αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

Ασυδοσία στον Υπερθετικό...



Και μπορεί ο Δήμαρχος της πόλης να κάνει ότι δεν βλέπει ή δεν ακούει, αλλά η πραγματικότητα είναι εδώ, καθημερινά ταλαιπωρώντας τους πολίτες απίστευτα και εκθέτοντας τον ίδιο, ο οποίος έχει εκλεγεί (αν δεν κάνουμε λάθος) για να εξυπηρετεί τα νόμιμα συμφέροντά τους.

Τι πρέπει να γίνει δηλαδή για να τοποθετηθούν κολωνάκια στο πεζοδρόμιο -εκεί στην αρχή της Λεωφόρου Δωδώνηςγια να μπορούν οι πεζοί, οι εκατοντάδες μαθητές από το Σχολικό Συγκρότημα, οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά και οι ΑμΕΑ (των οποίων η ύπαρξη ως φαίνεται αγνοείται) να κινούνται με ασφάλεια; Να έχουμε θύματα όπως λίγο παρακτάτω στη "δήθεν" λεωφόρο Σ.Νιάρχου;

Γιατί τότε δεν τοποθετούνται κολωνάκια στο συγκεκριμένο σημείο; Μήπως δυσαρεστηθούν τα καταστήματα και οι Τράπεζες που υπάρχουν εκεί; Η νομιμότητα όμως είναι πάνω από επαγγελματικά συμφέροντα. Κι έπειτα, όταν κάτι λειτουργεί σύννομα είναι καλύτερα για όλους. Η παρανομία έφτασε τη χώρα στο σημείο που είναι σήμερα. 

Αρκετές φορές από το συγκεκριμένο ιστολόγιο αναδείξαμε το θέμα και μάλιστα με φωτογραφικό υλικό πέραν πάσης αμφιβολίας, κι αυτό εν έτει 2015 σε μια πόλη που θέλει να γίνει πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.Έχει δει κι αλλού ο κ. Μπέγκας κάτι ανάλογο; Και δεν μιλάμε για Ευρώπη, αλλά για τη χώρα μας. Πουθενά -τον πληροφορούμε- δεν θα το δει. 

Το βλέπουν  όμως οι χιλιάδες επισκέπτες και όσοι εισέρχονται στην πόλη από αυτόν ακριβώς τον δρόμο και φρενάρουν για να μην προκαλέσουν ατύχημα καθότι οι πεζοί κινούνται στο οδόστρωμα και οι παρκαρισμένοι το κλείνουν κατά το ήμισυ. Το ίδιο (σε μικρότερο βαθμό, συμβαίνει και στην απέναντι πλευρά του δρόμου, με τα Cafe που έχουν ανοίξει εκεί). 

Να πούμε επίσης ότι στο συγκεκριμένο σημείο πολλά αυτοκίνητα  που  κατεβαίνουν από την Κιάφα προσπαθούν να περάσουν κάθετα τον δρόμο για να βγουν στο άλλο ρεύμα. Ούτε διαβάσεις, ούτε διαγραμμίσεις, ούτε… τίποτε.

Τόσες παρανομίες λοιπόν σε μια ακτίνα λίγων μέτρων δεν φαίνεται να συγκινούν τη Δημοτική Αρχή που μπορεί να διαθέτει διακοσμητικά  «μελιτζανάκια» για το κέντρο της πόλης, όχι όμως κολωνάκια ουσίας για την είσοδό της.

Η ασφάλεια όμως των πεζών προβλέπεται από το Σύνταγμα και από νόμους του κράτους, τους οποίους φανταζόμαστε ότι ο Δήμαρχος δεν αγνοεί.
Όταν όμως όλα τα βλέπει κανείς από το τζάμι του αυτοκινήτου αλλάζει το πράγμα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Συνήγορο του πολίτη: Το δικαίωμα στην κοινή χρήση ή άλλως το δικαίωμα χρήσης των κοινών τοις πάσι, απορρέον από το αυτοτελές δικαίωμα στην προσωπικότητα, κατοχυρώνεται στο αρ. 5 παρ. 1 του Συντάγματος.


Σύμφωνα με την παραγραφο 1 του άρθρου 24 της Αποφασης Υπ. ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 3046/304/1989 (ΦΕΚ 59Δ’/89) περί πεζοδρομίων: “Τα πεζοδρόμια των κοινόχρηστων χώρων κατασκευάζονται, ανακατασκευάζονται, επισκευάζονται και συντηρούνται με σκοπό να διασφαλίζεται η συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών σε όλη την επιφάνειά τους και η χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, εφόσον επιτρέπεται από τη μορφολογία του εδάφους.

Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 2 της Αποφ. Υπ. ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 52488/2002 (ΦΕΚ 18Β’/02)  [ Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ ], το οποίο:«Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών (πεζόδρομοι), επιβάλλεται ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50 μέτρα ελεύθερο από κάθε είδους εμπόδιο, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών. 
Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση (σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός κλπ) τοποθετείται υποχρεωτικά εκτός της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΖΩΝΗΣ ΟΔΕΥΣΗΣ.

Ψιλά γράμματα θα πείτε για την πόλη «των γραμμάτων και των τεχνών»...

Για του λόγου το αληθές...











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...