«Οι ηθοποιοί μιας παράστασης στην Επίδαυρο, μετά το τέλος του έργου, προχώρησαν σε λαϊκό δικαστήριο κατά μίας δικαστικής λειτουργού, την οποία κατονόμασαν και προφανώς την παρέδωσαν ως βορά στον όποιον επιθυμεί να πάρει τον "νόμο" στα χέρια του και να την τιμωρήσει για το "ατόπημά" της.
Πως όμως οι εν λόγω ηθοποιοί βρέθηκαν στον ιερό χώρο της Επιδαύρου; Γιατί βρέθηκαν αυτοί και όχι κάποιοι άλλοι, έχετε διερωτηθεί; Τυχαία; Με κλήρωση; Γιατί οι ξένες παραστάσεις είναι μετρημένες στα δάχτυλα; Γιατί δεν έχουμε δει στην Επίδαυρο έναν Αλ Πατσίνο, μια Μέρυλ Στριπ, μια Κατρίν Ντενέβ, μία Λιβ Ούλμαν, μία Μαριόν Κοτιγιάρ βρε αδελφέ; Δεν τους ενδιαφέρει να παίξουν στο σπουδαιότερο θέατρο του πλανήτη, εδώ όπου ξεκίνησαν όλα; Τους ενδιαφέρει.
Γιατί η Επίδαυρος δεν είναι το παγκόσμιο πολιτιστικό κέντρο του πλανήτη κάθε καλοκαίρι; Γιατί δεν συναγωνίζονται κάθε χρόνο οι μεγαλύτεροι των μεγαλυτέρων για το ποιος θα ανεβάσει την σπουδαιότερη παράσταση; Γιατί δεν έρχονται κατά χιλιάδες επισκέπτες από όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης, με πλοία, αεροπλάνα, ελικόπτερα για να δουν πχ. την Κέϊτ Μπλάνσετ να υποδύεται την Ιοκάστη, τον δυσκολότερο ρόλο του διεθνούς ρεπερτορίου; Δεν θα ερχόντουσαν; Θα ερχόντουσαν.
Η Επίδαυρος όμως δεν είναι απλά ένα θέατρο αγαπητοί. Είναι το κλειστό κουτί που κρύβει τη διαχρονική μας διαπλοκή μεταξύ κράτους και εγχώριου "καλλιτεχνικού κόσμου". Η διαπλοκή δίνει το θέατρο σε κάποιον σκηνοθέτη, αυτός βρίσκει τους ηθοποιούς, στήνει ένα πρόχειρο σκηνικό....και υπολογίστε...δύο μέρες παραστάσεις, 15 χιλ. χωράει η Επίδαυρος, δυνητικά έσοδα έως και €1 εκ. Σε δύο μέρες ε!
Μετά, θα κάνουμε και ένα τουρ σε διάφορες πόλεις, με την αίγλη της
Επιδαύριας παραγωγής, και θα αυξήσουμε σημαντικά τον τζίρο.Είναι πολλά τα
λεφτά, Άρη».
(Σωτήρης Χήνος- ευρωπαϊστές f/B)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου