αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Aπόψεις...

 

«Το πρόβλημα βρίσκεται σε αυτούς που έχουν αναλάβει την μόρφωση των παιδιών μας. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι καθηγητές δεν επιθυμούν την διαρκή επιμόρφωση τους. Δεν ενημερώνονται για τις εξελίξεις που σημειώνονται στο γνωστικό τους αντικείμενο. Έχουν μείνει οι περισσότεροι με αυτά που έμαθαν όταν ήταν φοιτητές. Είναι επόμενο και η μετάδοση των γνώσεων προς τους μαθητές να είναι προβληματική τόσο ως προς την μέθοδο όσο και ως προς το περιεχόμενο. Αυτό αποτυπώνεται και στο γεγονός πως όσοι ανελίσσονται και λαμβάνουν διοικητικές θέσεις στο υπουργείο Παιδείας, αναπαράγουν πρότυπα διδασκαλίας φθαρμένα από τον χρόνο. Το όλο σύστημα είναι αποστεωμένο. 

Τι μπορεί να αλλάξει αυτήν την αρρωστημένη κατάσταση; Εκ πρώτης όψεως τίποτα. Αν ένας κοινωνικός χώρος δεν θέλει να μεταρρυθμιστεί, αν έχει βολευτεί με το καθεστώς της ακινησίας το οποίο το έχει μετατρέψει σε προνόμιο, τίποτα δεν μπορεί να γίνει σε ένα δημοκρατικό καθεστώς. Παράδειγμα: όλοι μιλούν για την αξιολόγηση και ουδείς την θέλει. Τελικά και όλοι οι υπουργοί Παιδείας συνεχώς την αναβάλλουν. Γιατί να μπλέξουν σε απεργίες και σε άλλες κινητοποιήσεις των καθηγητών; Θέλουν να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους. Αρκούνται στην μπούρδα που μηρυκάζει η ΟΛΜΕ. 

«Εμάς μας αξιολογούν κάθε μέρα οι μαθητές και οι γονείς». Με τέτοιες αντιλήψεις από την πλευρά των καθηγητών και με τέτοια ευθυνοφοβία από την πλευρά των πολιτικών ηγεσιών τους, δεν είναι τυχαία η κατάντια της Μέσης Εκπαίδευσης. Αν δεν ληφθον από την παρούσα, φιλελεύθερη κυβέρνηση, άμεσα μέτρα για την αξιολόγηση των καθηγητών, τότε αυτή δεν θα γίνει ποτέ. 

Σήμερα υπάρχει η κοινωνική συναίνεση γι΄αυτό και η κυβέρνηση διαθέτει το πολιτικό κεφάλαιο για να προχωρήσει σε τομές και ρήξεις. Διαφορετικά θα συνεχίσουμε, αενάως, να μιλάμε, μελαγχολώντας, για την κατάσταση που επικρατεί στην Μέση Εκπαίδευση.

                            (Απόσπασμα άρθρου του Σ.Μουμτζή από το Liberal.gr)

 

«Πρώην υπουργός της Αριστεράς ζήτησε τις προάλλες να αποδεσμευτεί από τηλεοπτικό πάνελ για να πάει, όπως είπε, να συμπαρασταθεί σε σχολική κατάληψη. Γνωστός πανεπιστημιακός του ίδιου χώρου δήλωσε δημόσια ότι δεν πρόκειται να υπακούσει σε τυχόν μέτρα που θα τον αφορούν. Κι ας μην ξεχνάμε ότι ο προηγούμενος πρωθυπουργός έφτασε στο αξίωμά του έχοντας ως σπουδαιότερο κοινωνικό εύσημο τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στις μαθητικές καταλήψεις της εποχής του. Όντας σε φανερή αμηχανία να διατυπώσει έναν ορθολογικό αντιπολιτευτικό λόγο, ο ΣΥΡΙΖΑ προτιμάει να κρύβεται μέσα στις κάθε λογής καταλήψεις σχολείων, κτιρίων και άλλων δημόσιων χώρων».

                                                                  (Γ.Μεϊμάρογλου – Liberal.gr)


«Οι καταλήψεις έφτασαν να θεωρούνται μέρος της «κανονικότητάς» μας. Λίγο μετράει αν επί ΣΥΡΙΖΑ γίνονταν για το Μακεδονικό και σήμερα για την πανδημία. Αύριο θα είναι κάτι άλλο. Γιατί πλέον αποτελούν «δομή συμπεριφοράς». Και ουδείς, ούτε το υπουργείο, ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε καν οι γονείς, μοιάζει να προβληματίζεται με αυτήν την ετήσια καταστροφή της μαθησιακής διαδικασίας».

                                                                  (Ν.Σαλτερής- protagon.gr )

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...