«Γιατί η παραίτηση του καθηγητή μάς προκαλεί εντύπωση; Η κατάσταση σε πολλά σχολεία της χώρας, καθώς και η γκροτέσκα εκδοχή της στα ΕΠΑΛ, είναι γνωστή εδώ και καιρό και είναι γνωστή σε όλους: στο υπουργείο Παιδείας, στους συνδικαλιστές, στις τοπικές κοινωνίες, στους γονείς, στους μαθητές. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η τρομακτική και χρόνια ανοχή μας.
Η κατάσταση που επικρατεί σε αρκετά σχολεία της χώρας, καθώς και η γκροτέσκα εκδοχή της σε κάποια ΕΠΑΛ, είναι γνωστή εδώ και καιρό (βλέπε σχετική αρθρογραφία: «Παιδεία: Ο άταφος νεκρός πλέον όζει») και είναι γνωστή σε όλους: στο κατά καιρούς πολιτικό και στελεχικό προσωπικό του υπουργείου Παιδείας, στους συνδικαλιστές, στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, στις τοπικές κοινωνίες, στους γονείς και, βέβαια, στους ίδιους τους μαθητές.
Εξάλλου, όπως γράφει και ο ίδιος ο καθηγητής στην επιστολή του, η «κυριαρχία των μαθητών» στο συγκεκριμένο σχολείο είναι απόλυτη (και όχι μόνο, σύμφωνα με όσα έρχονται συχνά στη δημοσιότητα):
Καπνίζουν όπου θέλουν, κάνουν ντου στις τάξεις για χαβαλέ, έρχονται με τα αυτοκίνητά τους και τέρμα στα μεγάφωνα τραπ μουσική, χλευάζουν και απειλούν καθηγητές και συμμαθητές τους, μιλούν όποτε θέλουν στα πανάκριβα κινητά τους, βιντεοσκοπούν ό,τι θέλουν για να το αναρτήσουν αργότερα ως «τρόπαιο» παραβατικότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενίοτε πραγματοποιούν και τις απειλές τους σκίζοντας λάστιχα και προκαλώντας ζημιές σε αυτοκίνητα «απείθαρχων» καθηγητών.
Οσο για το μαθησιακό επίπεδο μεγάλου μέρους των μαθητών, ας μην τα συζητάμε καλύτερα. Στο συγκεκριμένο σχολείο τουλάχιστον, σε κάποιους φτάνει «μετά βίας στη Γ’ Δημοτικού». Ενίοτε, ως γνωστόν, σε πολλά σχολεία ανά τη χώρα, διοργανώνουν και καμιά κατάληψη για χαβαλέ, έτσι για να περάσει η ώρα, να δείξουν ποιος κάνει κουμάντο και να διαλύσουν με την ησυχία τους εντελώς «το μαγαζί».
Και αν βρεθεί απέναντί τους κάποιος «δύστροπος» διευθυντής, που βάζοντας το κεφάλι του στο στόμα του λιονταριού, κόψει τα λουκέτα ή φτάσει, άκουσον άκουσον, να μηνύσει «τα πρωτοπαλίκαρα» της κατάληψης για καταστροφή δημόσιου χώρου, κάποιοι γονείς, και όχι μόνο, θα υπερασπιστούν «τα παιδιά». Οπως συνέβη πρόσφατα σε σχολείο της Κρήτης, όπου στάλθηκε διαμαρτυρία στον τοπικό Τύπο, επειδή διευθυντής μήνυσε τους καταληψίες. …
Τι και αν στα ΕΠΑΛ της χώρας φοιτούν πάνω από 100.000 μαθητές; Τι και αν σε αυτά έπρεπε να ετοιμάζεται το αυριανό καλοπληρωμένο τεχνικό προσωπικό της χώρας; Εμείς συνηθίσαμε την αθλιότητά μας και την αποδίδουμε αποκλειστικά σε «εξωγενείς» παράγοντες, που ισχύουν μεν, αλλά δεν καθορίζουν σε καμιά περίπτωση και αποκλειστικά τη λειτουργεία ενός σχολείου.
Είναι ιδιαίτερα παρήγορο, επίσης, ότι για πρώτη φορά υπήρξε επιστολή υποστήριξης εκπαιδευτικού, που καταγγέλλει τα κακώς κείμενα στο σχολείο. Την υπογράφει σύσσωμο το Γυμνάσιο της Κρήτης (σύλλογος καθηγητών, δεκαπενταμελές, σύλλογος γονέων), όπου αυτός εργαζόταν πέρυσι. Μια επιστολή που πιστοποιεί την ηθική του υπόσταση, την αγάπη του στο επάγγελμα, την αγάπη των μαθητών του στο πρόσωπό του αλλά και την αποτελεσματικότητά του ως δασκάλου.
Αλλά το υπουργείο την αγνοεί επιδεικτικά μέχρι σήμερα.Γιατί ο «ιός» της διάλυσης έχει την τάση να εξαπλώνεται ταχύτατα, όσο δεν κάνουμε κάτι συστηματικό και γενναίο για τον περιορισμό και την καταστροφή του. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας σε πρόσφατη συνέντευξή του εκτιμά ότι παρόμοια κατάσταση επικρατεί πιθανώς στο «1%» των ΕΠΑΛ, άρα το πρόβλημα είναι ασήμαντο, ως «περιθωριακό». Μάλλον, δεν διαβάζει τον ημερήσιο Τύπο.
Η τοπική ΕΛΜΕ ακόμα δεν έχει «αποφανθεί» επί του
θέματος, πιθανώς επειδή δεν αφορά την… Παλαιστίνη. Γνωστό συνδικαλιστικό
στέλεχος της τεχνικής εκπαίδευσης αλλά και πολιτικό πρόσωπο της
εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς έφτασαν να μας πουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι
φταίει ο συγκεκριμένος καθηγητής!»
(Απόσπασμα άρθρου του Ν.Σαλτερή από το protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου