αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

Απορίες...


«Το εμπόριο αλλάζει και εξελίσσεται, όπως εξελίσσονται και οι καταναλωτικές συνήθειες, όπως αλλάζει η κοινωνία, όπως αλλάζουν οι κουλτούρες μέσα στην κοινωνία. Και εδώ προκύπτουν διάφορα καίρια ερωτήματα.

Έχει τα ίδια δικαιώματα ένας εργαζόμενος στην εστίαση με έναν εργαζόμενο στην πώληση ρούχων; Υπάρχουν στεγανά – πέραν της τήρησης του εργασιακού νόμου κατά 100% - στο χώρο του εμπορίου; Πρέπει να υπάρχουν τέτοια στεγανά με απαγορεύσεις σε ωράρια ή μέρες λειτουργίας, αν τηρούνται όλοι οι εργασιακοί νόμοι από την πλευρά των εργοδοτών; 

Γιατί στην Ελλάδα έχει δαιμονοποιηθεί ο χώρος του εμπορίου – όταν μιλάμε για μεγάλες αντιπροσωπείες ή εγχώρια και διεθνή brands, αλλά υπάρχει μεγαλύτερη… ανοχή και κατανόηση στη μικρή βιοτεχνία, στο ψιλικατζίδικο ή στο κρεοπωλείο του κυρ Κώστα;Μπορούν οι απαγορεύσεις να οδηγήσουν σε καλύτερες συνθήκες εργασίας τους εργαζομένους; Τι έχει δείξει η εμπειρία από το παρελθόν;

Έχει ένας ντελιβεράς τα ίδια δικαιώματα με μια πωλήτρια; Επιτρέπεται ο ντελιβεράς να εργάζεται Κυριακές; Νύχτες; Επιτρέπεται να εργάζεται αργίες, σε περίπτωση που το κατάστημά του είναι ανοικτό; Στις αερομεταφορές τι γίνεται; Πρέπει να εργάζονται Κυριακές, νύχτες και αργίες ή υπάρχει απαγόρευση; 

Θα ωφελούσε σε τίποτα αν υπήρχε απαγόρευση πτήσεων τις Κυριακές; Θα ήταν υπέρ των κοινωνιών αν οι πιλότοι, οι αεροσυνοδοί και οι τεχνικοί αεροσκαφών δεν εργάζονται τις Κυριακές; Στη βαριά βιομηχανία της χώρας, στον τουρισμό τι γίνεται; Εκεί υπάρχουν… ωράρια, Σάββατα και Κυριακές; Γιατί στα νησιά είναι ανοικτά όλα τα σούπερ μάρκετ όλη την ημέρα καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα; 

Γιατί στα νησιά και σε άλλες περιοχές υπάρχουν καταστήματα που δεν κλείνουν ποτέ, λειτουργώντας όλο το 24ωρο; Γιατί ένα σουβλατζίδικο στη Χερσόνησο της Κρήτης, στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη επιλέγει να λειτουργεί όλο το 24ωρο; Είναι καλύτερα που απασχολεί τρεις βάρδιες από 3-4 άτομα στη βάρδια, ή θα ήταν καλύτερο να έχει – δια νόμου – μόνο δύο βάρδιες, άρα λιγότερους εργαζόμενους; 

Είναι καλύτερο για έναν πολίτη να έχει εργασία, έστω και νυχτερινή – αν είναι επιλογή του, ή να μην έχει καθόλου εργασία ενώ δεν είναι επιλογή του; Γιατί οι ταμίες των διοδίων δουλεύουν και Κυριακές και νύχτες; Γιατί έχει δαιμονοποιηθεί το κομμάτι των μεγάλων επιχειρήσεων και του εμπορίου; 

Γιατί υπάρχει αυτή η… ιδιότυπη ταξική διαχωριστική γραμμή μεταξύ του (λιανικού) εμπορίου και της εστίασης – διασκέδασης; Ποιος ορίζει τη… σοβαρότητα του επαγγέλματος, ώστε να… επιτρέπει και να οριοθετεί τα ωράρια και τις ημέρες λειτουργία τους; 

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία Δρομέας ή στην εταιρεία ΚριΚρι έχουν… λιγότερα δικαιώματα από τους εργαζομένους στο εμπόριο ρούχων ή παιχνιδιών; Γιατί, αν πρέπει να βγει μια μεγάλη παραγγελία για το γερμανικό στρατό από την εταιρεία Δρομέας, ίσως χρειαστεί να δουλέψουν τα τμήματα διπλοβάρδια, ή και Κυριακές;»

                   (Απόσπασμα άρθρου του Απ. Σκουμπούρη από το liberal.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...