Σε
ένα σκάνδαλο μεγατόνων τείνει να εξελιχθεί η εκχώρηση της διαχείρισης του «Ελ.
Βενιζέλος» για 20 έτη έναντι μόλις 484 εκατομμυρίων ευρώ! Το ποσό θεωρήθηκε
τόσο ευτελές, που η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ έστειλε πίσω τη σύμβαση!
Άμεσα, η καναδική εταιρεία που το διεκδικούσε ανέβασε την προσφορά κατά 127%
στο 1,1 δισ. ευρώ (1,3 δισ. ευρώ με ΦΠΑ)!
Σημειωτέον, ότι τα 484 εκατ. ευρώ στα
οποία είχε αρχικά συμφωνήσει η κυβέρνηση είχαν προκύψει έπειτα από
διαπραγμάτευση ενός έτους! Για την ιστορία, το ελληνικό Δημόσιο κατέχει το 55%
των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), γνωστό ως «Ελ. Βενιζέλος».
Έναντι οικονομικού ανταλλάγματος έχει παραχωρήσει στον έτερο μέτοχο (καναδικό
fund), τη διαχείριση και τα έσοδα από την εκμετάλλευση του ΔΑΑ μέχρι το 2026.
Το επίδικο τώρα είναι η παραχώρηση της εκμετάλλευσης του ΔΑΑ για τα επόμενα 20
χρόνια, μέχρι το 2046.Το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε διαπραγμάτευση με τους Καναδούς για το
τίμημα της παραχώρησης το φθινόπωρο του 2016. Η διαπραγμάτευση κατέληξε το
Σεπτέμβριο του 2017 στις 30 Σεπτεμβρίου του 2017 ο υπουργός Οικονομικών
Ευκλείδης Τσακαλώτος υπέγραψε τη σύμβαση με το εξευτελιστικό τίμημα.
Η απόκλιση
στην αρχική και την τελική τιμή είναι τόσο μεγάλη, που καθιστά πολύ
προβληματική την αρχική συμφωνία. Το τίμημα ήταν εξόφθαλμα χαμηλό και αυτό
αποδεικνύεται ότι οι ίδιοι οι Καναδοί σχεδόν αμέσως μετά την απόφαση της
Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ συμφώνησαν να αυξήσουν την προσφορά τους κατά
127%!Το θέμα χρήζει διερεύνησης και ο Γιάννης Μανιάτης κατέθεσε σχετική ερώτηση
με την οποία ζητεί απαντήσεις και όπως λέει «θα λογοδοτήσουν για το μισό δισ.
ευρώ που χάρισαν».
(ΑΤΗensvoice)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου