αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Απόψεις...


@ Μόνιμη απαίτηση της αριστεράς σ΄ αυτή τη χώρα είναι οι καλλιτέχνες να πληρώνονται από το κράτος για να προσφέρουν «δωρεάν» Τέχνη στον λαό. Όμως τα χρήματα που διαχειρίζεται το κράτος τα παίρνει από τον λαό, μέσω των φόρων. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ζητάει και παίρνει από το κράτος (Κεντρική κυβέρνηση + Περιφέρεια + Δήμος Πειραιά) 3.200.000 ευρώ για 4 χρόνια για τα έξοδά του. Τα έσοδά του ποια είναι; Με ποιο business plan λειτουργεί; Τι ενέργειες κάνει ώστε να έχει «πωλήσεις» στην καλλιτεχνική αγορά, ελληνική και διεθνή; 

Ο πειραιώτης Ροντήρης έκανε κάποτε γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο την αρχαία ελληνική δραματουργία με παραστάσεις που ήταν sold-out, σε Ευρώπη και Αμερική. Αν είχε το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μια έντονα εξωστρεφή στρατηγική, αλλά παρά τις οργανωμένες προσπάθειές του παρουσίαζε μια μικρή υστέρηση εσόδων, το καταλαβαίνουμε να προστρέξει ως έναν βαθμό η Πολιτεία να το συνδράμει, ώστε να μην διακοπεί η λειτουργία του. Όχι όμως να είναι κρατικοδίαιτο σε μόνιμη βάση, με τέτοιο «χουβαρδαλίκι», πάντα με τα λεφτά των άλλων. 

Γιατί αυτός που σκάβει το φρεάτιο στη Λιοσίων να πληρώνει με τον φόρο του την «ποιητική βραδιά» του θεάτρου; Μόνο η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ με τον Θάνο Τζήμερο υποστήριξε την «αντιδημοφιλή» θέση πως η Τέχνη θα πρέπει να έχει το κοινό της και οι φιλότεχνοι θα πρέπει να πληρώνουν για το καλλιτεχνικό προϊόν που καταναλώνουν. Τίποτε δεν είναι «δωρεάν».



@ Όσοι περάσαμε από το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θυμόμαστε τους δασκάλους και τους καθηγητές που είχαμε. Απ’ όλα είχε ο μπαχτσές. Από διαμάντια μέχρι σκουπίδια. Έπαιρναν τα ίδια λεφτά - και τα διαμάντια και τα σκουπίδια. Και όλοι οι ενδιάμεσοι. Είναι δίκαιο; Έπαιρναν τα ίδια είτε στην Α’ Γυμνασίου δίδασκαν, είτε στην Γ’ Λυκείου. Είναι δίκαιο; Είτε στον Βόλο ήταν διορισμένοι είτε στην Αλόννησο. Είναι δίκαιο;   

Στην Ερείκουσα, στα Διαπόντια νησιά, ψάχνουν δάσκαλο και δεν βρίσκουν, μήνες τώρα. Όταν σε μια αγορά δεν υπήρχει ζήτηση, αναπροσαρμόζεται η προσφορά. Δηλαδή περισσότερα λεφτά για μια μη προτιμώμενη θέση, διότι, ναι τα περισσότερα λεφτά είναι κίνητρο. Γιατί να μην πάρει περισσότερα αυτός που θα πάει να διδάξει σε ένα απομονωμένο νησί ή σε ένα ορεινό, δυσπρόσιτο χωριό;


@Προς Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Ένας δικαστής που δεν ξέρει τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει στο κεφάλι ενός ανθρώπου τσιμεντόλιθος 10 κιλών που πέφτει από ύψος 4 μέτρων δεν έχει θέση όχι μόνο στο δικαστικό σώμα αλλα ούτε καν σε τάξη Λυκείου. Θα πρέπει να ξαναδώσει Φυσική Γυμνασίου.



@ Θα έχει έκταση 25.000 τετραγωνικά, 1000 κλίνες και θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει στις... 3 Φεβρουαρίου! Κι εμείς συζητούσαμε την Τετάρτη στο ΠΣ για ένα Μουσείο μια σταλιά που ξεκίνησαν να φτιάχνουν στο Λαύριο το 2008 και είναι ακόμα ημιτελές! Κερδάμε, σύντροφοι.



                                                            (Θ.Τζήμερος –"Δημιουργία ξανά")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...