αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

Κακομαθημένα ...Πανεπιστήμια

  

«Το πρόβλημα με τη βία στα μεγάλα πανεπιστήμια της χώρας μας δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται πλέον πολιτικό. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καν κοινωνικό. Όχι έτσι απλά. Είναι μεν κοινωνικό, αλλά είναι και ψυχολογικό, υπαρξιακό, κοινωνικής ανθρωπολογίας, είναι κάτι παραπάνω τέλος πάντων. Είναι το μικρό παιδί που μεγαλώνει καλομαθημένο, είναι ο έφηβος που κάνει καταλήψεις κάθε Σεπτέμβριο, είναι ο γονιός που δεν αφήνει το βλαστάρι του να φύγει από το σπίτι πριν φτάσει τα σαράντα.

Με όλα τα μέλη όλων αυτών των συλλόγων να τάσσονται κατά της πανεπιστημιακής αστυνομίας, πόσο μεγάλη σημασία έχει, αλήθεια, αν η πλειοψηφία της κοινωνίας – η οποία, εδώ που τα λέμε, έχει κι άλλα προβλήματα να ασχοληθεί – τάσσεται υπέρ της; Με τόσους υπέρμαχους του μπάχαλου εντός των σχολών, η κατάσταση δεν σώζεται, ό,τι κι αν αποφάσισε το ΣτΕ. Όχι στο εγγύς μέλλον τουλάχιστον. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν έχουμε δει ακόμα την πανεπιστημιακή αστυνομία να δρα εντός πανεπιστημιακών χώρων.

Πολλοί καθηγητές, βλέπετε, αντιμετωπίζουν το ελληνικό πανεπιστήμιο σαν το χωριό τους. Κάνουν τη δουλειά τους με ξένα πανεπιστήμια των οποίων η φύλαξη και ασφάλεια είναι υψηλών προδιαγραφών, αλλά όταν έχουν να κάνουν με τα ελληνικά, αποκηρύσσουν την ιδέα να τα κάνει η πολιτεία σαν τα ξένα, μην τυχόν και γίνουν, λέει, «αποστειρωμένα». Οι δε φοιτητές τους υποτίθεται ότι είναι στην πλειοψηφία τους άνθρωποι με ένα κάποιο μορφωτικό επίπεδο και, ταυτόχρονα, οι περισσότεροι δυσκολεύονται να αφομοιώσουν ότι το αντικείμενο του κάθε πανεπιστημίου είναι τα μαθήματα που διδάσκει.  

Για να γίνουμε σαφέστεροι, από την αρχή της Μεταπολίτευσης μέχρι και σήμερα, μία συνεχής πλύση εγκεφάλου γίνεται στην ελληνική νεολαία, ότι το πανεπιστήμιο είναι πάνω από όλα χώρος συζήτησης, διακίνησης ιδεών και πολιτικών ζυμώσεων. Συγγνώμη, αλλά αν ίσχυε αυτό, το πανεπιστήμιο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και καφενείο. 

Το πανεπιστήμιο είναι πάνω από όλα έρευνα, μέσα σε ένα συγκεκριμένο, εκπαιδευτικό πλαίσιο. Για να το πούμε αλλιώς, με πιο χαλαρούς, «μεταπολιτευτικούς» όρους, το πανεπιστήμιο είναι συζήτηση εντός του μαθήματος και το γεγονός ότι το έχουμε αντιστρέψει σε «μάθημα εντός της συζήτησης», μαντέψτε πού μας έφτασε σήμερα: Δεν είναι πλέον καθόλου «χώρος συζήτησης, διακίνησης ιδεών και πολιτικών ζυμώσεων». Είναι χώρος σκέτου και ενίοτε βίαιου μπάχαλου».

                         (Απόσπασμα άρθρου του M.Δεμερτζή από το τomanifesto.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...