«Δεν βρίσκομαι σε μια συνηθισμένη σχολική αίθουσα. Οι μαθητές
Δημοτικού φορούν λευκές ποδιές και κινούνται γύρω από πάγκους εργαστηρίου. Εχοντας
στα προηγούμενα μαθήματα διδαχθεί τις βασικές αρχές της Μηχανικής, σήμερα
πρέπει να κατασκευάσουν με λεπτά ξύλινα πηχάκια μια γέφυρα η οποία θα αντέχει
όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάρος. Κάνουν μαθηματικούς υπολογισμούς στα τετράδιά
τους, συζητώντας για τη στατική επάρκεια της κατασκευής τους. «Το προηγούμενο
ρεκόρ αντοχής μιας τέτοιας ξύλινης γέφυρας ήταν 18 κιλά. Είμαι σίγουρος ότι θα
προκύψουν πολλά ακόμα• κάθε φορά εκπλήσσομαι με αυτά τα παιδιά», λέει εμφανώς
ικανοποιημένος ο δάσκαλος της Μηχανικής, Αντώνης Χρυσός.
Οι καλοκαιρινές μέρες στο Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά
του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη (Center for Talented Youth - CTY Greece) κυλούν και φέτος σαν νεράκι. Για
δεύτερη χρονιά, 185 παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας παρακολουθούν το
πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας τριών εβδομάδων, το οποίο
υποστηρίζεται επιστημονικά από το διεθνούς φήμης αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, γίνεται με την αποκλειστική δωρεά
του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου
Παιδείας.
Ο διευθυντής του CTY
Greece, Αντώνης Αποστόλου,
αναλαμβάνει να με ξεναγήσει στην αχανή καταπράσινη έκταση του Κολλεγίου
Ανατόλια, στα σύνορα Πυλαίας-Πανοράματος. «Ο αριθμός των παιδιών είναι φέτος
διπλάσιος από την περσινή, παρθενική χρονιά. Επελέγησαν μεταξύ 3.000 μαθητών
Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου κατόπιν εξετάσεων -όχι γνώσεων, αλλά
ακαδημαϊκών δεξιοτήτων- που πραγματοποιήθηκαν σε 14 πόλεις ανά την Ελλάδα», μου
εξηγεί.
Οι 135 μαθητές Γυμνασίου μέχρι και Α΄ Λυκείου παρακολουθούν το θερινό
πρόγραμμα, φιλοξενούμενοι στο Οικοτροφείο του Ανατόλια. Για τα υπόλοιπα 50
παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού προβλέπονται μόνο πρωινά μαθήματα.
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό
εισόδημα. Μεταξύ των χορηγών είναι οι εταιρείες Aegean και Lidl Hellas, ενώ υποστηρικτές είναι το Κοινωφελές Ιδρυμα
Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ιδρυμα Hellenic
Hope[...]
Στο διάλειμμα συζητάμε με τους μαθητές. Είναι ενθουσιασμένοι
γιατί σήμερα διδάχτηκαν Κρυπτολογία χρησιμοποιώντας ως κώδικα τις βάσεις του DNA που έμαθαν στη Γενετική. Λίγο αργότερα,
παίρνουμε μια μικρή γεύση από το μάθημα της Χημείας. «Τώρα αναλύουμε τη θεωρία.
Στο τέλος της εβδομάδας θα παραγάγουμε βιοκαύσιμα», μου λένε η καθηγήτρια, Ελσα
Εξηνταβελόνη, και οι δύο βοηθοί της. Στη γειτονική αίθουσα, της Μηχανικής, τα
παιδιά σχεδιάζουν ένα αμφίβιο όχημα.
(Περιοδικό "Κ" της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου