κρατούσαν άλλες 3000 για το ασφαλιστικό ταμείο. Με τέτοιες εισφορές πολλά σου φαίνονται τα 4 χιλιάρικα σύνταξη? Κανονικά έπρεπε παραπάνω.

-Μαζί με τις εισφορές 8 χιλιάρικα τον μήνα πλήρωνε η Αγροτική για σενα?

- Αμέ! Έτσι ήταν εκείνες τις εποχές. Ζούσαμε αξιοπρεπώς. Όχι σαν τώρα που με έχουν αφήσει με ενάμιση χιλιάρικο σύνταξη. Οι αλήτες! 

Έφυγε ο μπάρμπας κι εγώ βάραγα το κεφάλι μου στον τοίχο! Μα γίνονται αυτά τα πράγματα? Μονολογούσα. Μήπως ήταν μούφα όλα αυτά? Μήπως έλεγε βλακείες για να κάνει εντύπωση? Ήξερα για σκανδαλώδεις μισθούς στο δημόσιο, άλλο τόσο πολύ πια? Κι όμως, τα νούμερα βγαίνουν. Κάπως έτσι έγιναν τα πράγματα. Του πλήρωνε το κράτος 8 χιλιάρικα τον μήνα και όταν πήρε σύνταξη, του έδινε και 4 χιλιάδες γιατί "ήταν πολλές οι εισφορές" που του κρατούσαν. Και θεωρούσε απόλυτα φυσιολογικό να εισπράττει τόσα, γιατί "έτσι ήταν αυτές οι εποχές! Αξιοπρεπείς"!

Και βέβαια λογικό ήταν που ψήφιζε ΠΑΣΟΚ όλη του ζωή. Εκτός από τα τελευταία 10 χρόνια, που έγινε Σύριζα. Με το δίκιο του! Αγαπούσε την "αξιοπρέπεια" βλέπεις. Κι εγώ μετράω τα τάλιρα και τα δεκάρικα για να βγάλω το μήνα. Για να εισπράξω δραματικά λιγότερα χρήματα από τη δουλειά μου, σε σχέση με τη σημερινή σύνταξη του. Κι' αυτό είναι λογικό. Απολύτως λογικό.

Εγώ του πλήρωνα το μισθό του! Εγώ του πληρώνω και τη σύνταξη! Ο άνθρωπος είναι "Αξιοπρεπής"! Εγώ απλώς Μ@λ@κας!

                                                                           (Α. Κωνσταντινίδης F/B)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...