αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Τα πιο εύκολα λεφτά... και όμως...



«Ξεκίνησαν οι εργασίες στην Κύπρο για την κατασκευή της τεράστιας μαρίνας στην Αγία Νάπα κόστους 220 εκ. ευρώ. Η Κυπριακή μαρίνα θα είναι εφάμιλλη των κατασκευών ελλιμενισμού του Ντουμπάι, και αναμένεται να προσελκύσει πολυτελή σκάφη από όλο τον κόσμο.

Τον προηγούμενο Ιούνιο, 35 πολυτελή ρωσικά ιστιοπλοϊκά σκάφη, βρέθηκαν στην Σαντορίνη. Είχαν ακούσει και αυτοί πως η Σαντορίνη είναι ένας από τους πέντε καλύτερους προορισμούς στον κόσμο.Απέπλευσαν αρχικά από την Βαλτική, κατέβηκαν κάθετα τον Ατλαντικό, και μπήκαν στην Μεσόγειο. Και φυσικά σχεδίασαν να επισκεφτούν το μαγευτικό ελληνικό νησί.

Η Σαντορίνη όμως δεν διαθέτει μαρίνα για σκάφη. Έτσι οι Ρώσοι επισκέπτες ιστιοπλόοι έριξαν άγκυρα «αρόδου», χάζεψαν λίγη ώρα το υπέροχο τοπίο και μετά έβαλαν πλώρη για Τουρκία, που διαθέτει άνετες μαρίνες να φιλοξενήσει το στόλο τους.Οι μεγάλες οργανωμένες μαρίνες στη χώρα μας είναι όλες 19 και υπάρχουν και 20 μικρότερες[...]

Η Κροατία διαθέτει περίπου 230 τέτοιες μαρίνες και η Τουρκία κάτι λιγότερο από 200, δηλαδή επτά φορές περισσότερο από τις δικές μας. 


Εδώ να διευκρινίσουμε ότι οργανωμένη μαρίνα είναι η λιμενική κατασκευή που δεν προσφέρει απλά ελλιμενισμό για να δέσει ένα σκάφος. Παρέχει σωστή ασφάλεια από καιρικές συνθήκες, παροχή νερού, ρεύματος, Ίντερνετ, φύλαξη των σκαφών με σεκιούριτι, δέστρες- μπίντες, σέρβις βοήθειας στο αγκυροβόλιο και ρεμέντζα, καύσιμα, μίνι μάρκετ για τροφοδοσία κ.ά


Ο ανταγωνισμός εδώ και δεκαετίες έχει αντιληφθεί τη σημασία της ιδιωτικής κρουαζιέρα και φροντίζει να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες.Έχει υπολογιστεί πως τα χρήματα που ξοδεύει ένας τουρίστας που καταλύει με ιδιωτικό σκάφος είναι έως και πέντε φορές περισσότερα από τον τουρίστα που διαμένει σε ξενοδοχεία.

Η χώρα μας διαθέτει ακτογραμμή 16.000 χλμ ( πιο πολλές από την Αφρική), τα περισσότερα κατοικημένα νησιά στην Μεσόγειο και στο σύνολο 3045,αλλά αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα δεν μπόρεσε ποτέ να το εκμεταλλευτεί και μένει απαξιωμένος ένας συναλλαγματοφόρος κλάδος.

Σύμφωνα με μία μελέτη του πανεπιστημίου Πειραιά, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στις μαρίνες και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους της τοπικής κοινωνίας.

Ο μέσος όρος ελλιμενισμού ανά χλμ ακτογραμμής είναι 0,5 για την Ελλάδα. Ο μέσος όρος των χωρών της Μεσογείου της Ε.Ε., αλλά και της Τουρκίας είναι 8,9. Αν πληρούσαμε αυτόν τον μέσο όρο η χώρα μας θα έπρεπε να έχει 142.000 θέσεις εργασίας.

Τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα παρόλο τη ναυτική εμπορική παράδοση, τις δαντελωτές ακτές και τα χιλιάδες νησιά, είναι στην κουλτούρα της ηπειρωτική χώρα με άναυτους κατοίκους, είναι συντριπτικά[...]

Φταίει, λοιπόν και το γεγονός, πως δεν διαθέτουμε ναυτοσύνη και ναυτική κουλτούρα γιατί τότε όλοι αυτοί οι υπουργοί που συνεδριάζουν για να αποφασίσουν πόσους περισσότερους φόρους θα μας επιβάλλουν και πόσες δυνατότητες έχουν να προσλάβουν και άλλους δημοσίους υπαλλήλους, δεν θα αγνοούσαν το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της ιδιωτικής κρουαζιέρας, της κατασκευής μαρίνων και δεν θα απεμπολούσαν τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που προκύπτουν για την οικονομία.  

               (Απόσπασμα άρθρου του Ν.Κτιστάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...