αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 26 Ιουνίου 2018

Ε65- Μια ήττα ακόμη;

«Η κατάληξη του Ε65 στο Κηπουργειό Γρεβενών και όχι στην Παναγιά Τρικάλων, όπως είχε εξ αρχής σχεδιαστεί, εκτιμώ ότι αποτελεί δεινή ήττα για τους Ηπειρώτες και τους Κερκυραίους, για την Περιφέρεια Ηπείρου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τις προοπτικές του». 

Αυτό τονίζει σε χθεσινή γραπτή δήλωσή του ο Γιαννιώτης πρ. Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, με αφορμή την έκδοση περιβαλλοντικών όρων για τη νέα χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε65, σχολιάζοντας μάλιστα το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία αντίδραση!

Ο Στ. Καλογιάννης αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι πριν από δύο ακριβώς χρόνια, τον Ιούλιο 2016, κατέθεσε δημοσίως τεκμηριωμένη πρόταση για το βόρειο τμήμα του Ε65. 

«Η πρότασή μου, με την οποία ο Ε65 θα κατέληγε στην Παναγιά Τρικάλων και όχι πλησίον των Γρεβενών, όπως προωθεί το Υπ. Υποδομών, αποτελεί τη βέλτιστη, από οικονομική και περιβαλλοντική άποψη, χάραξη: μειώνεται η απόστασή μας με τα Τρίκαλα κατά 30 χλμ περίπου, παρακάμπτεται η ζώνη της αρκούδας, που τόσα προβλήματα και καθυστερήσεις δημιούργησε στο παρελθόν με προσφυγές στο ΣτΕ, μειώνονται συνεπώς και τα διόδια που θα πρέπει να καταβάλει κάθε διερχόμενος. Ταυτόχρονα, δεν επιβαρύνει καμία περιοχή εκτός Ηπείρου.  Ορισμένοι αντέτειναν, τότε, ότι η πρότασή μου θα καθυστερούσε το έργο. Είχα επισημάνει ότι για το εν λόγω έργο, ούτε μελέτες υπήρχαν (λόγω ΣτΕ), ούτε αδειοδοτήσεις, ούτε χρηματοδότηση από πλευράς Υπουργείου. Δύο ολόκληρα χρόνια αργότερα, δυστυχώς για τον Τόπο, επιβεβαιώνομαι…».   

Σύμφωνα με τον πρ. Υπουργό, το Υπ. Υποδομών, ακολούθησε προκλητικά αποπροσανατολιστική πολιτική, οι δε τοπικοί άρχοντες και Φορείς, πλην ολίγων, δυστυχώς δεν αντέδρασαν, δεν υπερασπίστηκαν, δηλαδή, τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Τόπου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μεταξύ άλλων:

- Οι Ηπειρώτες βουλευτές του Σύριζα αγνόησαν αδικαιολόγητα αυτό το μείζον, για την Περιφέρειά μας, θέμα.

- Η Περιφέρεια Ηπείρου ήταν της άποψης «να γίνει ο δρόμος και ας καταλήξει όπου νάναι»…

- Οι Δήμοι των Νομών Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, επίσης δεν ασχολήθηκαν με το θέμα, ως να μην αφορά αυτός ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος την οικονομία της Ηπείρου, τον τουρισμό της, το εμπόριο, τις μεταφορές, όλους τους συμπολίτες μας…

- Το Τεχνικό Επιμελητήριο επί δύο ολόκληρα χρόνια «μελετάει» την πρότασή μου και ακόμα να καταλήξει σε συμπέρασμα!


Καταλήγοντας ο κ. Καλογιάννης επισημαίνει τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η επιλογή, λέγοντας ότι «με τη λύση που προωθεί το Υπ. Υποδομών, οι Ηπειρώτες θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν κάθε φορά 30 χλμ. επιπλέον, να ταξιδεύον περισσότερο χρόνο, να καταβάλουν 2 ευρώ (τα ΙΧ) για διόδια επιπλέον των όσων προβλέπονται σήμερα. Διαφορετικά θα πρέπει να επιλέγουν την Ιόνια οδό, που είναι ένας εξαιρετικός αυτοκινητόδρομος, αλλά πολύ ακριβότερος του Ε65. Καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του…».

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Σχόλιο «Σ.Π»:

Δεν φτάνει που η μεγαλύτερη πόλη της Δυτ.Εγνατίας  διαθέτει μόνo έναν ψευτο- κόμβο και μια έξοδο προς Κατσικά (άκρως επικίνδυνη με τα πλαστικά κολωνάκια),  δε φτάνει που ο Νομός πληρώνει τρία διόδια τα οποόα από 1/1/19 θα είναι: Στην Τύρια 3,40 από 2,10, στην Παμβώτιδα 1,98 από 1,20 και  στο Μαλακάσι 2,40 από 2,10...  τώρα θα κάνει και 30 χιλιόμετρα παραπάνω για να μπει στον Ε65 προς Τρίκαλα ή Αθήνα; 

Δηλαδή θα πηγαίνεις προς μία κατεύθυνση και μετά θα γυρνάς… πίσω. Κι όλα αυτά χωρίς να ακουστεί κιχ! Περαστικά μας…





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...