αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

Πολυμηχανήματα...


«Παντού, σε κάθε ευρωπαϊκή πόλη, η είσοδος στα λεωφορεία και τρόλεϊ γίνεται από την μπροστινή είσοδο και η αποβίβαση από τις πίσω πόρτες. Και αυτό για πολύ πρακτικούς λόγους, πέραν της καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής. 

Πρώτον, δεν σπρώχνονται και δεν συγκρούονται οι επιβάτες που είναι να μπουν με εκείνους που είναι να βγουν. Δεύτερον, αν κάποιος μπει από την πίσω πόρτα και θέλει να ακυρώσει το εισιτήριό του, πρέπει πάλι να σπρωχτεί και να συγκρουσθεί με τους άλλους, να πάει στην μπροστινή είσοδο και να γυρίσει στη θέση του.

«Μα τα αυτονόητα συζητάμε;» θα αναρωτηθεί κάποιος. Πρέπει, διότι στην Ελλάδα του ανορθολογισμού και της διοίκησης των δημοσίων επιχειρήσεων από τους συνδικαλιστές τα παράλογα γίνονται επίσημη πολιτική του κράτους. 

Ετσι, το συνδικάτο εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ έστειλε επιστολή στον πρόεδρο και στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ δηλώνοντας την αντίθεσή του στην εφαρμογή του μέτρου για επιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα. «Δημοκρατία έχουμε και καθείς μπορεί να λέει το κοντό και το μακρύ του», θα πει κάποιος και ένας λογικότερος μπορεί να απαντήσει: «Ναι, αλλά δεν τους πέφτει λόγος».

Ελα όμως που οι συνδιοικητές των ΔΕΚΟ και της τσέπης μας (164 εκατ. ευρώ ζημίες καταγράφηκαν στον τελευταίο ισολογισμό που εξέδωσε ο ΟΑΣΑ) αρνούνται να κάνουν τη δουλειά τους. Κάνουν λόγο για «αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση», ενώ ξέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2013 και τον Νοέμβριο του 2014 ανακοινώθηκε η εφαρμογή του μέτρου, αλλά και πάλι αντέδρασε το σωματείο εργαζομένων ΟΑΣΑ και τελικά δεν εφαρμόστηκε.

Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι «εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες (...) δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε»· τόσος σεβασμός στον επιβάτη. Το βασικότερο όμως είναι ότι τονίζουν πως «εμείς οι οδηγοί δεν θα μετατραπούμε ξανά σε “πολυμηχανήματα”» δηλώνοντας κατ’ ουσίαν πως οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να οδηγούν και να μασούν τσίχλα ταυτόχρονα, ή να περιμένουν στις στάσεις και να βλέπουν αν οι επιβάτες έχουν εισιτήριο ή όχι.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό του 2016 τα συνολικά έσοδα της εταιρείας ΟΑΣΑ Α.Ε. ήταν 182.451.632 ευρώ, ενώ οι συνολικές δαπάνες για το προσωπικό (μισθοί, επιδόματα, ασφαλιστικές εισφορές κ.ά.) ήταν 219.515.046 ευρώ. 

Με άλλα λόγια, αυτοί που δεν θέλουν να γίνουν «πολυμηχανήματα», να κοιτάνε δηλαδή αν κάποιος κόβει εισιτήριο ή όχι, κοστίζουν στην επιχείρηση το 120% του τζίρου της. Αλλά, αφού υπάρχουν οι φορολογούμενοι να πληρώνουν υποχρεωτικώς τα ελλείμματα, γιατί να νοιαστούν οι συνδικαλιστές για τα έσοδα;» 

                                        (Αρθρο του Π.Μανδραβέλη-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...